meer uren

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Gazy, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gazy

Gazy Niet meer actief

na mn bevalling op 26-7 ben ik eigenlijk volledig bedlegerig en kan ik niet lopen.
    gezien de situatie zie ik dan over een paar dagen ook niet anders zijn..

hoe werkt dat met extra kraamzorg? ik maak me heel erg zorgen want ik kan zelf niet bij mijn dochter komen.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Iedereen in Nederland krijgt standaard 49 uur. Of als je kunstvoeding geeft krijg je 45 uur. Om allerlei redenen kun je meer uren krijgen, en ook nog 2 dagen verlenging. Er moet dan een indicatie voor zijn, zoals bijvoorbeeld fysiek niet zelfredzaam of borstvoedingsproblemen. De verloskundige is daar verantwoordelijk voor en moet haar handtekening zetten. Het kan wel zo zijn in de vakantieperiode, dat er niet voldoende uren zijn om je de zorg te geven die je nodig hebt, maar er zal rekening mee worden gehouden dat het bij jou wel harder nodig is dan bij een ander. Hoe komt het dat je volledig bedlegereig bent als ik vragen mag. Het is namelijk vaak zo dat je in het begin denkt dat je niet zo snel op zult knappen, maar meestal valt het mee dan hoor.

Ik zou ook alvast mantelzorg proberen te regelen. Je kindje bij je op de kamer is ook erg makkelijk.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina