Advocaat Nabil B. doodgeschoten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Huismuisie, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DQueen

DQueen Niet meer actief

Precies die oude Amsterdamse Penoze had nog codes. Geen vrouwen, geen kinderen. Iemand om laten leggen koste ruim een ton en er werden proffesionals voor gebruikt. Afrekeningen werden vaak zo gedaan dat iemand nooit meer gevonden werd.
    Met deze generatie criminelen ligt het helemaal anders, er zijn geen code's, ze laten jonge jongens het werk opknappen, zenuwachtige jongens die fouten maken (vergismoorden, wild west praktijken doordat ze de wapens niet onder controle hebben). Uit versleutelde berichten die bij justitie in handen zijn gekomen blijkt zelfd dat opdrachtgevers angst willen zaaien vb. het moet op klaarlichte dag gebeuren zodat iedereen het kan zien. Echt de misdaad van nu is niet te vergelijken met die van het Holleeder tijdperk, als je dat vergelijkt is Holleeder een heilige.

lidu1 vindt dit leuk.
  2. DQueen

DQueen Niet meer actief

Hij had geen vertrouwen in overheidsbeveiliging (zijn client ook niet) en was bezig met particuliere beveiliging las ik.

3. DQueen

DQueen Niet meer actief

#63 DQueen, 20 sep 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2019
    Helemaal mee eens. Wat het voor de politie wel lastig maakt deze jongens te vinden is dat in de Marokkaanse cultuur wel de vuile was binnen word gehouden. Mensen lopen er niet mee te koop als hun broer / zoon / neef op foute manier geld verdient en zwijgen erover. Bij andere zaken komt via tips nog wel eens wat binnen en in dit geval in deze oorlog blijft het stil.

En wat je zegt van die films, het verhaal gaat ook dat het met de serie el capo di capi over de mafia begon. Dat een jaar of 10 geleden elke videotheek in Amsterdam West die films niet kon aanslepen omdat de jongens dat als groot voorbeeld zagen van hoe je met veel geweld snel aan de top kon komen.

4. DQueen

DQueen Niet meer actief

Die liquidatie in Zuid oost staat los van deze oorlog die gevoert word.

5. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik vind dat niet, loverboys lokken die meisjes ergens in waarvan ze niet weten wat het is. Deze jongens willen doelbewust crimineel worden want dan hebben ze snel geld en status. Anders blijven ze altijd dat achtergestelde gevoel houden.

6. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw

Klopt, het is een schande in de cultuur. Dat de zoon met zulke praktijken bezig is dan maar mijn mond erover houden. Mensen mogen het niet weten, dat is wat de ouders mee hebben gekregen vanuit hun cultuur. Niet wetend dat daar de fout al begint, zodra de ouders hun monden dicht houden dan geven zij hen een verkeerd beeld en lijkt het alsof zij achter hen staan.

Vanuit religieuze perspectief, dien je hulp te zoeken, veel praten met je kind en kijken waar het probleem aan ligt. Psycholoog inschakelen want dat is helaas ook een taboe bij vele gezinnen, ook uit culturele gedachtegang. Dit is ook meer de reden waarom ik niks met cultuur heb. Zoveel onwetendheid echt waar!!

DQueen vindt dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit ben ik niet helemaal met je eens.

Er lopen vaak in een wijk van die jongens rond die al in het wereldje zitten. Ze hebben een leuke auto, dure kleding enz enz...
    zo’n broekie mag wel een keer de auto lenen. Ondertussen wordt hij gevolgd en zodra fe auto geparkeerd staat wordt de auto ‘gejat’. Vanaf dat moment staat hij in het krijt en moet hij wat klusjes doen. Zodra de schuld is afbetaald zien ze wel hoe makkelijk het is om geld te verdienen. Bovendien weet hij dan al teveel en zit er tot zn nek toe in. De weg terug bestaat dan niet meer.

En natuurlijk zijn er ook jongens waar het anders bij gaat. En 99% zou een flinke sociale achterstand hebben. En niet in staat zijn berouw te tonen.

Wat ik bij deze kroongetuige bijzonder vind is dat zijn twee broers zeer succesvol in het zakenleven stonden. Een ondernemer en de ander een adviseur bij KPMG, wat een WO functie is.

krijg dus de indruk dat Nabil B. Niet geheel binnen het profiel van domme jongen zonder geweten uit de achterstandswijk past.
    https://www.google.nl/amp/s/www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4570926/mocro-maffia-kpmg-raakt-adviseur-kwijt?amp

DQueen vindt dit leuk.
  8. DQueen

DQueen Niet meer actief

IQ onder de 80 misschien niet, maar hij schijnt het op school toch een stuk beroerder te hebben gedaan dan zijn oudere broers, met moeite een mbo diploma metaalbewerken.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
  10. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik ken (zo goed als alle) achtergrond verhalen. Zoals ik eerder al schreef intresseert het me heel erg veel wat hier allemaal speelt. Mijn zus heeft een relatie gehad met iemand die hierin een grote rol speelde (speelde want die kan het niet meer na vertellen). Daardoor "ken" ik wat gezichten, namen en rugnummers in dit verhaal.

11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Oh dan snap ik helemaal dat je je er flink in verdiept. En wat heftig dat dit zo dichtbij is gekomen...
    Was je zus op de hoogte van zijn relatie tot? Of houden die jongens dat ook allemaal geheim voor de directe omgeving?

12. DQueen

DQueen Niet meer actief

Nou ze wist na een tijdje wel dat zoveel geld verdienen en nooit naar je werk toe moeten geen normale combinatie was en ze zal het een en ander geweten hebben, ze spreekt er niet veel over, maar van liqiudaties (wat we nu in de media lezen) heeft ze nooit wat geweten. Ook was de relatie al over toen het slecht met deze man afliep.

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Brr... toch een griezelig idee dat je zo’n man dan gezellig op de thee hebt gehad.

hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.711
    113
    Nee je hebt de figuren aan de top, die hadden hun management en zakelijke kwaliteiten ook prima in een gewone baan kwijt gekund. Het vuile werk zoals een brute moord laten ze over aan de simpele jongens zoals beschreven.

Huismuisie en DQueen vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Net voor het eerst in tijden weer eens naar opsporing verzocht gekeken. Wat ik niet snap is dat de hele wereld vol met camera’s hangt (zeker de grote steden) en er gewoon nog niks bekend is over de schutters van beide liquidatiezaken van afgelopen woensdag.

Daarbij is die voetballer schijnbaar op een zeer irritante manier gevolgd waarbij een motor/brommer achter hem heeft zitten plakken. Sorry maar als je weet dat iemand je nog wel eens zou kunnen afknallen blijf je toch niet braaf 80 rijden maar trap je even flink het gaspedaal in. Een brommer ben je dan zo kwijt. :rolleyes:

Deel Deze Pagina