Hallo allemaal, omdat er een bay onderweg is hebben we besloten de badkamer te verbouwen.. terwijl we in ons huis zitten nog... het is een groot stoffig vies drama waar ik helemaal getikt van word... maar er heeft zich een nieuw probleem voorgedaan.. eindelijk zaten de muurtegels erop... dus afvoegen... blijkt dat de tegels aan de zijkanten niet zijn geglazuurd.. en dus het vocht uit het voegsel opnemen.... het gevolg is dat alle randen van de tegels grijs zijn geworden want er zit vocht in... de aannemer zegt dat hij echt nog nooit zoeits heeft gezien maar vermoed dat het binnen 2 a 3 dagen wel weg zal trekken... ik maak me er ernstig zorgen over.. zijn hier meer mensen die toevallig ooit zoiets hebben meegemaakt? en kwam het goed? gr Jose
Jeertje, dat is jammer zetg. Volgens mijn vriend kan het wat lichter worden, maar het blijft helaas in de tegels zitten. ik zou dus eens goed overleggen met je aannemer. groetjes, Miranda
Heel raar verhaal hoor De meeste tegels zijn aan de zijkanten niet geglazuurt en ik heb dit nog nooit gezien of van gehoord..
om dit te voorkomen kreeg ik van de aannemer juist de tip om de tegels de eerste paar keer te wassen met -geloof ik- groene zeep. Dan zouden ze dichtslaan en geen vocht meer opnemen. Ik zou dit heel goed met je aannemer overleggen en niet zomaar pikken als hij zegt 'dit trekt wel weer weg'. Valt het op één of andere manier onder de garantie? En is het iets wat bij dit soort tegels ook bekend is bij de tegelboer (of waar de tegels ook vandaan komen)? Ik zou uitzoeken of het aan de tegels zelf ligt of aan het betegelen en wie je dan vervolgens verantwoordelijk zou kunnen stellen. Succes!
Volgens mijn man trekt dit niet meer weg. Hij vertelde dat er 2 soorten voegsel zijn, flexibel voegsel en vast voegsel. Normaal gesproken gebruik je bv bij houten vloeren flexibel voegsel aan de randen zodat het bij lopen aan de randen niet snel scheurt (en daarna kitten). Dat flexibele voegsel laat altijd wat vocht door wat in je tegels trekt. Normaal gesproken wordt dat voor muren niet gebruikt. Tenzij je een houten muur hebt, dan wel aan de randen (en daarna kitten). Misschien dat het hieraan ligt maar een aannemer zou dat toch moeten weten. Als het aan je tegels ligt zou ik inderdaad eens bij de tegelboer gaan informeren, maar ik ben bang dat het dan zo'n afschuifspelletje wordt. De tegelboer geeft de aannemer de schuld en volgens de aannemer ligt het aan de tegels. Succes ermee! Ben benieuwd hoe het afloopt...
ik ben heel benieuwd of het al iets is bijgekleurd? Mij lijkt het ook heel onwaarschijnlijk dat het helemaal weg zal gaan ...aangezien het voegsel in de tegel is getrokken en dat trekt zich niet vanzelf terug lijkt mij