Hoi, na lang sukkelen met de borstvoeding en flessenvoeding, en een ziekenhuisopname na vermoeden van reflux blijkt onze dochter (nu zeven weken) extreem veel lucht te happen waardoor haar maagje dus al vol zit met lucht zodat de melk steeds naar boven wordt geduwd. Door al die lucht heeft ze natuurlijk enorme krampen en kan ze maar heel weinig per keer drinken omdat ze anders moet spuwen/kokhalzen. het lucht happen zou aan de sliktechniek liggen, hoe traag of snel ze ook drinkt met elke fles, steeds begint het kokhalzen na elke voeding. Boeren lukt meestal wel, maar natuurlijk niet in die mate dat de lucht er weer uitkomt. Ik begin nu een beetje moedeloos te worden want door de opkomende voeding is ze nooit op haar gemak en slaapt ze dus bijna niet. Dikkere voeding heeft even geholpen (in het ziekenhuis), maar ook deze begint naar boven te komen. volgende week weer even naar de kinderarts, maar zijn er soms tips om dat luhthappen tegen te gaan? Het is zo zielig om de hele dag je kindje te zien afzien omdat de melk in haar keeltje wordt geduwd. alvast bedankt
Hoi hoi, Je zegt dat je ook gesukkeld hebt met de borstvoeding. Was de aerofagie toen ook al aanwezig? je zou kunnen proberen om de dr Brown fles te proberen. Wordt verkocht bij prenatal en op internet zover ik weet. Soms is ook onduidelijk of ze nou zoveel lucht happen door het huilen, of dat ze huilen door de darmkrampen, als gevolg van teveel lucht happen. Ik heb er natuurlijk wel minder verstand van dan een kinderarts. groetjes Adrienne