Ik heb even snel en kort een vraagje. Ik kan van iemand een Maxi Cosi overnemen voor weinig. Er zit echter geen babyinzet/ verkleiner bij. Ik ben aan het zoeken geweest of het echt nodig is zo'n inzet, maar vind niet echt info voor wat ik zoek (misschien met mijn neus gezocht hoor, in dat geval sorry). Wat is er precies het doel van? Is het om het hoofdje van je kind beter te kunnen ondersteunen? Is het echt een must, want in dat geval zal ik deze Maxi Cosi aan me voorbij moeten laten gaan. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen! Alvast bedankt!
Een verkleiner heeft eigenlijk 2 doelen. Enerzijds dat ja kindje zijn hoofdje veel stabieler ligt en anderzijds zit er onderaan ook een soort van kussentje zodat je kindje niet dubbelgevouwen ligt in de maxci-cosi. Dat kussentje zorgt er ook voor dat je kindje hoger ligt in de maxci-cosi. Het is dus echt wel een must omdat te hebben wanneer je met een pasgeboren kindje zit.
Dank je wel voor je snelle antwoord! Dan is het helaas pindakaas, maar laat ik deze Maxi Cosi aan me voorbij gaan.
@ sjulie: dat had ik ook begrepen en had er ook voor rond gekeken, maar volgens mij is dat zo makkelijk nog niet. Naast dat, kan ik dan beter gewoon even wachten en marktplaats in de gaten houden en daar dan een maxi cosi en verkleiner compleet kopen, scheelt me ook weer een hoop gedoe met zoeken enzo. Toch bedankt voor de tip!
Ik vind er niets mis mee om dingen tweedehands te kopen, hebben wij ook gedaan. Maar een autostoel vind ik iets dat je nieuw moet kopen en zeker niet van een vreemde overkopen! Wanneer hij gevallen is of er is een ongeval mee gebeurt, kan het plastic (onzichtbaar) kapot zijn en na 5 jaar is een maxi-cosi sowieso niet meer betrouwbaar veilig.