Aerosleep baby protect

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nahla2013, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ook hier de aerosleep. Een hydrofiel onder het hoofdje leggen haalt de hele functie van de aerosleep weg, dus dan kun je net zo goed geen aerosleep gebruiken. Dit geld ook als je een ander hoeslaken gaat gebruiken.
    Kraamzorg wil er idd niet altijd mee werken, maar de reden is bij de verschillende organisaties anders, de en ivm kruik dat het water niet goed weg zou kunnen, terwijl de mijne juist zij dat kan juist wel goed met aerosleep. Mijn kraamzorg wou het eigenlijk niet ivm meer tocht van onder het kindje waardoor kinderen zich soms moeilijker op temperatuur kunnen houden. MAAR uiteindelijk gast het om jou kind, dus doe dat waar jij je goed bij voelt, als het echt gevaarlijk zou zijn geweest dan werd het product niet verkocht omdat het dan niet door de strenge testen was gekomen. Onze kraamzorg wou het dus eigenlijk ook niet, maar ze zei wel als jullie het willen ok, maar dat word dat vastgelegd in het dossier dat het een bewuste keuze van ouders is, zodat als er iets gebeurt zij niet verantwoordelijk zijn.
    Ok, overdag als het kind erbij is is de kraamzorg er maar als het 's nachts naar bed gaat is kraamzorg er toch niet eens. En het zou toch belachelijk zijn dat je voor die ene week dat er kraamzorg is, je extra beddengoed moet aanschaffen zoals molton en gewone hoeslakens...

Je leest het al ik ben erg tevreden, ook ivm het makkelijke uitwassen, we hebben een tweedehands extra protect voor als ze heeft gespuugd en de aerosleep in de was moet, paar uur later gaat onze eigen er al weer op. En wat betreft die structuur in haar huid, tja dat trekt echt snel genoeg weer weg, en hoe ouder ze worden hoe minder ze stil liggen.

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Oh, dat wist ik ook geeneens :(

3. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Hier ook de aerosleep en super tevreden!
    Al is het maar dat je kindje met dit warme weer veel minder zweet.
    Want ook al hebben wij airco in huis, pas zat de aerosleep 1 nachtje in de was na een ongelukje, met een gewone baby-molton plus zeiltje onder het hoeslakentje (alleen onderste gedeelte van het matras uiteraard!!) kwam meneertje kletsnat uit bed :x

4. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Wij hebben trouwens een electrische kruik, ook super blij mee.
    Kan nooit lekken en is automatisch beperkt tot een bepaalde warmte, dus ook geen zorgen over de temperatuur.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Heeee dat is een goeie!
    Ga ik gelijk ook naar kijken. Wist niet eens dat dat bestond.

Ik ga in de winter bevallen, dus het is wel zo fijn als je zeker weet dat je er warmpjes bijligt.
    Op aandringen van vriend heb ik maar 1 kruikje gekocht omdat 2 veels te warm is volgens hem.
    Maar ik ben dan ook best een panieklijertje.

6. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik heb gekozen voor een gewoon matrasje, die qua werking aardig in de buurt komt van de aerosleep. Het enige verschil is dat hij dichter is, zodat hij vooral in de eerste periode geen kwaad kan voor de temperatuur van het kindje. In mijn tijd als kraamverzorgende kwam ik ze regelmatig tegen, en het maakt wel degelijk verschil.

We mochten er inderdaad ook geen kruiken bij gebruiken, dus werkten we met een extra dekentje als de temperatuur laag bleef.

Al met al vond ik de nadelen groter dan de voordelen, ook wat het bedrag in aanschaf betreft. Een 'gewoon' matrasje voldoet prima.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja, dat lijkt me ook. Daarom heb ik ook de hoeslakentjes van Aerosleep gekocht omdat het mij ook vrij nutteloos leek om er dan een gewoon hoeslakentje overheen te doen.
    Ik ben benieuwd wat de kraamzorg bij mij gaat zeggen.
    Ik zal dan wel alvast normale hoeslakentjes kopen bij de HEMA.
    Maar het lijkt me ook dat als het zo onveilig was, dat het niet verkocht mag worden.

Zo'n kraamzorg lijkt me echt wel nuttig nu ik het zo lees...
    Ik heb bijvoorbeeld een dekentje gekocht en twijfel heel erg of dat wel veilig is. Ik heb ook een slaapzakje uit dezelfde lijn.
    Baby`s Only Ledikantdeken Kabel Teddy Wit 100 x 135 cm | Babypark

Denk dat het tè warm is. Als een dekbedje al te warm is

8. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Kruik is ook van Babypark!
    Wordt nu dankbaar gebruikt door een vriendin.... (Maar hopenlijk over 9 maanden weer hier in huis :p)

KooZzzi Kruik | Babypark

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha ik heb ook alles gekocht bij Babypark!
    Leek me wel zo makkelijk om alles in 1 keer te bestellen bij 1 winkel. Ik heb die Baby's only gekocht. (dekentje, badcape, kruikenzak)
    Baby`s Only Kruikenzak Kabel Wit | Babypark

10. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Ow die is mooi!!
    Ik heb precies dezelfde deken en kruikenzak in het lichtblauw, samen met de bijbehorende beer!! Oma was mee shoppen.... Haha :D

Die KooZzzi kruik past hier trouwens perfect in!

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Oh wauw wat een geld! €50?!
    Maar wel moooooooi!
    Ik vond Baby's only dingetjes zo lief en mooi.
    Jammer dat ze geen voedingskussen hadden.
    Heb nu die van Fair & Cute
    Fair And Cute Voedingskussen Light Pink | Babypark
    Deze krijg ik pas over 3 á 4 weken binnen omdat ie niet op voorraad was (3 weken geleden besteld).
    Ik weet eigenlijk niet eens hoe hij aanvoelt. Zacht, stug, hard?

12. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Tsja, oma woren van je eerste kleinkind.... Hahaha!
    Ik vond het zelf ook rete-duur, maar zij stond erop 'm te kopen.
    En wie ben ik dan om dat te weigeren? :cool:

Het is een lekker zachte, maar wel redelijk stevige beer... En staat vooral erg mooi in zijn bedje (kleur past ook erg mooi bij de kinderkamer)

13. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Kijk maar!
    Was nog wel in het begin van de babykamer hoor... ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      12 KB
      Weergaven:
      11
  14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha ik heb ook misbruik gemaakt van de oma :p
    Ik kreeg €3000 om zelf alles uit te zoeken.
    Haar eerste kleinkindje.
    M'n moeder is dan ook een lief engeltje <3

Maar wat komt er een hoop kijken zeg. Ik heb geen ideeeee of ik wel alles heb en ik of wel de goeie dingen heb gekocht.
    Toen ik een dekbedje wilde kopen werd ik heeel raar aangekeken hahaha

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Wat een lief kamertje!
    Ik kan niet wachten om te verhuizen en dan alvast los te gaan met het inrichten van het babykamertje.
    Nu hebben we nog maar 1 slaapkamer :(
    Vrijdag gaan we kijken voor een huisje. Tijd dringt!

Ik heb gister alles gekregen (was echt een vrachtwagen vol haha!)
    Gelukkig hebben m'n ouders een garage die leegstaat.
    Dit wordt mijn kinderkamertje met dezelfde klamboe.

Ben benieuwd wat je ervan vindt. Dat zilveren laksterretje heb ik trouwens ook gelijk meebesteld :D

16. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Dekbedje mag colgens mij ook helemaal nog niet... Ik gebruik dan ook een dekentje in een dekbedhoesje (dat mag dan weer wel).

Vond een lakentje-dekentje zóóóó vorige eeuw! :cool:

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha m'n vriendin vroeg aan me waarom ik zo'n duur dekentje kocht omdat er sowieso een lakentje omheen moest.
    Hahaha dat wist ik ook geeneens. Ze zei omdat kleintjes altijd melkteruggeven en anders blijf je aan de gang met wassen

18. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Ow wat super mooi!!!
    Daar zou ik mijn kindje ook zó in neer willen leggen, echt onwijs mooi!

Volgens mij hebben we trouwens wel ongeveer hetzelfde wandrek boven de commode, en lijken onze bedje ook veel op elkaar... Maar ja, Babypark he? ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,4 KB
      Weergaven:
      10
  19. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Dat wassen blijf je sowieso wel doen hoor!! :p
    Hier standaard een plas-ongelukje op de commode als er net een schone hoes om het kussen zit... Alsof hij het erom doet!

Maar ja, meestal poept hij ook standaard zo'n 5 minuten na het verschonen zijn luier vol :) (denk dat hij aandelen Pampers heeft)

Alhoewel... Zelf gaan wij ook altijd het liefst naar een schone wc, toch?

20. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Ha een papa die mee denkt:D hij heeft gelijk te warm is niet goed, toch had onze jongste de eerste week 2 kruiken en 2 dekens tegelijk nodig om boven 36,7 te blijven( onze à terme dochter). Als ze goed warm kunnen blijven heb je er daarna nog 1 nodig om eventueel bedje op te warmen en ook handig is als je badje doet om hydrofielen en kleertjes om de kruik te rollen. Kan je de kleine, zeker in de winter lekker warme kleertjes en handdoek om doen. als je elektrisch handig lijkt zou ik die zeker erbij kopen ipv zo'n water ding.

Mooie kamers allemaal zeg!!

Deel Deze Pagina