Mijn zoon is nu bijna 6 weken. Hij drinkt goed aan de borst. De hoogste tijd voor het eerste flesje. Ik heb vanochtend gekolfd, de melk op het aanrecht gezet en gewacht tot hij zich meldde. Daarna melk nog een beetje bijgewarmd en mijn man heeft de fles gegeven (Tommee Tippee). Het was 60 cc in een 150 cc fles. Mijn zoontje reageerde verward, probeerde duidelijk te drinken, ging huilen, dronk weer wat, en raakte snel van streek. Toen hij te zeer ging huilen, heb ik hem overgenomen. Ik moest hem kalmeren voordat hij de borst wilde pakken. Daar heeft hij toen wel flink uit gedronken. Ik dacht eerst dat hij nog zo'n 15 cc uit de fles had gedronken, maar nu ik beter kijk (moedermelk bewaard voor peuterdochter) zie ik dat hij nauwelijks wat op heeft. Edit: hij zuigt normaal heel krachtig en ik had de indruk dat hij dit nu ook deed en te veel binnenkreeg (speentje nummer 1, leeftijd 0+) Is dit een normale reactie? Morgen weer proberen? Tips?
Wow, hij dronk gewoon al? Die van ons kijkt beledigd en draait met zn tong door zn mond als we er zoiets raars als een flessenspeen instoppen! Er wordt wel geadviseerd om de speen alvast in de moedermelk te dopen van tevoren en niet de fles te proberen als de honger nog groot is. Ook schijn je beter als moeder niet de fles te kunnen geven (want dan is de borst ook vlakbij) en liever niet in de borstvoedingshouding ivm het idee dat hij de borst krijgt. In hoeverre dit waterdichte regels/tips zijn, weet ik niet
Nou ja, dronk... dronk... we dachten dat hij dronk, maar er is dus nauwelijks wat ingegaan. Onze dochter dronk haar 1e flesje zo op, maar is later alsnog heel moeilijk gaan doen met de fles. Dus ik wil problemen deze keer graag vermijden.
Ik heb pas nog in het dagboek van onze oudste zoon gelezen. Hij was ook ernstig beledigd toen we hem een fles wilden geven. Hij snapte gewoon niet wat hij ermee aan moest. Uiteindelijk lukte het wel hoor. Geef het eenpaar pogingen.
Hier deed ik eerst uit de borst en dan bv 2 uur later slokje uit flesje zodat hij niet onwijze honger had, ging steeds beter, hij klokt nu zo 125 ml weg ( is nu 7,5 week oud) ik oefende paar keer in de week en niet tijdens een sprongetje
wij hebben wel 7 flessen geprobeerd voordat we er 1 vonden waar hij wat uit kon drinken, ging rampzalig in het begin. Dochter dronk prima uit de tommi tippi maar Lucas niet, we zijn uiteindelijk op dr brown uitgekomen en begonnen met de prematuren speen.
Dochterlief heeft ook even moeten nadenken wat ze met dat gekke ding moest, maar kreeg het de 2e keer wel onder de knie. Alleen ging het allemaal veel te snel (ze zoog krachtig?), melk gutste er aan alle kanten uit, ze verslikte zich en huilde en spuugde dan ook tussendoor . Zoektocht naar geschikte fles, uiteindelijk bij Breastflow (merk nr 5) aanbeland, daar doet ze het goed mee. Rustig blijven proberen en eventueel een andere fles/speen. Soms heeft het even tijd nodig.
Nou, deze komt gewoon na 2 uur weer voor een voeding. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Hij moet niet te hongerig zijn. Iedereen bedankt voor de tips en bemoediging. Misschien na een paar keer overstappen op een ander merk fles. Hij zuigt inderdaad erg krachtig.
Nieuwjaarsdag was te onrustig. En gisteren ben ik het vergeten. Vandaag dus een nieuwe poging. Meneer deed zijn best te drinken, maar uiteindelijk konden we toch niet zien of er wat uit de fles was. Hij spuugde wel wat voeding op in zijn frustratie. De melk was vers gekolfd, we hebben hem uit bed gehaald voordat hij zich meldde (1 uur 45 minuten na zijn laatste voeding) en de speen had ik in de moedermelk gedoopt. Mijn man probeerde het eerst. Toen hij naar mij wilde, heb ik hem zelf nog even de fles gegeven. Toen probeerde hij wel weer te drinken. Hoe lang probeer je het met een bepaalde speen/fles? Ik vond nog een nieuwe Avent fles, uit zo'n blije doos meen ik. Die lijkt ook wel erg op een borst. Wanneer ga je over op een ander merk?
Wij hebben een fles van medela, met een speciale borstvoedingsspeen. Deze laat geen melk door als je niet zuigt en je drinkt er net zo uit als uit een borst, zeg maar. Hij moet wel wennen aan iets geks in zijn mond (geldt ook voor het lepeltje bij de vitamientjes enzo), maar qua concept ben ik groot voorstander van de medela-fles. Misschien een idee?
Op het flesje van de handkolf in ieder geval wel. Volgens mij zijn het allemaal dezelfde. Er is ook een groter flesje te koop, of die een ander speen-schroefdop heeft weet ik niet. Denk eigenlijk dat het flesje gewoon hoger is. De speen is los te koop.
Bedankt! Als het de komende 2x niet wil lukken, ga ik die eens proberen. Weet iemand of ik die melk van vanmorgen nog een keer kan aanbieden? Hij is vers gegeven, dus nog niet opgewarmd geweest.
Als je het meteen in de koelkast hebt gezet daarna, dan is deze nog te gebruiken. Mijn beide kinderen hebben echt moeten leren met de fles drinken. Ml deed er de eerste keren erg lang over om er iets in te krijgen. Wij hebben juist in eerste instantie een groter gat genomen omdat ze het zuigen echt niet snapten. Maar het is uiteindelijk goed gekomen.
Mijn zoon is even oud en kreeg vorige week de eerste fles met gekolfde melk. Hij dronk meteen de fles leeg met 120 nl. Was in een avent flesje uit de box van prenatal. Misschien toch van fles wisselen? Wie weet ligt het daar aan en anders geduld hebben denk ik.
Dank je wel! Ja, meteen in de koelkast gezet en gisterenavond nog een keer aangeboden. Hij heeft 10 cc gedronken.... of is het allemaal gemorst? Deed zijn best. Dank je wel! Ja, die fles heb ik dus ook. Maar het verschilt ook per kind. Mijn dochter dronk haar 1e fles ook meteen leeg (wij dachten: dat is dus geregeld), maar is later alsnog heel moeilijk gaan doen. Dus blijven oefenen! Zeker om de dag. Edit: nu heeft hij ook nog spruw, dus dat oefent natuurlijk niet lekker. :x
Het concept klonk heel mooi, maar toen mijn dochter die speen door had, ging het heel snel, binnen 4 min 100 ml weg (en dan huilen, spugen en boeren)... Heb dat van veel meer mensen gehoord, dat calma-speen erg snel gaat. Het is echt een individuele zoektocht, ook afhankelijk wat voor handen is. (mijn oudste dronk goed uit een Dodie, dit was de 6e fles die we probeerden, mijn middelste dronk goed uit een Difrax-s, was eerste fles die we probeerden. En mijn jongste drinkt nu goed uit een Breastflow, dat was de 5e fles die we probeerden...)
Nou, we hebben geloof ik al zo'n 7-8 keer geoefend, maar meer dan 10 cc is er nooit in gegaan. Ik begin wel te balen. Inmiddels heb ik ook een goede vriendin (moeder van 2) en de oppas de fles laten geven. Hij gaat dan niet huilen (bij mijn man vaak wel), maar echt drinken, ho maar. Hij probeert het wel, maar als er dan na 1x zuigen te veel melk komt, schrikt en stopt hij. Thauma, hoe gaat het bij jou? Nog succes met de Calma? Ik heb er hem nog niet gekocht, maar denk dat ik het wel ga doen. Inmiddels Tommee Tippee, Nûby en Avent Naturel geprobeerd.
Bij ons werkte de calma totaal niet. Vooral geduld was een schone zaak. Het heeft 6 weken geduurd voordat het eindelijk soepel ging. Hij ging ook raar met zijn tong draaien en liet wat eruit kwam weer langs z'n mondhoek eruit lopen... dachten wij zat ie wat had gedronken maar niet dus! Als het ging frusteren even troosten en nog een keer proberen. En anders aanleggen en de volgende dag weer proberen. Ik zet nu op het medela flesje de speen van de difrax (past op de ring die bij de kolfflesjes van medela zit) en dan een vacuum creeren. Was advies van de lk en dat werkt. Ik verwarm de melk wat extra en in het begin verwarmde ik de speen. Dat is nu het goed gaat niet meer nodig.
Ha, inmiddels ben ik supertrots op mijn zoontje! Nadat mijn man het opgaf, heb ik vandaag zelf de fles gegeven! Ik gebruikte de tip geen oogcontact te maken. Heel langzaam probeerde hij te gaan drinken. Eerst een slokje en zo verder. Hij heeft het hele flesje leeg, 50 cc in 1x! langzaam maar zeker. Als hij iets doet, doet hij het goed, valt me al vaker op bij dit kind! Nu blijven oefenen. Dit was met Tommee Tippee trouwens.