Advocaat Nabil B. doodgeschoten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Huismuisie, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat deed ik ook niet. Die namen stonden niet voor niets tussen haakjes en sloegen op het stukje wat daarna kwam.

Huismuisie vindt dit leuk.
  2. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Ik wilde even reageren op 'cultuur' dit heeft er totaal niks mee te maken. Ik ben zelf Marokkaans en wij kennen dit niet in ons cultuur en dit is een grote schande in 'ons' cultuur.

Dat ze moorden en geen genade hebben voor de medemens, dat komt van andere landen zoals America (sommige plaatsen) Panama, Brazilië, Colombia enz. Daar is het heel normaal om met geweren te lopen en elkaar neer te schieten.

Denk aan Scar face en Pablo escobar en er zijn vast nog meer films, waar al die jongens naar keken en dan helemaal gingen over fantaseren en zelfs ruzie maakten in de buurt over wie meer geld ging maken.

Dit is dus echt niet normaal in Marokko en andere Afrika landen!

Louise11110 en DQueen vinden dit leuk.
  3. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Oh, zo had ik het nog niet eens gelezen. Dacht dat ze bedoelde "straatcultuur" of iets in die trant. Vind het ook wel heftige uitspraken als er inderdaad marokkaans cultuur mee bedoelt wordt.

MyMiracle en Huismuisie vinden dit leuk.
  4. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Ik weet oprecht niet wat zij ermee bedoelde, ik reageerde enkel op cultuur en wilde het even verduidelijken.

DQueen en Kipsate vinden dit leuk.
  5. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw

Nee bedoelde echt straatcultuur/het drugsmilieu, zeker geen marokkaanse cultuur! Dit zijn extreme uitzonderingen. Dan zou de hele NL cultuur ook 'verrot' zijn als we alles over 1 kam scheren, want daar gebeurd dit net zo goed.

Kipsate en Marbloempje vinden dit leuk.
  6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    #46 pippa26, 19 sep 2019
    Laatst bewerkt: 19 sep 2019
    @Marbloempje en @Kipsate ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring. Het is denk ik altijd lastig hoe geloof, cultuur en de werkelijkheid met elkaar botst. Maar het lijkt zo wel alsof deze jongens geen compassie kennen. Ik ben zelf christen en de media zeggen vaak rare dingen.

Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie tegen deze jongens aankijken. Ik heb zelf het gevoel alsof ze uit willekeurige gezinnen kunnen komen, de ene broer consultant, de ander beroepscrimineel. Wat gaat er mis? Als je opsporing verzocht kijkt, schrik je toch beetje van wat er gebeurt.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Lijkt me lastig om antwoord op te geven. Want heel veel families hebben wel een zwart schaap in de familie. Als je dan een beetje op de ‘verkeerde’ locatie woont en met de foute jongens omgaat dan zit he er voor je het weet tot je nek toe in.
    Dus ja waar gaat het mis? Foute vrienden en een gevoelsmatig gebrek aan toekomstperspectief. Het idee hebben dat de maatschappij je toch wel uitkots, welk vooroordeel in de groep alleen maar verergert wordt door het onder een vergrootglas te leggen. Zie je wel pietje is ook zn baan kwijt geraakt omdat hij ... is. Naar dat gevoel ga je dan ook leven. Terwijl je broer of zus misschien een succesvolle onderneming opzet, advocaat of consultant is.

En het zijn jongens van alle nationaliteiten als ik het zo een beetje lees.

DQueen, MyMiracle, Kipsate en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Dit stond gisteren in de volkskrant. Dit artikel noemt zwakbegaafdheid, een hang naar erkenning en dure spullen, en een verstoorde gewetensfunctie (vaak ook door een niet adequate opvoeding) als belangrijkste risicofactoren.
    Jonge huurmoordenaars: zwakbegaafd en op zoek naar erkenning, status en geld https://www.volkskrant.nl/a-ba3cde82

DQueen en Kipsate vinden dit leuk.
  9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Huh waarom het beestje niet bij de naam noemen? Dit is toch de mocro-oorlog?
    Dat betekend niet dat alle Marokkanen er bij betrokken zijn, gelukkig, maar wel dat er in een bepaalde laag van de bevolking momenteel heel wat speelt.

Gisteravond in Amsterdam zuid oost ook weer een liquidatie.
    Amsterdam lijkt op dit moment wel het wild westen. Doodeng. De politie heeft helemaal geen grip er op blijkt wel.

Marbloempje en julia80 vinden dit leuk.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je klopt dat ze dit zo noemen en volgensmij zijn sowieso alle kopstukken van Marrokkaanse afkomst.

Vind het allemaal maar griezelig.

Was een oud profvoetballer
    https://www.at5.nl/artikelen/196855/slachtoffer-liquidatie-zuidoost-is-oud-profvoetballer-kelvin-maynard

11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
  12. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Er zit natuurlijk een verschil tussen de uitvoerders en het brein. Als de uitvoerders makkelijk te beïnvloeden jonge jongens zijn is daar wellicht behandeling mogelijk. Maar net als bij Holleeder denk ik dat dat soort gasten die de boel organiseren gewoon levenslang achter de tralies moeten. Ik ben ook zeker geen voorstander van 'wegstoppen en niks meer mee doen', maar soms heb je ook dusdanig heftige dingen gedaan dat je gewoon je kansen verspeelt.

Maargoed, hoe dan ook.. Ik vind het verschrikkelijk voor zijn vrouw en kinderen. Het zal je maar gebeuren dat je zo je man/vader kwijt raakt.

hummeltje5 en Huismuisie vinden dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik las nog ergens een reactie bij nujij. Dat wanneer er geen uitlevering kan komen van zo’n brein (die zich in het buitenland verstopt) achter een drugskartel je als overheid ook in het geheim iemand in kan zetten om hem om te leggen.
    Enerzijds een bizar voorstel. Anderzijds als je op die manier iemand ‘schoon’ kan opruimen. Die zo’n enorme dreiging voor de samenleving is zou ik het niet eens erg vinden.

14. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Cultuur en geloof zijn twee hele verschillende dingen bij ons. Vanuit onze geloof is het zeer en zeer verboden om iemand te moorden. Meestal zijn deze jongens ook niet met geloof opgegroeid maar meer met cultuur.

Het is echt de omgeving die een grote rol speelt bij die jongens. Natuurlijk zijn er vele jongens waarvan hun thuissituatie ook een rol speelt, denk aan ouders die laag opgeleid zijn en uitkering hebben. Geen liefde van vader, dus die jongen gaat de straat op. Geen communicatie met je kinderen en ook niet gelijk aan de bel trekken als je ziet dat het de foute kant opgaat.

Kipsate en pippa26 vinden dit leuk.
  15. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Omdat het niet alleen maar Marokkanen zijn, het zijn verschillende bende's met verschillende nationaliteiten.

DQueen en MyMiracle vinden dit leuk.
  16. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik denk dat geloof hier helemaal los van staat. Omdat iemand, bij wijze van, Mohammed heet wil dat nog niet zeggen dat het ook een moslim is.

Als ik beroepsmatig kijk, ik werk met deze minderjarige boefjes met een licht verstandelijke beperking. Dan is het een samenloop van dingen. Hun cognitieve vermogens spelen een rol. Het niet kunnen overzien van situaties. Vaak is er ook onderliggende problematiek (hechtingsstoornis, beperkte gewetensontwikkeling), multi problem gezinnen. Vaak is er geen vader in beeld, drugsgebruik, peer pressure, social media waar het lijkt alsof iedereen alles heeft etc etc

Als ik mij even alleen richt op de Marokkaanse jongens komt er vaak nog iets extra's bij. Het gevoel te hebben nergens bij te horen. Uitgekotst te worden door dit land. Geen of weinig toekomstperspectief. Ze jutten elkaar hierin natuurlijk ook op. Ze worstelen met hun identiteit en hebben vaak het gevoel "wij tegen zij".

De problematiek is best uiteenlopend en er is ook niet 1 antwoord op om dit op te lossen. Was het maar zo makkelijk :(

Louise11110, MyMiracle, pippa26 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dit is naast alles wat je verder noemt echt een enorm groot onderdeel van de oorzaak.
    Wij als samenleving staan te weinig stil bij de effecten van ons gedrag tegenover "moslims" en dan met namen Marokkanen.

hummeltje5, DQueen, Marbloempje en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik denk dat mensen het echt onderschatten en al snel vinden dat ze zeuren en overdrijven en dat het allemaal wel meevalt. Deze jongens voelen zich echt buitengesloten. Ze zijn geen Marokkanen, ze zijn hier geboren. In Marokko zijn het "de Hollanders". Ze worstelen echt met hun identiteit. Het is gewoon een feit dat er vooroordelen zijn, dat ze daardoor altijd een streepje achter hun namen zullen hebben en zich extra moeten bewijzen. En dan ben je een puber en wíl je ergens bijhoren, en daar zijn die stoere jongens die je in hun groep opnemen. Je hebt status, mensen hebben op een bepaalde manier ontzag voor je. Echter hier moeten ze wel iets voor doen. En ja als je er dan eenmaal inzit zie er dan nog maar eens uit te komen. Het geld lonkt, je weet op een gegeven moment te veel en dan is er geen weg meer terug.

19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Kipsate ik vind het bijna loverboy praktijken hoe die jongens geronseld worden.

Marbloempje en MyMiracle vinden dit leuk.
  20. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Zo kan je het ook eigenlijk wel zien ja, mooie vergelijking.

Marbloempje, Huismuisie en MyMiracle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina