advocaat op me afgestuurd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sheila82, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ja ik zat ook al te kijken van heb je al 100 euro aanbetaald. Nou dan vind ik het ook raar dat je ook nog eens 42 euro moet betalen. want voor 100 euro meer heb je alles.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik lees toch echt dat ze al 100 euro heeft aanbetaald!

dat is toch meer dan genoeg voor die 2 geopende potjes..?
    de rest heeft ze allemaal terug gestuurd..

als je die 100 euro al betaald heb, is het onzin on die 42 ook nog eens te betalen.
    of kosten die 2 potjes 142 euro bij elkaar??

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.233
    6.094
    113
    Nee TS heeft 2 producten gehouden en daarnaast die geopende potjes teruggestuurd, waar die mevrouw geld voor wil hebben.
    Ik zou ook gewoon betalen.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Volgens mij heb je amper rechten als je via marktplaats koopt, dan is het meer een kwestie van fatsoen hoe je met elkaar (koper-verkoper)...

Bij een normale winkel mag je ook geen geopende verpakkingen terugsturen. Ik heb ooit iets gekocht in een winkel (ook te dure nachtcreme, waar ik 2 uur later al spijt van had) en ik mocht zelfs de dichte verpakking niet terugbrengen!!! Dat mocht overigens wel als ik allergisch bleek.
    En het ergste, 2 weken later bleek ik nog echt allergisch op dat spul te reageren maar ik had echt een hekel aan de eigenaresse gekregen dat ik daar niet de energie voor had (en kom maar eens geloofwaardig over, ik had geen foto's gemaakt en ben meteen gestopt) maar in mijn geval was het een winkel en niet via marktplaats.

Ik denk overigens dat ze met een advocaat niet ver zal komen hoor, maar ik denk wel dat je maar eens met haar moet praten. Had je wel voor je het terugstuurde overlegd dat je allergisch ervoor bent?

5. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties.

Ik kan er idd niet tegen. En over waarom ik het toen wel kon betalen, dat is in december geweest, hebben het zo afgesproken om later te betalen. Verder vind ik niet dat ik hoef te vertellen waarom ik ervoor heb gekozen zo'n duur merk te kiezen en waarom het nu even moeilijker is om te betalen.
    Het is een bepaald merk waar ik van dacht dat het wel goed was, maar bij mij werkte het dus niet, kreeg er juist uitslag van, dit weet ze ook.

Ik wil gewoon eerst die geopende produkten terug. Ik heb nu in huis nog 1 ongeopend produkt, wil het wel gebruiken maar ga het toch maar terugsturen (dit is een soort van gezichtsbehandling, enige wat wel goed is, is produkt wat je 1malig kunt gebruiken. kost 25 euro dus stuur haar dat wel terug dan, is nog helemaal nieuw.
    Blijft er 17 euro over, en ja, dan wil ik toch echt die produkten terug van haar. Ik kan ze zelf niet gebruiken ivm uitslag maar het is wel een veel gebruikt produkt dus verkoop ik ze wel via mp, zijn verder nog helemaal nieuw, alleen geopend.

Ik heb haar dit nu ook gemaild, dat ik eerst die produkten eerst weer terug wil, dat ik daarna de rest betaal, en ik dat ongeopende produkt van 25 euro ook terug stuur (kan gewoon met briefpost, dus kost me niet veel).

6. Sheila82

Ik had trouwens ook ongeopende produkten terug gestuurd, dat hoefde ik niet te betalen.

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Maar je snapt zelf toch wel dat je gewoon moet betalen voor de geopende producten ? ..

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Goede oplossing, hoef je niet zo heel veel meer te betalen en de geopende potjes kun je vast weer verder verkopen. Misschien kun je het eerst via vriendinnen proberen? En anders inderdaad via MP. Er woont vast wel iemand bij je in de buurt die misschien wel even langs wil komen om te kijken wat 'geopend' inhoud. Speel je in elk geval weer kiet!

9. Sheila82

Nu begrijp ik dat ze die produkten niet aan me gaat terug geven maar ik er wel voor moet betalen??? Anders stuurt ze advocaat op me af, dit gaat me wel te ver hoor, ik kan niet gaan betalen voor produkten die ik niet meer heb..

10. Sheila82

Ik ga in ieder geval dat nieuwe produkt gewoon naar haar opsturen.

11. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Dan zou ik ook niet betalen. Ik vind het terecht dat je moet betalen, maar dan moet ze je wel die producten terug geven.

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ja doei! Ze wil ze niet meer aan je terugsturen maar je moet er dan nog wel voor betalen? Dan sta jij in je gelijk hoor! Zou het nu hard om hard spelen. Of ze stuurt ze terug en je betaald alsnog of ze houdt de producten en jij je geld!

In elk geval niet gaan betalen voor producten die ze je niet meer wil toesturen! Geopend of niet....

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ze zegt dat ze de produkten niet terug stuurt? Dit hoort ze gewoon te doen, maar de kosten voor het verzenden zullen dan ook op jou verhaald worden ;)

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Maar lieve schat, waarom hou je dan dat nieuwe product niet gewoon ? Bedoel je zegt gewoon dat je die dan niet betaald en niet terugstuurd voordat jij die geopende doosjes terug hebt ..

15. Sheila82

Ja, vind dat ook wel raar..ik eventueel ook wel eerst die 17 euro betalen (heb dat ongeopende nieuwe produkt al klaar liggen voor verzending, verstuur het vandaag MAAR wil wel de produkten terug waar ik recht op heb en voor heb betaald (heb nu al gedeelte betaald van produkten die zij dus heeft, die ik retour heb gestuurd)
    ben benieuwd hoe het afloopt, ik zal dus 17 euro alvast betalen

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik begrijp een paar dingen niet:

- waarom koop je zulke dure spullen voor je huid, als je nog nooit getest hebt of je er uberhaubt wel tegen kan?:(
    - als je niet veel geld kunt missen, waarom koop je dan voor 245 euro aan verzorgingsmiddelen? Bij het Kruidvat heb je ook wel goed spul voor weinig geld...
    - waarom stuurde je de verpakking terug? Het lijkt me logisch dat de verkoper er dan niks meer mee kan. Ik had het gewoon gehouden, en eventueel weggegeven/ verkocht aan een bekende van me.

Ik begrijp eigenlijk heel goed dat ze nog geld terug vraagt.
    Sorry!

17. Sheila82

ja, dat zou ik wel kunnen doen maar begin toch beetje bang te worden ivm die advocaat enzo..al ben ik wle van mening dat ik echt recht heb om die produkten terug te krijgen en dan hem/haar ook kan zeggen mocht die bellen..denk dat ik die 17 euro moet gaan betalen alvast helaas.....

18. Sheila82

ik vind niet dat ik daar allemaal antwoord op moet geven.

Maar geld betalen voor produkten die ik niet eens heb??Lijjkt me dan ook wel logisch dat ik die produkten dan wel gewoon terug krijg, die geopende, dan verkoop ik ze wel via mp.

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik zou als zij de producten niet terug stuur die ene houden
    ze kan ook gewoon dreigen met advocaat maar eerlijk gezegd geloof ik er niets van dat ze dat zou doen

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zou nog helemaal niks betalen en terugsturen.. Ik snap dat ze geld wilt zien voor de geopende producten, vind ik niet meer dan logisch.. Maar wel betalen en niet terugkrijgen zou in mijn ogen niet kunnen..

En zul je zien dat als ze het product wat je nu nog in huis hebt binnen heeft plus die 17 euro, dat ze alsnog die 42 euro van je vraagt.. Ik zou eerst eens goed in overleg gaan wat ze wilt en wat jij wilt..

De geopende producten terug naar jou (je zal waarschijnlijk wel de verzendkosten moeten betalen), jij stuurt het ongeopende product terug plus de 17 euro..

Deel Deze Pagina