Adviezen gevraagd!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by ccwomen, Nov 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik heb alles gelezen: mooi dat hij het pikt!!
    Ik snap je helemaal wat je zegt over een pittig kind, Die heb ik ook en de strijd aangaan, om wat dan ook, kost heel veel energie, want je kan er bijna niet tegenop!! Maar vergeet niet dat als je toegeeft dat hij dus "de baas" is!!!
    Ik zat ook te denken: misschien omdat hij die cracottes lekker vindt, brood roosteren? Tosti proberen? Volkoren cracker? Roggebrood?
    En als tussendoortje een ontbijtkoekje ipv een koekje? Dan krijgt hij ongemerkt toch wat voedzaams binnen?
    En op zich is r niks mis met pap als ontbijt, maar ik zou het dan wel aan tafel in een bordje geven, zodat hij wel leert dat eten aan tafel moet en niet in bed en dat hij mee doet aan het sociale gebeuren.
    Mn zoontje at een tijd heel slecht avondeten. Totdat we de strijd volledig hebben laten varen. Nu zit hij gezellig aan tafel en eet hij soms alleen wat droge macaroni, of alleen zn vlees of wat aardappeltjes. Groenten nooit. Nou, dan maar een extra appel... Maar hij krijt zo iig meer binnen dan dat we de strijd aan gingen!!

2. fafje

fafje Niet meer actief

heb niet alles gelezen, maar vroeg me af, lust ie geen enkele brood variant? dus ook geen stokbrood ( ovenbroodjes) of tosties ed??

verder zou ik gewoon geen fles meer geven en de pap zelf laten eten...en anders gewoon misshcien ander soort granen aanbeiden...zoals cruesli oid !

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    De strijd voeren heb ik al een tijd geleden opgegeven want we gaan t niet winnen en dan eet hij helemaal niks!!
    Tosti, brood roosteren, krentebol etc etc...., we hebben alles al geprobeerd maar hij eet het niet...Helaas!
    Hij vond bijv krentebollen heerlijk tot 1 jaar en een paar maanden en ook brood trouwens en van de een op andere dag was t over!
    Lekker he als ze er alleen al bij zitten en af en toe een hapje ergens van nemen!
    hij komt er gelukkig nu elke keer bij zitten zonder strijd en eet al beter als dat ie deed, maar t is nog heeel erg weinig maar goed beter iets dan niets! Ja toch!
    Ohh ja en ontbijt koek eet ie ook niet !! haha voor de verandering ;)
    T is gewoon een echte draak met dat soort dingen! (eigenlijk met heel veel dingen :D) haha Pittig karakter :D haha

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Nee hij eet helaas geen ene brood soort!
    Heb alles al geprobeerd (al een jaar lang trouwens ) wit brood bruin brood, donker, licht, overnbolletjes, krentebollen, echt alles en hij proeft t niet eens!!
    En als ik dan de strijd aan ga, dan eet ie gewoon niks meer!

Hij heeft vanaf maandag al geen pap meer gehad, niet uit zn fles maar ook niet uit een bord (de winkel maakt t alleen nog maar voor kleine kindjes ;) zegt ie ! haha
    Eet dus wel heel weinig nu, maar goed dat is dan maar niet anders , misschien dat hij op een gegeven moment zelf weer brood gaat eten en misschien iets meer warme prak s'avonds!
    Ben benieuwd!

5. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    In tegenstelling tot alle andere, zou ik juist meer papflessen gaan geven.

Even helemaal geen strijd om eten. Misschien niet eens meer iets anders proberen, maar gelijk een papfles aan tafel geven terwijl jij een stukje fruit oid eet.

Nu is het bij jullie allebei een stressgedoe.

Dat zou ik doen, dan komt hij vanzelf wel met andere dingen die hij wil proberen na een paar dagen/week.

Ik zou echt geen dingen gaan verbieden, maar dat ben ik!

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Nou hij heeft een tijd alleen maar papflessen gehad en dat is t probleem juist hij gaat juist helemaal niiks meer eten als ie pap krijgt, want zn buikje word toch wel gevuld denkt ie dan!

hij heeft al vanaf maandag niet meer om pap gevraagd, hij vind t wel prima zo!
    Hij slaapt nu ook ineens uit tot 7.30 / 8.00 uur terwijl hij daarvoor steeds vroeger ging vragen om pap en ook boos werd als hij niet kreeg en kwam gerust om 6.00 / 6.30 al om pap!
    Dus ik ga dr niet meer aan beginnen!
    Hij eet nu nog steeds niet echt veel, maar goed hij krijgt vanzelf wel honger denk ik dan!
    Er is verder geen strijd , eet hij wel ben ik blij eet hij niet is het ook goed!

7. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    probeer eens libaneze brood(bij de turkse winkel of marokaan)het heeft 2 laagjes je kunt t openen en plakjes kaas in doen en even op een pan warm maken, zonder olie of iets. dat eet mijn jongen in de tijden waarin hij niets eet.
    ik heb ook zo een jongen hoor.heel moeilijk met eten. heb je al in thee dopen geprobeerd?werd het niks?

Share This Page