Zoals de titel al aangeeft, zijn hier mensen die ooit onder 'behandeling' van een kindercoach zijn geweest en zo ja, wat is jullie ervaring hiermee? Ik stel deze vraag omdat wij momenteel echt vast lopen met onze oudste zoon. Thuis is hij vaak onhandelbaar, terwijl dit op school en bij vriendjes thuis totaal niet het geval is. Er wringt duidelijk iets bij hem, waar wij geen grip op hebben. Al vaak het gesprek aangegaan met hem, maar tegen ons laat hij niks los. Vandaar ben ik nieuwsgierig geworden of een kindercoach ons misschien verder kan helpen. Groetjes, Willes
Onze dochter is onder begeleiding geweest van een kindercoach en wij hebben dat als zeer nuttig ervaren. Mijn ervaring is echter wel dat de ene kindercoach de andere niet is (je kunt immers kindercoach worden via de LOI tegenwoordig) Ik zou dus wel kritisch kijken naar wie ik kies. Als je vragen heb mag je me pbén
Momenteel volgt mijn jongste een korte training bij een kindercoach. Hij heeft niet echt problemen, maar het is meer om hem sterker in zijn schoenen te laten staan. Hij gaat er met veel plezier naar toe. Mijn middelste heeft bij de zelfde coach een op een begeleiding gehad, omdat hij niet lekker in zijn vel zat. En hij heeft daar veel aan gehad. En ik ook trouwens, omdat je toch weer andere inzichten krijgt. Voor meer info kun je me altijd een pb sturen.
Bedankt voor jullie reacties! Toch wel positief dan, dat is fijn om te horen. Ik denk dat we die stap dan toch maar moeten zetten binnenkort. Groetjes, Willes
Het is heel belangrijk dat er een 'klik' is tussen coach en kind. Dan kun je best veel bereiken. Verder moet je kind er zelf ook achter staan en iets willen veranderen. Het is bij coaching in feite de bedoeling dat de 'coachee' bepaald wat hij of zij wil veranderen. De coach heeft vooral een steunende rol.
Mijn zoon is vorig jaar ook naar de kindercoach geweest. Hij zat toen in groep 2 en was erg onzeker en durfde ook niet zoveel van zich te laten horen. Hij mocht door naar groep 3 maar wij vonden het prettig als hij wat sterker/zelfverzekerder zou zijn. Hij is toen 8x geweest en hij vond het erg leuk om daar naar toe te gaan. Hij is zelfverzekerder geworden, durft in de klas wat te vragen/te antwoorden en praat nu met iedereen. Ook kon hij thuis beter vertellen wat hem dwars zat ipv opkroppen/boos worden.