Ik denk dat het vertrouwen bij de verkoopster totaal weg is naar jou toe. Aangezien het al ruim een half jaar geleden is dat je hebt besteld. Kan me niet voorstellen dat je pas een half jaar later hoeft te betalen, dus ik denk dat zij al langer bezig is om het geld van jou te krijgen en dit haar laatste redmiddel is omdat jij weigert te betalen. Exuses als ik fout zit, maar ze dreigt vast niet zomaar met een advocaat. Als dat het geval is zou ik ook niet eerst die produkten terug sturen voor ik mijn geld heb, want wie zegt dat je daadwerkelijk gaat betalen, heb je het afgelopen half jaar ook niet gedaan. plus het is al ruim een half jaar later, misschien liggen de cremes in de prullenbak (sommige zijn na opening maar een paar maanden houdbaar, of gewoon omdat ze er geen vertrouwen meer in had omdat je maar niet betaald)?
Ik snap niet dat zoveel mensen erover blijven vallen dat ze een keer goed uitgepakt heeft voor zichzelf. Ze zegt dat het in december was, 6 maanden geleden.. wellicht heeft een bonus of onverwachte teruggave gehad , dat is allemaal NIET onze zaak? Iedereen koopt wel eens iets (of meer) voor zichzelf als je geld "over" hebt op dat moment.. Ze had het blijkbaar anders ingepland dan het is gelopen , anders zou ze het zo niet neertypen.. niet onze zaak.. Ik hoop dat je het kan oplossen..
En die ongeopende verpakking zou ik ook niet terugnemen als ik de verkoopster was. Het is zo'n 7 maanden geleden. Je hebt 7 dagen termijn om iets terug te sturen als je het niet wilt geen 7 maanden. Dus die zou ik niet zomaar terug sturen als ik jou was zonder afspraak.
zo als ik het zie, moet jij gewoon die 42 euro betalen. als jij een pot creme thuis gestuurd krijgt die al open is gemaakt, hoef je die toch ook niet. en het is al een paar keer eerder gezegd, maar ook ik snap niet waarom je voor zoveel geld creme koopt als je zo krap bij kas zit. dan kan je je dit soort dingen gewoon niet veroorloven.
Huh volgens mij lees ik er over heen, is het echt een half jaar geleden dat je die dingen hebt gekocht ? en je stuurt ze nu pas terug ?
Ik denk ook dat die verkoopster het vertrouwen kwijt is. Die denkt ook bij zichzelf van ja het is goed geweest, nu gewoon betalen. Ik zou er na zo'n lange tijd als verkoper ook geen heil meer in zien. Ze heeft je duidelijk al flink gematst met de betaling, en dan word je zo bedankt, ik zou het ook wel weten. Ik hoop dat jullie er nog uitkomen, en anders zou ik gewoon dat geld betalen en zien of je de producten nog krijgt. het is allemaal niet erg handig gegaan in elk geval. En verder vind ik het een beetje raar dat mensen hier schijnen te denken bij een ander in de knip te kunnen kijken. Niemand heeft er een snars mee te maken waarom zij voor dat bedrag spul koopt!
ik denk juist dat je heel goed in je recht staat.. als de waarde van die produkten 42 euro is en de twee producten die je wel hebt gehouden zullen ook niet 58 euro samen zijn neem ik aan.. je hebt al 100 euro betaald en daar niets van terug gehad.. dus ik denk eerder dat jij nog geld terug moet krijgen.. Daarnaast denk ik niet dat een advocaat van een groothandel contact opneemt met jou hoor.. Een groothandel heeft namelijk een overeenkomst met een koper.. dat is degeen die daar de handel afneemt.. Dat ben jij niet.. als een groothandel bij iedere klant die aan een "winkel" zijn geld niet betaald achter de klant aanmoet dan zijn ze nog wel even bezig. Lijkt me niet de normale gang van zaken.. De groothandel wil geld zien van degeen die jou de producten heeft verkocht.. het is haar taak om dat geld van jou te krijgen.. niet van de groothandel. buiten dat neem je als verkoper via MP ook wel wat risico's aan vind ik. Ik zou er niet meer op reageren.. wanneer er idd iemand contact opneemt kun je de situatie uitleggen en evt altijd nog betalen. Niet zomaar elk dreigement aannemen als waarheid hoor..iedereen kan het woord "advocaat" typen.. succes
haar vertrouwen in jou is natuurlijk helemaal weg. als jij haar die 42 euro gewoon betaald, denk ik dat zij echt niet moeilijk doet over het terugsturen van die 2 geopende verpakkingen. nu is ze natuurlijk bang dat je helemaal niks betaald als je die 2 weer terug hebt. ik zou zeggen, betaal eerst die 42 euro + de verzendkosten voor retour sturen, en vraag dan of ze die 2 geopende dingen terug wil sturen.
Op het bovenste stukje: Ze heeft voor 245 euro besteld en vooraf 100 euro overgemaakt. De spullen die ze heeft gehouden/opengemaakt is voor een bedrag 142 euro. Aangezien ze 100 euro heeft betaald staat er nog een bedrag open van 42 euro lijkt mij. Op het onderste zwart gemaakte stukje: Dus de verkoopster moet niet klagen omdat er weer een wanbetaler is, omdat het mp is Marktplaats of niet, je hoort te betalen.
dat laatste stukje is inderdaad wel wat kort door de bocht, net alsof marktplaats een vrijbrief is om de boel maar eens te gaan flessen!
ik kan niet zo goed uit het verhaal opmaken of ze nu het doosje heeft open gemaakt of de producten daad werkelijk heeft gebruikt! Daarbij zegt ze ook dat de verkoper een heel ander product heeft gestuurd... En waar staat het dat ze het pas heeft terug gestuurd na 6 maande?
Ach dat mens zit je gewoon een beetje bang te maken. Die gaat echt geen advocaat op je afsturen hoor . Ik zou me niet zo druk maken! Ennuh om wijzende vingertjes naar het bestedingspatroon van de TS wordt zeer zeker niet gevraagd. Dus hou die mening maar lekker voor je.
Mind your own business, zou ik zeggen. Hier gaat het toch niet om in dit topic? Sheila, dat ze een advocaat op je gaat afsturen is natuurlijk een kul. Voor dat geld zal gaat het echt niet zo'n vaart lopen. Ze zou een incassobureau op je af kunnen sturen maar zelfs in dat geval heeft ze geen poot om op te staan want jij heb je die producten niet teruggekregen.
Voor 45 euro kan er best een advocaat ingeschakkeld worden hoor!! Als deze maar betaald wordt. Het is maar net hoe gek de verkoopster is. Als je de zaak verliest komen die kosten voor jou rekening trouwens. Verder weet ik niet wat voor een band zij heeft met de groothandel maar inprinciepe bemoeien die zich niet met de wanbetalers van hun afnemers. Ik vraag me wel af waarom ze niet eerst een incasso bureau inschakeld.
Natuurlijk kan dat wel, het kan zelfs voor 1 euro, maar je moet inderdaad wel erg gek zijn omdat te doen gezien de hoge kosten van de advocaat en het feit dat zij de producten niet wil terugsturen en dus geen poot om op te staan heeft. Dus zo'n vaart zal het niet lopen, lijkt me.
Als ik die verkoper was zou ik ook geen geld terug geven voor geopende producten. Je hebt het open gemaakt dus moet je betalen. Kun je geen contact met haar opnemen en de situatie nog eens doornemen. Dat als je moet betalen dat je dan alsnog die producten die je al hebt geopend terug krijgt. ik zou het wel weer raar vinden dat ze je dat niet wil terug geven terwijl je er dan wel voor betaald. Even off topic, beetje raar dat sommige mensen in dit topic vallen over het bedrag wat ze uitgeeft. Als zij op dat moment geld heeft is dat toch lekker om zoiets te kopen.