al bijna 24 u gestopt met roken

Discussion in 'De lounge' started by happymama, Nov 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

was er ineens klaar mee . t stinkt eigenlijk gewoon en ook voor de kindjes enzo en t schild natuurlijk enorm veel geld .

nu heb ik pleisters gehaald dat werkt wel moet ik zeggen .
    denk er natuurlijk wel aan , maar ga ff wat doen en t gevoel is weer weg.

maar , ga ik nu dik worden ?? ze zeggen dat je diknword ook als je niet MEER gaat eten:(dit wil ik dus niet

zijn er nog meer stoppers ? en wanneer komt de moeilijke tijd en wanneer is t gevoel van een sigaret willen weg ??

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Wat goed! Zet hem op meid!

Dik worden hoeft niet hoor! Maar veel.mensen gaan snoepen in plaats van roken.

Als je zou stoppen zonder hulpmiddelen, ben je in 3 dagen van je lichamelijke verslaving af. De psychische verslaving is veel hardnekkiger en kan weken duren. Manlief is al 14 maanden gestopt en heeft nog af en toe heel veel zin om er een op te steken...

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ben nu ook ruim een jaar gestopt, en heb nog steeds wel eens zin om te roken. Als iemand staat te roken (buiten) dan vind ik dat ook ineens heerlijk ruiken.. :)
    Ik ben wel iets aangekomen, maar op de dag dat ik stopte met roken ook begonnen met sporten ..
    Huisarts zei dat je tussen de 3 en de 15 kilo wel aan komen (15 is extreem hoor)
    Heel veel succes!! Ik weet hoe moeilijk het is

4. Tese

Tese Niet meer actief

Goed zo! Nu volhouden meid! Meestal gaan mensen idd snoepen ter vervanging. Maar dat heb je dus zelf in de hand.

5. Mayo1990

Mayo1990 Actief lid

Aug 29, 2012
    255
    0
    16
    Cassiere
    Overijssel
    Heel goed van je! Ik had het in de 2e week erg moeilijk. Ik ben nu dik 2 maand gestopt en ik heb nergerns geen last van. Succes!!

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Goed zo volhouden!

Ik ben nu 46 dagen gestopt. En ja ik eet best wel meer....
    Begin oktober was ik ongeveer 4 kilo afgevallen en kreeg ik daarna een longontsteking. Vermoedelijk toen nog meer afgevallen. Ik ben nu door het stoppen wel wat aangekomen maar weeg nog steeds minder dan 2 maanden terug. Ben nu wel net begonnen met hardlopen

Succes!

7. happymama

echt snoepen doe ik nooi hou niet van zoet maar wel van chips hahaha.
    haal ze dus ook bijna nooit in huis .
    miss straks ff suikervrije kauwgom halen

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Wat goed!

Ik ben zelf sinds 16 januari gestopt, samen met mijn man (ik had toen een positieve zwangerschapstest in mn hand :D ) maar heb nog steeds best vaak zin in een sigaret.. Maar niet toegeven!

Ik kan je alleen niet helpen over je vraag of je dik wordt en meer gaat eten.. Ik werd sowieso dikker :p

Heel veel succes! En volhouden!

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    goed dat je gestopt bent!

aankomen is vaak toch onvermijdelijk als je stopt met roken...ik zou zeggen ga erbij sporten ;) of meer sporten ;)
    als je stopt met roken verbrand je sowieso 400 kalorieen op een dag minder dan wanneer je rookt, dus ook als je niet erbij snoept zorgt dat dus ook wel voor iets aan gewichtstoename (maar natuurlijk geen kilo per dag!)
    heb namelijk weleens gelezen dat je 7000 kalorieen moet eten om 1 kilo aan te komen ;)

ik ben zelf gestopt na de positieve test dus inmiddels al 14 :)$) weken gestopt met roken! ben natuurlijk wel aangekomen, maar heb ook hongerhongerhonger :D maar of dat nu van t stoppen met roken komt of gewoon omdat onze mini trek heeft ;)
    ik laat in elk geval niks echt staan, en als ik trek heb in chips eet ik chips.
    wil t wel weer even in de gaten gaan houden hoor ;) hoeft t er straks ook niet allemaal af.
    maar ben tot nu toe 7 kilo aangekomen (mjaah natuurlijk niet alleen van stoppen met roken), maar al met al vind ik het heel erg meevallen nu :)

en vooral voorlopig geen snoep in huis halen nee! :)

je kan het! en die extra kilootjes, die gaan er vanzelf weer af :)

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier ook van de een op de volgende dag gestopt. Ik was ongeveer 5 kilo aangekomen.. Na 2 jaar heb ik nu nog steeds zin om te roken helaas..

11. Onder water

Onder water Niet meer actief

Hier ook een poos gestopt, wel met hele moeilijke periodes. In het begin geen moeite, nu steeds meer! Heb het idee wel wat aangekomen te zijn, maar op de juiste plekken vooralsnog hahah
    Ook met pleisters, ik bouw het langzaam af. Hardlopers zijn doodlopers ( spreek vooral voor mezelf)

12. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

Feb 5, 2010
    3,399
    0
    0
    We hebben een stoppen met roken club bij de algemene clubs staat, kom gezellig mee kletsen :) veel tips van andere stoppers helpt mij echt en natuurlijk ook lekker van je af schelden wanneer je het even niet meer ziet zitten. Hier cold turkey gestopt, ik heb zeker nog wel moeilijke momenten maar gelukkig ook zat momenten dat ik er niet mee r aan denk :)
    Kom meid!! You go girl!

13. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

Feb 5, 2010
    3,399
    0
    0
    You go girl!!! Met 3 weken had ik ook erg veel moeilijke momenten! Het wordt weer beter echt waar!

14. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ben ruim 4 jaar geleden gestopt en heb zo heel af en toe nog zin in een sigaret.
    Maar dat is meer zo'n kort déjavu-gevoel en daar kan ik ook nog even van genieten ook:D
    Maar ik heb ook geen zin om deze 4 jaar zo door de gootsteen te spoelen, dus ik doe het niet (heb natuurlijk ook niet direct sigaretten voor handen, dat scheelt ook)...

15. Onder water

Thanx!! Tis wel even doorbijten inderdaad!

16. Onder water

Enig idee hoe erg ik word afgeleid door jou heerlijke profielfoto:D. Ben amper in staat om jou bericht te lezen haha. My mr. Grey:p

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    ik ben nu een week gestopt !
    en nee ik heb zelfs nergens trek in
    ik zit snel vol ..
    bah !
    kop op meid

18. happymama

thnx meiden
    vandaag ging t ook nog wel hoor
    zal is kijken bij t clubje hihi

19. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Hier precies zo (alleen iets minder lang gestopt - zo'n 2,5 jaar).

@TS: volhouden meid! Het wordt écht makkelijker.

20. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Super!! Al 4 jaar gestopt en ben zo trots op mezelf want het is gewoon iets mentaal zwaar om door te maken. Maar alles kan! Niks is onmogelijk.
    Gewoon in jezelf geloven!

Share This Page