vraagje aan moeders die baby in draagzak/-doek hebben

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamiReg, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    De voetjes van mijn babietje steken uit de Bondolino (ze is 8 weken en 58cm) en alleen sokjes zijn zo koud! Alle slofjes en schoentjes die ik heb zijn maat 16 of groter. Bestaan er ook hoge sloffen ofzo, of wat doen jullie aan de voetjes?

Zelfde geldt voor de handjes, maar daar kan ik sokjes aan doen had ik al bedacht.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je zou kniekousjes kunnen kopen, dan heb je in ieder geval geen 'kier'. Of bedoel je dat het door de sokken heen waait, als het ware.
    Voor binnen is dat warm genoeg hoor. Buiten zou je ervoor kunnen kiezen een complete cover aan te schaffen voor als het frisser wordt. (geen idee of dat handig is, geen ervaring mee.)

Ik heb een keer een paar babyslofjes gekregen, volgens mij van hema. Dat was een soort lange kous, rondom de voet was het wat dikker en er zat een soort zooltje in. Onze zoon kreeg ik verschrikkelijke zweetpootjes in, dat zou dus warm zat moeten zijn.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

in de winter deed ik vaak een maillot aan onder zijn broek en aan zijn voetjes leren slofjes. Aapies Leren babyslofjes | Babyschoenen heeft ook hele kleine maatjes. En ze blijven ook goed aan de voetjes ziten. En anders zijn van die soksloffen nog een idee, had mijn dochtertje in de winter aan.

4. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een maillot aan,

Of beenwarmertjes en lekkere wollen slofjes. Mijn dochter droeg afgelopen winter van die super soepele leren schoentjes gevoerd met lamswol, ze had altijd lekkere warme voetjes.

5. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waar zou je beenwarmertjes en die gevoerde slofjes kunnen kopen?

6. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Enig idee waar te koop?

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
  8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hema, Prenatal en Zeeman heeft ze ook (misschien nu nog niet maar ze komen wel weer).

9. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor koude voetjes zou ik gewoon denken aan een maillotje, kniekousjes, een extra dik sokje ofzo.

Verder zijn inderdaad de BabyLegs erg prettig. Die zijn o.a. te koop bij Indedoek, JustCarry, Slingomama heeft ze denk ik ook wel. Maar eigenlijk hebben de meeste webshops met ergonomische dragers ze wel.

Als het echt koud wordt kun je altijd nog voor een fleecepakje ofzo gaan. (geen skipakje, dat is echt te warm, zelfs in een ijskoude winter)

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hema en Noppies hebben lange sokken (tot de knieen). Ook deed ik dan vaak nog slofjes aan (zeeman). In de winter maillot eronder.
    Ik deed ook vaak mijn jas open hangen en over haar benen heen.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Idd maillot, sokslofjes en beenwarmers. Ik kocht gewoon kniekousen in een paar maten groter.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, babylegs zijn fijn, ik gebruik ze nu nog 's winters hoor, lekker voor op de fiets onder een broekje bijvoorbeeld.
    En ik had deze slofjes, Leren babyslofjes | Babyschoenen lekker hoog en ze blijven goed aan zitten.

13. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Of kindje heerlijk onder de jas dragen. En als het van onder de jas kou naar binnenkomt een sjaal om je midden binden :)

14. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    ik zou idd babylegs en leren slofjes gebruiken .
    liefs edith

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    babylegs vandaag in aanbieding bij Draagdoeken en Kraamkado's koop je bij Ooiebeest
    voordeel van babylegs is dat ze helemaal tot aan de luier zitten.. dus bijna net een legging

Draagdoeken, borstvoedingskleding en houten speelgoed en natuurlijke verzorgingsproducten - Hoppediz Lamsvacht slofjes Antraciet die droegen mijn kleintjes toen ze klein waren.. of die Aapies die hier boven staan als het echt kouder werd

en in de winter als het kouder werd en ik ze niet onder een draagjas droeg droegen ze wollen broekjes en wollen overschoentjes

Draagdoeken, borstvoedingskleding en houten speelgoed en natuurlijke verzorgingsproducten - Hoppediz Lamsvacht slofjes Antraciet deze en deze dus ManyMonths Wool Bootie Green Leaf - SlingoMama

dan waren ze altijd heerlijk warm

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik doe mn Aden Anais Swaddle om mij en de kleine heen. zo blijven de voetjes uit de wind en zij verder zelf ook

17. iriani

iriani Lid

1 sep 2008
    67
    0
    0
    Maar als je je kind een maillot onder de broek aantrekt zoals ik hier veel lees dan is dat toch veel te warm als je weer ergens naar binnen gaat?
    Ik deed de draagzak onder m'n jas en dan de jas een beetje over d'r benen heen en ook wel lange dikke sokken aan. Die babylegs lijken me ook wel handig. Of anders zo'n pak aan één stuk?

18. misa

misa Niet meer actief

Ja van die soksloffen bij de hema. Soms ook bij wibra en zeeman te koop. Enin de winter deed ik ook vaak een maillot onder de broek.

Of twee paar sokken zou ook nog kunnen.
    Of als ze groter wordt, van die hoge leren slofjes van aapies.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Even googlen op babylegs, ideaal. Of een maillotje onder de broek of zo.

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.

Deel Deze Pagina