1 jaar en bv- Hoe gaat het bij jullie in de nachten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamavanJenY, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Gewoon nieuwsgierig....
    Hier komt mijn dochter altijd 1 x, regelmatig ook nog 2,3 keer.
    Slapen jullie kindjes door of ook nog nachtvoedingen?

2. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Hier over 3 weken 1 jaar, en ook nog 1 of meerdere nachtvoedingen. Ik vind het toch best pittig! Maar zie zoontje ook niet snel doorslapen binnenkort.

3. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Ja ik vind het ook behoorlijk pittig hoor!!
    Ik slaap regelmatig nog een tukkie mee in de middag :)

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn middelste en jongste hebben beide BV gehad tot 2 jaar.

Tot die tijd ook nachtvoedingen gehad ;). Afwisselend makkelijke (1x per nacht) en moeilijke (3-5x per nacht) periodes, met sprongetjes, tandjes, e.d. Maar doorslapen? Nee... eigenlijk niet.

Zo rond de 2 jaar werd het tut gehalte van beide dames erg hoog, ook overdag (willen drinken, maar dan 3 slokjes, dan de andere borst ook weer 3 en dan toch weer terug naar de eerste borst. Happen, loslaten, happen, loslaten, spelen, klooien). En toen was ik er zelf klaar mee. Ongewenst gedrag, wat ik wilde corrigeren, maar dat leek mij het makkelijkst door gewoon te stoppen. Mamamelkje op, basta, klaar.

Ging heel soepel (omdat het duidelijk was waar ze aan toe waren, denk ik) en daarna werden ze (uit gewoonte) nog 2-3 keer per nacht wakker, maar gingen steeds beter slapen. Ongeveer 1-2 maanden na stoppen sliepen meer nachten door dan dat ze wakker werden.

Jongste wordt nu ongeveer 2-3 nachten per week 1x wakker en slaapt met kusje/knuffel meteen weer door.

Deel Deze Pagina