Adviesgesprek hypotheek

Discussion in 'De lounge' started by Yummy, Mar 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Nee dus. Dat begint met dat we onszelf orienteren op wáár we naar binnen willen lopen en waarom.
    Dat we zelf onderzoek doen naar de mogelijkheden en de kosten omdat ik graag goed geinformeerd ergens naar binnen stap.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou eens rondbellen naar wat banken en adviseurs om te vragen naar hun beleid. Misschien is het niet zo zwart/wit als het op de website staat. Ik kan het me bijna niet voorstellen.

3. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Als je een nieuwe auto gaat kopen ga je toch ook langs bij verschillende dealers en laat je je door de verkoper adviseren. Daar rekenen ze ook niks voor. Ik begrijp niet waarom ik dan voor zo'n eerste adviesgesprek zoveel zou moeten betalen. Wat kost zo'n adviseur per uur zeg.

4. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
  5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
  6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Je moet ook niet naar de bank zelf gaan maar naar bv de hypotheker

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik vind het echt bizar dat je voor een adviesgesprek geld moet gaan betalen. Zoals al eerder gezegd: je gaat toch ook niet voor een proefrit in een auto al een aanbetaling doen?

Maar goed, ik las net in dit topic dat hierdoor de afsluitprovisie komt te vervallen en dat verklaart dan wel het e.e.a.

8. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou lekker naar een onafhankelijke adviseur gaan (bijvoorbeeld de hypotheker). Rabobank vonden wij niks, zijn wij toen ook geweest voor het afsluiten van een hypotheek. Hij had het contract zowat al klaar liggen en er was voor ons gevoel totaal geen ruimte om meer informatie te krijgen over de verschillende vormen hypotheek. En dan nog niet gesproken over de dure verzekeringen die we erbij af moesten sluiten. Nee hoor voor ons geen Rabobank!!

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Overigens hebben wij erg goede ervaring met Mijn Hypotheek (van Univé) en de Hypotheker. We hebben uiteindelijk de hypotheek afgesloten bij Mijn Hypotheek, omdat die man al met een goede deal kwam (wij wisten van te voren al wat wij wilden: banksparen, 100% aflossen in 20 jr). Gezien de rentestanden op dat moment zou de Hypotheker met dezelfde deal komen, maar zeker niet beter. Dus uiteindelijk maar afgesloten bij Mijn Hypotheek. Bevalt ons tot op heden nog steeds prima :)

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik zou gewoon eens bellen en vragen wat de kosten zijn. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Ik vind het momenteel nogal onduidelijk welke regels er zijn en wanneer deze worden toegepast.

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    je kan natuurlijk al wel wat vooronderzoek doen he, via internet kan je een redelijke indicatie krijgen met

wat kan ik lenen,
    wat zijn daarbij de maandlasten
    wat voor vormen zijn er,
    dat zal het vooronderzoek zijn

en verder ja, tegenwoordig betaal je de rekening zelf, eeder ook hoor, wellicht nog wel meer, alleen zag je het toen niet, tis dus een stuk transparanter geworden.

12. renima

renima Actief lid

Oct 25, 2010
    232
    0
    0
    wij hebben onlangs een advies gesprek gehad bij een onafhankelijke hypotheker en echt geen kosten betaald hoor, zie ze ook niet op de hypotheek berekening staan.
    volgende week komt er iemand bij ons thuis langs, die via de mail een berekening heeft gemaakt, en nu thuis uitleg komt geven, geheel vrijblijvend en kosteloos, maken ze zelfs reclame voor op hun website.
    mischien heb je daar iets aan?
    www.hupotheekrentevoordeel.nl

succes met het uitzoeken, wij hebben net een bod gedaan, en heel erg spannend!!!

13. renima

renima Actief lid

Oct 25, 2010
    232
    0
    0
  14. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij zijn medio vorig jaar bij de hypotheker geweest. Voordeel is dat de hypotheker alle hypotheken naast elkaar legt en er dan uiteindelijk voor jullie de gunstigste uit komt. Zo zijn wij terecht gekomen bij Nationale Nederlanden. Wist eerder niet eens dat hun hypotheken hadden. Tot nu toe alles netjes afgehandeld.

Ik zou nooit rechtstreeks naar een bank gaan, die hebben uiteindelijk alleen maar hun product. En ja, mijn mening, maar mijn vertrouwen in de Rabobank is heel klein. Zo'n negatieve ervaringen mee gehad!

15. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Voor een eerste adviesgesprek bij de Rabobank betaal je geen geld. Mijn man is daar een paar weken geleden nog geweest om te kijken hoeveel hypotheek we eventueel konden krijgen. Prima afgehandeld en we wisten meteen waar we aan toe waren.

Share This Page