Advocaat Nabil B. doodgeschoten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Huismuisie, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Absurd he dat het zo makkelijk gaat allemaal.

Ik zou ook niet zo goed weten wat justitie hier verder aan kan doen. Lijkt me een hels karwei om hier tussen te komen.

Heb ergens het gevoel dat die dader van vanmorgen geen lang leven beschoren is.

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee dat had hij een paar weken geleden al gedaan.

Kipsate en DQueen vinden dit leuk.
  3. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Nou zeg dat! En een angst dat ze in die onderwereld terecht komen!

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Vreselijk :( Maar ik vermoed dat hij niet de laatste zal zijn..

DQueen vindt dit leuk.
  5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vreselijk dat mensen zo ver gaan om maar hun eigen reet proberen te redden en om anderen de stuipen op het lijf te jagen in de hoop ze zo het zwijgen op te leggen :(

Vreselijk ook dat de schutter (vermoedelijk) nog zo jong is.

En ongeacht de leeftijd van de schutter: het zal je kind maar wezen....... (geldt trouwens ook voor de andere grote naam in dit verhaal en in een andere vorm ook voor de geliquideerde advocaat)

DQueen vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Huismuisie ik sta er trouwens niet perplex van (helaas). Had eerder al het verhaal van Sonja Holleeder gelezen over haar criminele broer Willem Holleeder.
    Na dat verhaal (en ook wel met wat andere verhalen zoals Marc Dutroux en Joran van der Sloot in mn achterhoofd) weet ik zeker dat mensen geschift kunnen zijn als zure melk.

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    En wat een rotleven kríjg je dan ook nog zeg na zo'n daad..

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Brrrrrr lijkt me een superenge gedachte dat het 1 van je patienten/clienten kan zijn.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind persoonlijk niet dat je een Dutroux en een Joran van der sloot hier mee kan vergelijken.
    Holleeder is de enige in dit rijtje die liquidaties heeft laten uitvoeren. Maar zelfs hij is nooit zo ver gegaan om een advocaat van de tegenpartij om te laten leggen bij wijze van statement.
    Ondanks dat ook Holleeder volsagen idioot is was er in die lichting criminelen nog een soort van eerbied eercode. Of iets in die richting.

Dit is in de Nederlandse geschiedenis en die van de Mokro oorlog echt een niet dieptepunt na de moord op de broer van deze kroongetuige en al die versmoorden.

DQueen vindt dit leuk.
  10. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hier in de stad wonen echt legio kids die dit zo zouden doen. Die moord plegen. Het gaat niet goed met die generatie en ook niet met het drugsgebruik. Ook is zo’n beetje elke winkel hier een dekmantel om drugsgeld wit te wassen. En de families geven het geld lekker uit, huizen in het thuisland enz. Ik begrijp de overheid niet. Hup, doe iets!!

11. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ja, eerder heel verdrietig dat deze kwetsbare jongens dat wereldje worden ingezogen zonder zich echt te beseffen waar ze aan beginnen.

DQueen vindt dit leuk.
  12. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Wat moet de overheid dan doen?

pippa26 vindt dit leuk.
  13. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    In ieder geval niet zorgen dat jongens die hun geld crimineel verdienen, dat ook gewoon gezellig kunnen spenderen. En hun familie. Ik ben benieuwd naar jouw ideeen erover?

14. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me nu niet echt het probleem. Buiten alle praktijken van die Ridouan T die hier (mogelijk) opdracht toe heeft gegeven, is het vooral schokkend dat er in die cultuur blijkbaar dingen belangrijker worden geacht dan het leven van onschuldige mensen, en dat jongeren vatbaar zijn om deze dingen te doen. Dat is iets in de cultuur dat aangepakt moet worden, maar ook iets waar wij als hele samenleving kritisch naar onszelf moeten kijken denk ik. Wat maakt dat jonge mensen dit doen?

Em dat er dus blijkbaar niemand meer buiten schot blijft. Het is al lang niet meer 'boef schiet boef'. Hoe kun je zulke strafprocessen blijven voeren als iedereen gevaar loopt slachtoffer te worden?

Huismuisie vindt dit leuk.
  15. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Sorry ik typte maar even kort iets. Probleem heeft ook meerdere kanten. Groepsdruk, zucht naar geld, geldingsdrang, veel zwakbegaafden, veel drugsgebruik, veel opvoeding op straat ipv gezin.. nou ja tel alles op en je komt hier op uit ;) maar het geld wordt met de drugs verdiend. En onze samenleving ondermijnd. Waarom zou je nog werken als je zóveel kunt verdienen? En met het geld koop je iedereen om, agenten, douane, rechters. Zo kan ik wel doorgaan. Het is echt gevaarlijk voor de samenleving. De moord is een symptoom van wat er speelt. Ik woon er middenin dus zie dit elke dag.

DQueen en Kipsate vinden dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Vreselijk wat er is gebeurd.. een onschuldig persoon die zijn werk deed vermoord. De kindjes hun papa kwijt en de echtgenote haar man..

Waarom is deze man niet meteen beveiligd? is toch algemeen bekend dat de mocro- maffia geen genade kent.
    Niet dat je dan alles kunt voorkomen, maar had ergens gelezen dat hij al eerder bedreigd is met de dood en dat ook had aangegeven.

En tja, wat doe je hier tegen? Heb zo mijn ideeën, maar geen zin in discussies.

17. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik vind het moeilijk om te bedenken wat de overheid nog meer kan doen om te voorkomen dat zwart geld uitgegeven wordt. Ik denk dat dat heel moeilijk te bestrijden is. Ik heb jou volgende post ook gelezen en kan mij daar in vinden. Ik werk met deze doelgroep, al jaren. Er is in 10 jaar echt heel veel veranderd, er is veel verharding. Social media speelt een grote rol. De bezuinigingen in de jeugdzorg maken het er ook niet beter op. Ik kom echt schrijnende gevallen tegen.

DQueen, MyMiracle en pippa26 vinden dit leuk.
  18. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik ben wel benieuwd hoor, een discussie hoeft niet verkeerd te zijn toch? Kan ook voor nieuwe inzichten zorgen.

19. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dat is ook heel schrijnend. Ik kan me voorstellen.. en idd ook nog eens social media erbij. Het maakt het heel complex!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij wilde hij zelf geen beveiliging.

Deel Deze Pagina