Hoi allemaal , Ik heb al een hele tijd erge pijn in mijn onderrug . Na MRI blijkt dit te komen door een bulging disc... Af en toe is het zo erg dat ik amper mijn sokken en schoenen aan krijg . Voorheen kon ik altijd met gemak met handen plat op de grond met gestrekte benen. Nu kom ik niet eens met gebogen benen bij de grond ..drama De ha heeft lyrica voorgeschreven , maar ik heb dit nog niet ingenomen omdat ik het best eng vind en ik niet weet hoe ik erop reageer. Maar nu zijn we een midweekje in centerparcs en wil ik toch een beetje genieten , en na gister , heel stom, ondersteboven van de wildwaterbaan gestuiterd te zijn nu erge pijn .... Mijn vraag , wie is er bekend met lyrica en hoe reageerde je erop? Liefs muis
ik heb het geslikt voor mijn zenuwpijn , ik werd alleen maar vrolijk maar dat kwam volgens mij omdat het mijn pijn deels weghaalde, iedereen reageert anders , als je zeker weet dat je anders niet geniet zou ik het nemen , anders even wachten dat je het thuis neemt je weet maar nooit wat het met jou doet.
Ik heb het ook geslikt voor zenuwpijn. Het hielp mij enorm goed, alleen ik kwam er heel slecht weer van af!! Beetje verslavende werking (voor mijn gevoel, maar mijn fysiotherapeut bevestigde dat ze vaker die verhalen hoorde van patiënten) Ik had een lichte dosering maar heb er maanden over gedaan om er weer af te komen. Edit: Ik ken jouw aandoening verder niet maar is dat niet te verhelpen met fysiotherapie? Ik had achteraf de zenuwpijn omdat mijn rugwervel scheef stond door een val en had die hele Lyrica-periode over kunnen slaan.
Ik heb het geslikt tegen zenuwpijn, en dat werkte erg goed. Mocht geen auto meer rijden, terecht.. Want de eerste dagen was ik wel wat slomer in reageren ed. Verder niks geen last gehad..
op vakantie zou ik niet beginne met lyrica. Lyrica is verslavend en je lichaam moet er dus ook echt aan wennen .. Deze bijwerkingen zijn heel normaal. ik zou zelf nu even nsaids nemen icm paracetamol en sowieso niet van de wildwaterbaan/glijbaan/stroomversnelling etc gaan. Dit komt door bijwerkingen, zoals sufheid, slaperigheid, vermoeidheid, duizeligheid, verminderde coördinatie, problemen met het geheugen en de concentratie, verwardheid, trillen, dronken gevoel, dubbelzien en wazig zien. U mag de eerste week dat u dit medicijn gebruikt niet autorijden. Rijd ook geen auto zolang de dosering nog omhoog gaat. Pas nadat u gedurende 1 week dezelfde dosering gebruikt heeft, mag u weer autorijden. Maar doe dat alleen als u geen last meer heeft van de bijwerkingen.
Mijn man had ook een bulging disc en kreeg daar ook Lyrica voor. Het hielp bij hem heel erg goed. Hij was een beetje stoned de eerste dagen, wat een trager reactievermogen. Verder had hij vrij weinig bijwerkingen. Wel is het verslavend, en dat merkte hij dus ook toen hij ging stoppen. Maar het was lang niet zo erg als toen hij een hernia operatie had gehad en van morfine moest afkicken. Hier mocht hij trouwens juist naast de lyrica nog paracetamol nemen. Sterkte, is erg vervelend die constante pijn!
Ik heb lyrica gehad, twee keer genomen, ik werd doodziek, hallucineerde, kon niets meer zelf en was compleet van de wereld. Als ik Lyrica zie staan krijg ik er al een naar gevoel bij. Nou reageerd iedereen er anders op, maar ik zou het op een moment starten dat je niet veel hoeft. Als je reageerd zoals mijn lijf deed, ben je wel even uit de runninng.
Het hoort bij mijn standaard pijnstillers, maar deze slik ik dus niet. Ik word er lyrisch van, echt zoals het er staat, krijg nog net geen vleugels zeg maar. Verschrikkelijk medicijn. Bij mij tenminste, geen idee hoe jij erop gaat reageren, kan wel helemaal anders zijn. Het is om de scherpe randjes van de pijn af te halen.
dat is het ja, niks meer kunnen en compleet van de wereld zijn. Is niet handig als je nog voor een gezin moet zorgen vond ik...