Ledikantdekens?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jo81, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Ik ben bezig de laatste dingen voor de babyuitzet bij elkaar te verzamelen, en vroeg me opeens af: hoeveel ledikantdekens hebben jullie?
    Ik hoor veel mensen die hun baby (nadat ie de eerste maanden in de wieg heeft gelegen) in alleen een slaapzakje in het ledikant leggen omdat ze zoveel bewegen en de dekens toch van zich afschoppen.
    Iemand hier ervaringsdeskundige?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik had er bij dochter 3 (1 op bed, 1 in de kast of in de was en 1 reserve of extra). Ze had geen wieg en lag dus meteen in het ledikant. Toen ze ging draaien de dekens vervangen voor een slaapzak. Bij zoonlief had ik wel een wieg. Hij lag daarin al met een slaapzak omdat hij er boven ging liggen of ze wegschopte. In het ledikant dus nooit dekens gebruikt.

Als je een wieg hebt dan zou ik het houden op 3 wiegdekens en met de ledikantdekens nog even afwachten wat voor kindje je hebt, want er zijn er ook genoeg die netjes blijven liggen.

3. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ik gebruik naast de slaapzak wel een dunnen deken en lakentje. (nu niet, is veel te warm uiteraard)
    Voor de wieg had ik er 2 en voor het ledikant 3, eentje is een hele dunne.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een duodeken, 2 dus. Ze heeft hier in de 1e zomerperiode alleen in slaapzak geslapen. In de winter als het erg koud was, 2 dekens erover. Nu een tijdje 1 en als 't warm is ligt die wat naar achteren.
    Deken was ik bijna nooit dus extra is niet nodig.

5. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier twee dekens klaarliggen, en vier setjes lakens. De dekens en drie van de lakensetjes hebben we tweedehands doorgekregen, van familie, maar we zijn niet meteen van plan extra dekens bij te kopen. Als onze meid een stilligger blijkt misschien een dekentje extra, maar aangezien ze nu al niet stilzit... :D wij gaan ook voor de slaapzak.

Bedenking: hoeveel matrasbeschermers hebben jullie liggen? Wij momenteel twee.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb er 3 (moltons) en ook 3 hoeslakens.

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij hebben 2 ledikantdekens. ze zijn heel snel droog na het wassen

8. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Geen, ons meisje slaapt altijd alleen in een slaapzak.
    Hoeslakens en moltons heb ik er ieder 4 van. Ze slaapt op haar buik en kwijlt alles lekker onder ;)

Deel Deze Pagina