nieuwe pc met volle c schijf..

Discussie in 'De lounge' gestart door jippie84, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop op wat begrijpelijk advies haha.. alle termen die ik tegenkom met google begrijp ik niet.

Wij hebben een nieuwe pc gekocht bij de mediamarkt. Het was een best wel dure met windows 7. Windows 8 kregen we er gratis bij en dat hebben ze er daar op gezet. Nu zit de c schijf vol. Terwijl we er dus verder nog niets op hebben gezet.

Ik wilde gisteren de sims installeren en heb dat dus op de lege d schijf gedaan. Ik kon het spel gisteren gewoon spelen, maar vandaag zegt hij dat er door plaatsgebrek op de schijf misschien problemen kunnen ontstaan en vervolgens doet het spel het dus niet. Iemand tips?

ik zit er sterk over te denken om windows 8 er anders maar weer af te gooien..

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    windows 7 wel verwijderd??

3. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    nee, staat er nog op.. ik weet niet of die windows 8 een op zichzelf staand programma is, of dat windows 7 er nog voor nodig is.

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    windows 7 moet je echt verwijderen , windows 8 is een opvolger, die draaid zonder 7

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Alhoewel ik windows 8 echt bagger vindt!

6. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind...

Hoe krijg ik windows 8 er weer af?

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    En hoe groot is de harde schijf?

Je hebt het over c en d. Meestal zit er maar 1 harde schijf in die je zelf op kan delen in c,d en e. Je kan de grote ook aanpassen.

Het lijkt me namelijk stug dat bij een nieuwe computer meteen de harde schijf vol is doordat er windows 7 en 8 op staan. Die nemen namelijk niet super veel ruimte in.

Staat er verder geen andere dingen op? Bedoel, wie weet is hij al eens verkocht en terug gebracht omdat hijj niet voldeed. Mediamarkt staat daar namelijk wel bekend om dat retour apparaten weer als nieuw verkocht worden...

Ik zou niet zelf proberen om de windows eraf te halen. Als je er niets van weet dan moet je er niet aan beginnen. 1 verkeerd dingetje en computer start niet meer op. Ik zou terug gaan naar de winkel. Laat ze het daar maar oplossen en desnoods gevenze maar een andere mee.

8. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Mijn man werkt in de ICT en die zegt; je moet even in de C schijf kijken, daar heb je een mapje "windows" maar het kan zijn dat er ook een "windows.old" map staat. Als die erin staat, dan kun je die verwijderen (dus alleen de "windows.old" ;)) en dan heb je weer voldoende ruimte op je C schijf :) Dan heb je dus wss een computer gekocht met SSD, dat is een nieuw soort harde schijf, die zijn hartstikke snel maar het geheugen is dus nog niet zo groot :)

Succes ermee ;)

9. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Het is inderdaad een ssd. We kunnen de windows.old niet verwijderen omdat we daar geeb toestemming voor hebben.. hoe krijgen we dat voor elkaar?

10. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Je bent zelf wss dus geen administrator op je computer, vreemd!

Probeer even het volgende; tegelijkertijd de "windows-toets" (naast je spatie) en de "x", dan krijg je een menuutje te zien links onderin het scherm. Kies daarvan "configuratiescherm", dan doe je de weergave even op "kleine pictogrammen" (als ie die nog niet standaard pakt) en dan kies je voor "gebruikersaccount", en daar staat "instellingen voor gebruikersaccount beheer wijzigen". Schuif vervolgens aan de linkerkant dat balkje helemaal naar beneden. Dan alles "ok" drukken, en dan moet je hem kunnen verwijderen.. ;)

Maar het is wel vreemd dat jullie niet alle rechten hebben! Want dat heeft Mediamarkt dus zo ingesteld maar dat is wel vreemd als jullie vervolgens de computer moeten gaan gebruiken haha. Wss dus geïnstalleerd door een niet zo'n comp-technisch iemand.. ;)

11. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het lukt! Bedankt hoor!

12. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Mooi! Dus nu wel genoeg ruimte?

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    En misschien ook een tip: Al je bestanden op de D schijf zetten, of een externe hardeschijf kopen van een terrabyte ofzo :) Ik weet niet hoe groot je C en D schijf is, maar je krijgt de D schijf er niet voor niets bij ;)

14. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, we zetten alles op de D: schijf. We hebben nu weer windows 7 met genoeg ruimte over op de c schijf.

Deel Deze Pagina