Adviezen en tips gevraagd.....

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marijcha, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Al eerder postte ik een bericht over ons dochtertje van 2 weken met het aantal flessen.
    We zijn nu 2 weken verder en nog steeds zittende aan te modderen :(

Ze had/heeft last van krampjes waarvoor wij nu nutrilon omneo gebruiken. Maar het aantal en de hoeveelheid loopt nog niet helemaal.
    Wij gaven haar 7x per dag 90 ml en 3 schepjes, was dan ongeveer 100 ml
    Maar toch kwam zij soms weer eerder, dus hadden wij het idee dat ze te weinig voeding kreeg.
    Daarom zijn we over gegaan om 6 x 120 ml te geven en dan 4 uur tussen de flessen te laten zitten. Maar nu huilt ze dus nog meer. Ik heb het idee dat de tussenpoos te lang is en daarna de hoeveelheid te zwaar voor haar?

Vanmorgen heb ik geprobeerd om de fles iets dunner te maken met 100 ml ipv 90 ml maar dan wel 3 scheppen, dan is de hoeveelheid iets meer maar valt het misschien iets minder zwaar en kunnen we het wel om de 3 / 3,5 uur geven.

Maar zo zitten we dus al 1 week te klungelen met haar voedingen, word er moedeloos van :(
    Mísschien is het ook gewoon niet goed dat wij steeds zitten te klooien met de hoeveelheid..

Iemand tips of adviezen?

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Als ze krampjes heeft, kan dit wel duren tot 3 maanden.
    Welke fles gebruik je? Ik ben erg blij geweest met de dr brown.
    Als ze snel drinkt zou ik de smalle fles nemen met prematuur speen.

Is de omneo op advies van het cb?
    Ik hoor hier op het forum dat het wel 2weken kan duren voordat ze daar gewend aan zijn.

Ik zou kleine flesjes blijven geven met hooguit 3 uur ertussen.
    En ik zou niet meer water toevoegen, je kan wel afgieten dus 120 ml met 4 schepjes is 135 en dan afgieten naar 110.
    Ik zou niet de hoeveelheid zo snel opbouwen.

Hoe lang doet ze over haar fles?
    Hoeveel weegt ze nu?

Lastig he die zoektocht naar wat goed werkt, probeer niet teveel te veranderen want dat geeft ook onrust.

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou er ook 3 uur tussen houden ipv 4. Ik vind 100 water met 3 scheppen prima. Dat kun je gerust elke 3 uur geven.

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Geef voeding op verzoek en probeer niet naar de klok te kijken. Zodra ze honger heeft gewoon een flesje van 90 ml geven. Drinkt ze deze op? Prima. Drinkt ze deze niet op? Ook prima. Kleine flesjes met hooguit drie uur. De maagjes zijn nog klein. Mijn dochter zat met twee weken nog maar op 60ml. Of soms nog maar op 30.

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Vervelend he?

Ik wil je niet ontmoedigen maar pin je niet teveel vast op die "magische grens" van 3 maanden... Hier heeft het wel tot ruim 5 maanden geduurd.
    Iedereen zei dat het na 3 maanden over zou zijn of in ieder geval beter. Hier werd het alleen maar erger. En wat ga je je dan zorgen maken over je kind zeg!

Ook van alles geprobeerd. Er werd nog aan kma gedacht dus over op de pepti. Na een maand provocatietest was negatief en krampjes waren bijna verdwenen. .

Verder krijgt dl ook omneo uit de dr brown fles.
    Verder hielp een warm badje tegen de krampjes en lag ze ook erg graag op haar buik. .

Heel veel sterkte en het gaat echt over. Probeer je echt niet vast te pinnen op een tijd. De een heeft er helaas langer last van als de ander.

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik zou het ook nog bij flesjes van 90 (of 100) +3 houden. En wat anderen zeggen gewoon op verzoek. Ze is nog zo klein.

Wat hier goed hielp tegen krampjes was een Dr Browns fles en flessen aanmaken met Bar le duc. Bij zoonlief hebben we werkelijk bijna geen krampjes gehad.

Deel Deze Pagina