Hoi, Mijn zoontje is nu bijna 4 weken oud en doet het hartstikke goed, maar de laatste 4 dagen wil hij 's avonds niet in zijn bedje liggen. Hij wordt dan steeds wakker en krijst dan moord en brand en elke keer als we hem oppakken gaat het weer goed. We hebben hem nu 2 x ff goed door laten krijsen (duurde in totaal nog geen 5 min) en dan valt hij in slaap. Hij zwaait dan ook enorm met zijn armen en benen. Overdag is er niks aan de hand en 's avonds zorgen we ook dat alles gecheckt is zeg maar. Dit alles duurt ong van 19.00-23.00 en daarna gaat het weer goed. Wij geven als voeding wanneer hij erom vraagt, meestal om de 3/3,5 uur en hij krijgt 90 + 2 scheppen omneo comfort +1 schep standaard (hij kon slecht poepen en had krampjes). Weet even niet wat nu te doen? HELP??
Hoi hoi, Hoe zwaar is je zoontje. Het is goed mogelijk dat hij wel naar de 120 mag. Veel kinderen zijn in de avond huilerig. Het is natuurlijk ook wel erg warm nu. Probeer gerust wat slokjes afgekoeld water te geven. Zo maar met eeen lepeltje. Als ze overdag beneden slapen en veel prikkels krijgen zijn ze in de avond wat huilerig. Laten huilen is goed, soms hebben ze dat even nodig. Ze willen dan wel graag vastgehouden worden. Voor het maaien met de armen kun je een puckababy aanschappen. Dat vinden ze erg fijn, maar het moet ook weer afgebouwd worden. Het is een slaapzak zonder mouwen. Waar ze dus met de armen in gaan. Groetjes Adrienne
Hoi, dank je voor je antwoord Hij was bij de geboorte 2945 en 2 weken geleden 3080 niet zo heel zwaar dus, maar ik denk dat er nu wel aardig wat bijgekomen is. Kan ik 120 aanbieden en kijken wat hij opdrinkt? En kan het misschien door de omneo komen dat hij hongerig is s avonds omdat het licht verteerbaar is en daardoor huilt? Hij ligt eigenlijk nooit beneden, na het flesje even knuffelen en dan weer zijn bedje in. Dat gaat de hele dag goed, totdat het avond is Ander vraagje door de omneo raakt de speen snel verstopt ( speen nr 1 van avent) kan ik speen nr 2 gebruiken? Of moet ik zo'n 123 speen kopen of hebben ze die niet van avent? Heb de puckababy besteld, denk dat dat hem een stuk rustiger maakt en ik lees alleen maar positieve berichten.
Hoi hoi, Het is wel goed om af en toe in de avond 120 te geven. Heel de dag is denk ik nog wat te veel hoor. Hij mag per ddag 525 ml bij een gewicht van 3500 gram. Overstappen naar speen 2 is te proberen. Als hij 15 minuten over de fles doet, is dat prima. Korter zorgt weer voor kramp, dus probeer dat wel aan te houden. Volgens is hij er wel van avent hoor. Goed hoor, dat hij altijd boven ligt. Dat is toch echt het beste voor hem. De drie R's hè, Rust, Reinheid en Regelmaat. Groetjes Adrienne
Ja probeer me wel aan de 3 r'en te houden ik heb even geklokt en hij drinkt de fles met 10 min leeg, dat is behoorlijk snel volgens mij? Krampjes vallen op zich mee, gisterenavond had hij er weer even last van met flinke winden Maar goed, hij blijft dus om de 3/3,5 uur komen en dat verdeeld over 24 uur dan krijgt hij toch ook veel te veel als hij elke keer 90+3 krijgt? Ik hoop dat de puckababy er voor kan zorgen dat hij langer slaapt, denk het wel want als hij in de maxicosi mee gaat slaapt hij binnen no time en kan niet met zijn armen zwaaien want daar is geen ruimte voor..... Grt, Esther
Hoi hoi, Ik zou dan niet over gaan naar speen 2 hoor, dan doet hij er nog sneller over, eerder zou ik dan nog over stappen naar een andere fles, zodat hij er iets langer over doet. De dr brown bijvoorbeeld. Misschien dat er dan ook wat meer tijd tussen zit, met als gevolg dat er een voeding tussen uitvalt. groetjes Adrienne
Die fles heb ik inderdaad al eens gebruikt, maar kreeg het vermoeden dat de krampjes daardoor erger werden maar moet ook eerlijk zeggen dat we deze fles maar een paar dagen hebben gebruikt. Ik zal het nog eens proberen met deze fles, kijken hoe lang hij er dan over doet. Hartstikke bedankt voor al je antwoorden en een fijn weekend. Groetjes Esther
Hoi, nou vandaag ben ik Jessy even gaan wegen en hij weegt inmiddels 4005 gr dus ik ga proberen om 120 per keer te geven verdeeld over 5/6voedingen. Ben benieuwd of het lukt, maar hij heeft gewoon honger. En dan in combinatie met de puckababy hoop ik dat hij lang en diep slaapt want hij is wel wat onrustiger geworden in zijn slaap. Vaak wakker, ff huilen/jengelen en zwaaien met de armen en weer verder slapen. Groetjes Esther
Puckababy wordt hem niet. 120 cc ging goed tot vanavond en toen kwam hij alweer na 2 uur en was erg overstuur. Misschien door de warmte en meer dorst? Wij geven hem omneo comfort, kunnen we iets geven waardoor hij langer verzadigd is zonder dat de krampjes erger worden? Of even wachten tot het weer wat koeler weer is? Grt Esther
Hoi hoi, Je zou kunnen proberen om er nutriton in te doen, maar dan zou ik wel eerst even overleggen met het CB, ik weet niet zeker of dit wel mag bij omneo. Op deze site kun je deze vraag ook stellen aan de voedingsdeskundige. Is de temp wel goed van hem? Ik denk dat je zult moeten accepteren dat hij in de avond wat meer wakker is, en hem wat meer aandacht geven. Als hij bij jullie is, is het goed toch? De meeste kinderen hebben dit, en het duurt tot ongeveer een maand of vier. Groetjes Adrienne