Juffendag, elk jaar een feest 😀 Thuis wat knutselen voor juf/meester, verkleed naar school etc. Dit jaar wordt er een financiële bijdrage gevraagd. Met een maximum per kind. Ik heb hier een beetje moeite mee, niet dat ik geen geld wil geven voor juf hoor maar ik vind geld geven op zo'n dag net een stap tever gaan. Maar misschien ben ik wel een miep hierin hoor 😂 Hoe gaat het bij jullie op school?
Huh dit vind ik ook wel heel raar, hier heb je gewoon een ouderbijdrage die je oer jaar per kind betaald, daar word dan de schoolreis en alle andere leuke dingen die ze doen van gefinancierd. Bij meester en juffendag is t gewoon iets leuks maken of sommige geven een bloem of een chocolaatje. Zou ik ook heel raar vinden om daar extra geld voor te moeten geven?!
Wat raar, het is toch juist heel leuk dat de juffen/meesters iets moois krijgen wat de kinderen hebben gemaakt?
Dat is raar... Wij hebben op school een algemene bijdrage voor feesten en partijen/ schoolreis etc. Allemaal in 1 pot. Dat is de ouderbijdrage. Officieel is dat niet eens verplicht en gespreid betalen over 5 termijnen van 10 euro. Arme gezinnen die het echt niet kunnen betalen daar mogen toch de kinderen van meedoen en mee op schoolreis. Juffendag is toch de verjaardag van de juf? Ik snap wel als er materiaal gehuurd wordt voor spelletjes of eten ingekocht wordt dat het wat kost.. Maar dan zou ik dat gewoon als algemene bijdrage vragen aan het begin van het schooljaar..
Oh dan snap ik het opzich wel. Organiseert een klassenmoeder dat? Is toch leuk om een cadeau voor de juf te kopen?
Wij maken aan het begin van het jaar een bedrag over naar de contact ouders. Dit jaar was het 5 euro per kind. Hier wordt dan alles mee bekostigd. Juffen/ meester dagen verjaardagen voor de leerkracht etc. Ik vind het een prima systeem. Er zijn ook ouders die niet mee willen doen om wat voor reden dan ook maar dan worden op bijv afscheidskado's van de klas niet de naam vermeld van het betreffende kind en die geven dan zelf iets of helemaal niet
Ik vind het ook onzin. Ga geen geld geven voor een cadeau voor de juf terwijl de kids zelf iets leuks in elkaar kunnen zetten.
Het is toch goed bedoeld. Hier krijgen de Juffen nu een kookschort waarop de kinderen allemaal hun naam zetten en een groepsfoto. Vorig jaar hadden we een zwangere juf en hebben een enorm leuke kraammand gemaakt met zijn allen maar dat kost wel iets.
Ik vind het ook onzin. Maargoed ze zitten daar op school en dit hoort er gewoon bij. De bijdrage is hier minimaal 1 en maximaal 5 euro per kind. Ik heb voor mijn tweeling dus 2 euro in de pot gedaan, meer dan genoeg.
Dat is ook zo. Toen mijn kinderen in de kleuterklas zaten moest ik dan weer 1 euro voor die meenemen en dan weer voor de ander. Vond ik ook irritant worden maar nu met zo'n eenmalige bijdrage van 5 euro geeft het ook geen irritatie.
Toen juf haar verjaardag vierde bij mijn zoontje in de klas hebben wij met de hele klas een kado gekocht, dus ipv dat juf 20 repen chocolade kreeg, kreeg ze een boekenbon (waar ze uiteindeijk een nieuw voorleesboek voor kocht), leuke kaarsjes in een mooie houder, een een super leuk kinder dart spel met monsters en van elk kind een bloem. Hier is het op school helemaal niet vreemd om samen wat te doen aangezien bijna alle ouders wel iets kopen qua chocolade of badschuim of een kaarsje dus werd er gewoon een vrijwillige bijdrage gevraagd om samen wat te doen, dit werd enthousiast ontvangen door de ouders en eigenlijk deed bijna iedereen wel mee naar eigen draagkracht. Een kindje kwam met 0,10 cent en een ander met 5 euro alles is best en leuke kado's voor juf en de klas. Hier wordt er ook voor de kinderverjaardagen samen een kado gekocht, dus wij vinden het heel normaal.
Hier met juffendag dat de kinderen iets maken voor de juffen (ze hebben er 2) en dan een euro in een doosje doen wat aangeboden wordt door alle kinderen. Zo hebben ze gezamenlijk 32 euro waar de juffen dan een mooi voorleesboek voor kopen voor op school. Dat is veel leuker, want de kinderen hebben er zelf nog iets aan ook, en de juffen krijgen géén 20 soorten doucheschuim en 12 repen chocolade
Wij betalen 25 euro per jaar aan schoolgeld, maar daar zit niet alles in. Bij sommige uitjes moeten we een bijdrage betalen. Als er juffen jarig zijn dan wordt er eigenlijk wel verwacht dat je een cadeautje mee geeft. Maar omdat de hele klas een cadeautje koopt, doen wij het ook maar. Ik heb een cadeau bon van de Etos gekocht van 5 euro per juf. Vind het wel genoeg zo. Leuk ingepakt, en dan kunnen ze zelf maar kijken wat ze leuk vinden. De juffen vieren op zo n dag hun verjaardag bij ons. Wel nemen de juffen dan zelf eten en drinken mee, dat hoef je dan zelf niet mee te geven. Dus ze doen wel iets terug. Ik vind het trouwens ook onzin hoor! Een zelf gemaakte knutsel is toch veel specialer? Maar er zijn wel meer dingen waar ik niet zo vrolijk van wordt op deze school. Zo krijg je een paar dagen van te voren een knutselproject mee naar huis, wat speciaal voor een voorstelling af moet zijn. Nou is dat opzich niet erg, maar je moet wel zelf je materiaal kopen, en je hebt maar een paar dagen de tijd. Overigens ben ik wel blij met de manier hoe ze les geven.
Ik ben juf. Als ik of een van mijn collega's jarig ben nemen de kinderen geld mee en leveren dat in bij een andere juf of meester. Gemiddeld geven ze een euro denk ik. Sommige kinderen geven niets, anderen bijv. twee euro. De jarige juf of meeste krijgt van dat geld een cadeau. Daarnaast nemen best veel kinderen nog wat mee op de dag van de verjaardag. Bijvoorbeeld douchecreme of chocola. We hebben dan de hele dag feest in de klas. Zelf betaal ik die dag een paar keer drinken en wat lekkers. Maar ik vind inderdaad dat ik erg verwend word op mijn verjaardag door de kinderen!