Hallo, Ik hoop dat ik in het juiste topic zit. Ik heb nu ongeveer 1.5 jaar een mirena spiraal. Wordt van het begin af aan al niet meer ongi..vind ik helemaal niet erg moet ik zeggen..wel 1x per maand heel even steken en dan is het weer weg, dus denk dat ik dan normaal gesproken ongi zou worden. Nu heb ik ongeveer een week geleden zeker 2.5 dag heel veel buikpijn gehad en pijn aan mijn onderrug als ik stil zat of lag ging het wel, maar zodra ik een beweging maakte was het pijnlijk. Nu ben ik zo ongelofelijk moe, en voel me net een opgeblaze olifant alsof ik 5 kg ben bij gekomen zo voelt het. Moet vaak na toilet ondanks ik niet zo heel erg veel drink. Regelmatig gevoel alsof ik ongi moet worden aangezien ik het allang niet meer ben geweest weet ik helaas wel nog hoe het voelt haha. Heb 11juli een test gedaan van de KV het tweede streepje sloeg heel licht uit lijkt wit of heellllllllllllllllllllllllllll licht roze. Ik heb vanavond nog een testje gedaan maar deze zegt helemaal niks, moet wel erbij zeggen dat ik al een aantal keren na toilet ben geweest en nog heb gedronken weet niet als dit de test kan beinvloeden. Zou ik nu toch zwanger kunnen zijn?? Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft...
Als je zolang na de eerste test negatief test, ook al heb je veel gedronken en test je later op de dag, lijkt het me niet dat je zwanger zal zijn. Als je je zorgen maakt contact opnemen met de huisarts, misschien is er iets anders.
Mirena staat er om bekend dat je 'schijnzwanger' kan zijn. Ik heb dit met mijn laatste spiraal ook gehad. Ik heb hem er vlak daarna eruit laten halen. Heb hem 3 jaar gehad. Spiraal daar voor nooit geen klachten gehad Anders even naar de ha gaan vragen om een bloedtest.
De eerste test is ruim een week geleden. Dan zou je nu toch wel een duidelijke positieve test mogen verwachten. Mocht je toch twijfelen dan is het idd een idee om contact op te nemen met de huisarts. Je lijf kan je soms flink voor de gek houden.
Ik had dat steeds met de mirena. Ook bleef ruim een jaar mijn menstuatie weg wat mij nog onzekerder maakte. Ook ontzettende pijn aan mijn borsten en misselijk. Ik heb meerdere keren een test gedaan en was nooit zwanger. Door alle ongemakken van de mirena heb ik het spiraaltje laten verwijderen.
Ik vetrouw de mirena voor geen meter. Had er na mijn eerste zwangerschap een laten zetten, na 4 weken op controle geweest om te kijken of die nog goed zat, dat was zo. 2 weken later hing een kant eruit (en dus niet meer veilig). Toen opnieuw de mirena laten zetten, bij de gynaecoloog, op controle zat hij weer goed en een paar weken later hing hij ergens halverwege. Nee voor mij geen Mirena meer haha