Advies

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 4 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Mijn hondjes zijn echt mijn "kinderen" maar ik zou echt niet de de werkgever van mijn man de rekening sturen. :eek: Dat is echt schaamteloos zeg maar.

Ik snap wel dat je je kapot bent geschrokken hoor, en boos en verdrietig bent etc. Maar het is jullie verantwoordelijkheid..

Wat ik nou wou zeggen. Soms wordt iets ook als gewoon pakket verstuurd maar perst de bezorger het met alle macht door de brievenbus, dus niet als brievenbuspost versturen zou ook niets oplossen! (De bakker)

Ik zou zoals eerder is opgenoemd ook een bak plaatsen zodat jullie post daar in terecht komt en de honden er niet bij kunnen komen.

Gewooniemand en Paardenbloem vinden dit leuk.
  2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Jemig, het lijkt het viva forum wel.
    Wat een boel gemene reacties.

Ts, hopelijk is alles goed met je honden en ik snap je schrik.
    De werkgever kan hier niks aan doen, die bedoeld het goed in deze moeilijke tijd en de bakker kan ook niet weten dat jullie honden hebben.

11131618, Zara75, KleineLai en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jeetje kan ik me voorstellen. Bekenden van ons hun hond had een spons opgegeten. Hij ging zelf al braken maar kreeg niet alles eruit en toen ook naar de dierenarts en laten braken.
    Wonderlijk hoe snel en makkelijk ze het dan doen met zo'n middel.
    Een maadverband ook. Zou mijn hond mogelijk ook verscheuren en opeten. Gaat er ook regelmatig met een rol toiletpapier vandoor ;)

Prettykitty vindt dit leuk.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb de mijne aangeleerd dat vooral die blauwe enveloppen echt een delicatesse zijn. Die slikken ze hier dus door zonder te kauwen... :roflmao:

Gewooniemand, Iertje81, chrystel73 en 18 anderen vinden dit leuk.
  5. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Bij mijn ouders hadden we altijd honden en de brievenbus zat dichtgeschroeft en aan de muur buiten een buitenbrievenbus.
    Zo kan niemand iets gevaarlijk voor de honden naar binnen duwen en is je post veilig.
    Maar dat vind ik dus wel de verantwoordelijk van de hondeneigenaren om aan zoiets te denken.
    Ik had zeker geen geld aan mijn werkgever gevraagd. Dat vind ik echt te ver gaan! Maar ik snap wel dat je erg geschrokken bent natuurlijk.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik lees dit vaker en vind dit zo’n rare reactie. TS zoekt toch niets op? Er wordt ongevraagd en zonder bericht vooraf iets in haar brievenbus gegooid wat potentieel heel gevaarlijk is voor honden. Ik vind dat echt best vreemd, hoe attent ook. En nogmaals, ik vind ook echt niet dat de werkgever hiervoor geld zou moeten neerleggen, maar ik vind het op zich wel iets om aan te geven, bij zowel werkgever als bakker, om dit soort incidenten in de toekomst te voorkomen.

Zara75, Iertje81, KleineLai en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Aangeven wel maar niet vragen om de rekening te gaan betalen.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  8. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Even een onpartijdig bericht, ik heb met veel lol alle reacties zitten lezen. Hilarisch!

Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik zou me als werkgever best lullig voelen wanneer ik zou horen van mijn werknemer dat dit gebeurd was. " goh..hoe vond je het?... Ja tof, wel jammer dat. Etc.". Ik zou dan als werkgever zelf een voorstel doen. Maar dat lijkt niet meer te kunnen tegenwoordig. Wat dat betreft wil ik terug naar wat ooit normaal was.

Corona begint zo onderhand meer kapot te maken dan ons lief is lijkt wel.

Waar is het stukje begrip voor elkaar gebleven? Niet alleen hier maar overal. De nuances? Het is zo zwart wit, verhard, star.

10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Maar het is toch ook de verantwoordelijkheid van ts? Wie is er anders verantwoordelijk voor haar honden?

Snap niet zo goed dat dit soort acties onbekend zijn bij mensen. Mijn werkgever stuurt echt regelmatig iets op om de moed er in te houden. Begon met mondkapjes en handgel, maar ook brownies, een foto van de directie voor op je bureau zodat je nog eens aan ze denkt (met een eenmalige vergoeding om thuiswerk materiaal aan te schaffen) nootjes en wat lekkers te drinken, 'fris en fruitig' douchegel om de week start te vervangen, een boek etc. Allemaal dingen die in potentie schadelijk kunnen zijn voor huisdieren of kinderen, maar wat leuk en fijn dat mijn werkgever zijn best doet om het thuiswerken nog een beetje leuk te houden.

Wij krijgen ook regelmatig een bloemetje/bloembollen/brievenbuslekkers/wat lekkere theezakjes en een waxinelichtje/etc van vrienden of familie. Bij greets etc kan je gewoon een reep chocola of wat anders meesturen met je kaart. Ik vind het ook heel leuk om zoiets te sturen naar de mensen om me heen.

Ik gooi ook nog wel eens wat lekkers bij iemand in de brievenbus. Een buurman die onze heg gesnoeid heeft omdat hij toch al bezig was, hup reep chocola met een briefje.

Gewooniemand, Adje en Ysabella vinden dit leuk.
  11. Nightingale

Nightingale Actief lid

29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    TS weet nu dat er 'eten' door de brievenbus kan worden geleverd. Dus het is nu een kwestie van óf je brievenbus goed afschermen, óf een andere brievenbus nemen óf je huisdieren bij de brievenbus weg houden.

Geen idioterie over geen etenswaren meer door de brievenbus. Houd de verantwoordelijkheid bij jezelf.

Gewooniemand, Zeebra, bloem82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Iedereen die een brievenbus heeft, weet dat dit kan. Zelfs als je een Nee/Nee sticker hebt, kan er nog steeds ongevraagd spul in je brievenbus komen als het geadresseerd is. De postcodeloterij bv stuurt ook wel eens chocola op. Krijg je verder ook geen bericht van vooraf wanneer dit is. Ik weet niet hoe groot het bedrijf is van waar het aardigheidje gestuurd werd, maar ik zou van de werkgever van mijn man simpelweg ook niet kunnen verwachten als ze bij een 3e partij iets bestellen dat dan alle 300 medewerkers een eigen track en trace toegestuurd krijgen van de werkgever. De bakker heeft ook vast niet alle mailadressen van de werknemers ontvangen. Soms gaan dingen gewoon niet en moet je accepteren dat je zelf een verantwoording hebt. Dit had je al kunnen ondervangen de dag dat je een hond in huis haalde. Als kinderen eenmaal gaan kruipen, zorg je toch ook voor traphekjes e.d., ik vind dat dat met een hond precies zo werkt. Alles ondervangen waar het mis kan gaan. En echt, je zult heus wel eens iets missen, maar dan is dan echt je eigen "schuld" voor zover je daarover kunt spreken, want niemand doet dit express.

Gewooniemand, anica, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Tenzij je zelf iets heb besteld , wordt alle post ongevraagd in mijn brievenbus gestopt. Vind dat een hele rare beredenering.

TS heeft honden, die dus bij de post kunnen komen en dit kapot kunnen maken. Het is dus ook de verantwoordelijkheid van TS om dit te voorkomen. Niet die van degene die de opdracht voor het versturen van de verassing, niet van degene die de opdracht heeft uitgevoerd en niet van degene die de post door de brievenbus deed.

Gewooniemand, Chelsey88, anica en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Ts ik begrijp dat je bent geschrokken maar het zou nooit bij me zijn opgekomen om de schuld elders te leggen. Een brievenbus is een opening in je deur die voor eenieder toegankelijk is, dus ook voor bv hondenhaters. Al eens erbij stilgestaan dat eenieder iets giftigs voor de hond kan binnengooien? Of vuurwerk? Zeg nooit nooit want je hoort tegenwoordig de meest bizarre verhalen wat mensen doen zeker als ze zich vervelen...
    Nu is het chocolade geweest wat super lief en attent was.
    Ik zou er dus zelf nooit voor kiezen de hond in de gang te laten met een open brievenbus.
    Ik hoop dat alles goed gaat met de honden.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    TS houdt haar honden toch gewoon in haar eigen huis? Zij heeft er toch niet om gevraagd dat iemand iets in haar bus gooit? Zij woont daar gewoon met haar honden. Iemand anders onderneemt hier een actie, dus ligt daar de verantwoordelijkheid. Nogmaals, ik vind het eerder een gevalletje ‘niet zo goed over nagedacht’ dan iets anders en zou de werkgever niet om geld vragen, maar ik snap heel goed dat TS geïrriteerd is. Hoe leuk ook bedoeld, het is gewoon niet handig om dat soort producten onaangekondigd te verzenden.

Zara75 vindt dit leuk.
  16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb vorige week voor onszelf brownies laten bezorgen, daarom weet ik dat het bestaat (met dank aan een topic hier), maar op zich kan ik me voorstellen dat mensen hier niet op voorbereid zijn. Meestal als je iets lekkers naar iemand stuurt,ken je die persoon beter en kun je dus met dit soort dingen rekening houden. Maar een werkgever heeft dat natuurlijk niet.
    Ik vind het niet ts haar schuld, ik kan me voorstellen dat je hier geen rekening mee houdt. Maar ik zou de kosten ook niet bij mijn werkgever in rekening willen brengen, ik snap dat ze hier ook niet zo makkelijk rekening mee houden.
    Voor de toekomst zou ik wel echt een aparte opvang mogelijkheid maken voor de post, ik acht de kans aanwezig dat er nog wel vaker dit soort dingen kunnen gebeuren, zoals gezegd,bij greetz kun je ook een halve koelkast mee laten bezorgen.

KleineLai vindt dit leuk.
  17. Novi

Novi Niet meer actief

In de reactie voor jou staan andere voorbeelden aangegeven. Dus zelfs als het wel van te voren was gezegd door de werkgever, kunnen dieren met toegang tot de gang/brievenbus iets verkeerds binnen krijgen via de brievenbus. Ik denk dus echt dat de les die hieruit getrokken kan worden, voorkom dat je dier bij de post kan, bestemd is voor dierenbezitters en niet voor attente vrienden, familie of werkgevers.

Nightingale en Zeebra vinden dit leuk.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ben ik nu de enige die nu persé die bonbons wil proeven waar jij het over hebt?
    Meine Güte wat lijken mij die lekker :p

OT
    Laat ik voorop stellen dat de werkgever geen blaam betreft. Ik zou ook geen mail sturen en als mijn man dat naar zijn werkgever zou doen, dan zou ik uit schaamte in een hoekje wegkruipen.

Maar moet dit nou zo fel sommige reacties?
    Kijk, je kunt er iets van vinden: namelijk dat je het er niet mee eens bent hoe TS dit heeft aangepakt, maar er worden nu op gebiedende wijs en op een grove manier dingen gezegd die ik eigenlijk ook niet echt vind kunnen.
    Ik lees een aantal reacties die op een normale manier geplaatst worden omdat het mij nou ook niet zo’n puik plan lijkt van TS. Maar dat felle en dat over the top reageren? Nee, persoonlijk vind ik dat gewoon niet kunnen.
    Gelijk dat meteen zo doorslaan in hardheid en met gestrekt been.
    Nee niet mijn ding...

Anouk2005, femkes en Zara75 vinden dit leuk.
  19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.545
    113
    Vlak jezelf niet uit. :roflmao::roflmao::roflmao:

❤️

Nellie4, Olympia en Iertje81 vinden dit leuk.
  20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ja misschien heb je daarin wel een punt :oops:
    Ik ga erop letten want als ik zo hard ben als sommigen hier dan is dat ook niet fijn.

Deel Deze Pagina