weinig neutrale babykleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pink99, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    omdat we niet willen weten wat het geslacht word van ons kindje moeten we alles neutraal kopen.
    Met de inrichting van het kamertje heb ik geen moeite gehad maar babykleding vind ik vies tegenvallen.
    Hebben hier nog meer mensen last van? Of tips?

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier juist hetzelfde verhaal ik heb wel wat kleten kunnen vinden bij petite bateau en filou and friends,maar ik weet niet of dit gekende merken zijn in ned. Ik heb met mijn ouders en schoonouders afgesproken dat ze na de bevalling geslachts gebonden kleren mogen meebrengen. Nu heb ik enkel 3 pakjes unisex en dat is het. Ik moet er wel bij zeggen dat wij een lijst hebben(belgïe) met daarop geslachtsgebonden kleren op. In de winkel weten ze dus wat wij gaan krijgen,maar wij niet. Zo heb ik toch mijn eigen smaak kunnen kiezen en moet ik niet wakker liggen van hey feit dat ik geen kleren heb!

3. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    babybutt heeft soms vind ik wel leuke neutrale pakjes.. v&d ook wel! (online) (en opruiming nu) en nextdirect (Buy Fashion, Children)

4. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    dat hebben we hier niet, en inderdaad ik vind het ook verschrikkelijk dat we zo weinig kleertjes hebben.

5. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Ik vond de prenatal altijd heel neutraal.
    Ik wist zelf al dat ik een dochter kreeg, dus ik vond het daar altijd een beetje saai, er was zoveel wit haha en ik zocht roze:p

6. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik kon idd ook niet zoveel neutrale kleren vinden. Ik had heel veel wit met grijs of creme met licht bruin. Kleertjes oa bij zeeman en c&a gekocht. Toen ons dochtertje geboren was heb ik al eerste mijn moeder op pad gestuurd voor kleinere kleren en roze ;)

7. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hema heeft momenteel ook veel wit met (licht)grijs wat voor beide goed kan (en momenteel ook veel opruiming)

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Noppies heeft inderdaad wel een collectie unisex en prenatal heeft ook wel wat, maar veel is het niet. Erg jammer want ze dwingen je bijna om het wel te weten.

9. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant

helemaal mee eens.

ik wist niet dat de c&a ook babykleding verkocht gauw eff kijken

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier totaal geen problemen mee gehad.
    Heb her en der geshopt. En een behoorlijke over overvolle kast!

Oranje, wit, crème, groen, paars, rood, grijs, zachtblauw etc

Gekocht bij o.a:
    Babydump
    Kleertjes.com
    Noppies
    Prenatal
    C&A
    Bijenkorf
    Petit Bateau
    H&M
    V&D
    Hema

Dus ja overal en nergens, maar als ik het geslacht zou weten zou ik
    ook niet alles bij 1 winkel halen. Veel te leuk om lekker te shoppen.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vond het heel erg meevallen. Bij prenatal heb ik heel veel leuke kleertjes kunnen vinden in neutrale kleuren. Mn zoontje droeg de eerste 2 maanden ofzo echt alleen maar unisex bijna. Ook bij de hema is er wel een en ander te halen. In de winkel is 't makkelijker kijken als online vind ik.

Zelf vond ik bv deze pakjes echt super lief bij mn zoon:
    Prenatal - babykleding - Newborn - Prenatal - 2-delig pak t-shirt met overslag en broek

Prenatal - babykleding - Newborn - Prenatal - Wrapover t-shirt

Had ook een en ander van de nijntje lijn van prenatal.

Van hema had ik een grijs wit gestreept pakje. een rood shirtje en witte broek. Van noppies was er een super lieve lijn wit lichtgrijs en een geel eendje. Ik baalde juist toen hij in mt 68 kwam en niet meer in die newborn kleertjes pastte, toen werd alles ineens groot en jongensachtig.

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen die het niet wilden weten wel voor beide geslachten een pakje kochten. Je kunt dn het pakje van het ' verkeerde' geslacht een keer als kadoje gebruiken.

Verder inderdaad prenatal en soms hema.

13. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik vond het ook wel meevallen hoor, inderdaad Prenatal, V&D, Imps en Elfs, enz... Wij wisten het geslacht ook niet.

Maar je hoeft toch ook geen volle kledingkast in neutrale kleding te hebben? Een paar pakjes zijn echt genoeg, want zodra de baby geboren richt je je vanzelf toch meer op de jongens of meisjeskleding. Tenminste, zo heb ik dat toen ervaren. Je hebt gauw genoeg wat bijgehaald.

14. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Ik zou niet teveel wit kopen.
    Dat stond bij ons zoontje erg meisjesachtig, dus bijna niet gedragen.
    Crème/gebroken wit en grijs kan hij wel goed hebben.

15. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
  16. rums

rums Niet meer actief

Ook wij liepen tegen dat probleem aan. Prenetal heeft al dik een jaar hetzelfde hangen :(
    Maar noppies heeft hele leuke pakjes en Feetje is ook een aanrader!!!

17. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Hier totdat we wisten wat het geslacht was, ook niet veel gekocht.
    Vind het ook heel erg tegenvallen met neutrale kleertjes.
    En als je al iets vindt, bv. bij de prenatal, is het grotendeels allemaal van nijntje, waar manlief en ik niet zo'n fan van zijn.
    Wij hebben dus gewoon gewacht totdat we het wisten en zijn toen pas wat gerichter gaan shoppen. En als we tussendoor iets tegenkwamen wat toch wat neutraler was, namen we het tussendoor al mee :)

Prenatal heeft inderdaad lang hetzelfde hangen.
    Wij hebben laatste een maatje 50 gestreept blauw/grijs/wit truitje gekocht en had van mijn schoonzus oude kleren van hun eerste kindje gekregen en daar zat precies hetzelfde shirtje van prenatal tussen, terwijl het kind nu bijna 2 jaar oud is..

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
  19. Fay0407

Fay0407 Actief lid

2 okt 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt naar mijn idee helemaal. Wij weten (als het goed is) vanaf morgen of het een jongen of meisje is, maar wij hebben dus ook nog niets gekocht.

Ook één van de redenen dat wij dus willen weten wat het wordt, is dus ook dit 'probleem'. Omdat mensen al zo slecht zien in het begin of het een jongen of meisje is wil ik ook zo min mogelijk neutrale kleertjes.

Een vriendin van mij had naar haar idee redelijk neutrale kleertjes gekocht (wist ook niet wat het werd) maar voor haar gevoel was het een jongetje. Totdat ze een meisje kreeg en de 'neutrale' kleertjes aan deed. Iedereen dacht dat het een jongetje was :) (inclusief zijzelf vond de kleertjes toch wel erg jongensachtig)

Deel Deze Pagina