aerosleep en spugende baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sassie1980, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ja oke,als de kruiken gaan lekken.maar die kans is erg klein als je ze van te voren hebt getest,en hoelang gebruik je die kruiken nou,ik heb ze 3 dagen gebruikt.
    en nogmaals ik had niet het matras,en dat ding ligt niet over het hele matras heen.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je de dop van een kruik er schreef opdraait kan het al gaan lekken. En de kans is niet groot nee, maar wat als het wel gebeurt?
    Ik denk dat wij de kruiken wel iets langer nodig gaan hebben, aangezien ik eind december uitgerekend ben en we zelf allebei bij de geboorte niet zo groot waren en onze baby wordt ook niet zo groot geschat.
    En de hoes van de aerosleep zit misschien niet over het hele matras in, maar het water loopt wel eerst de aerosleep in.

Maar goed, iedereen moet uiteindelijk toch zelf weten wat ze doen.

3. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ach ja,iedereen moet het zelf bepalen,en je kan nog altijd de aerosleep kopen.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik zweer bij de aerosleep!

De eerste weken heeft Dano in zijn wiegje naast ons geslapen zonder de aerosleep. de kraamhulp heeft niet eens wat erover gezegd, maar puur omdat de aerosleep niet in het wiegje past en omdat ik toch nauwelijks sliep hebben we het zonder gedaan.

Toen Dano zelf in zijn kamertje ging slapen hebben we hem MET hydrofiele luier onder zijn hoofdje op de aerosleep gelkegd tegen het spuugen.
    die hele kleintje draaien toch niet om.
    Nu ligt Dano al een tijdje op zijn buik te slapen en dan is het effect van de aerosleep perfect.
    In principe is de aerosleep vooral wanneer je kindje om kan draaien of op zijn of haar buikje wilt slapen, want alleen dan kan het met het gezichtje in het matras komen.

dus lekker je hydrofiele doek onder het hoofdje gebruiken als je kindje op zijn rug ligt.
    nu was ik direct het hoeslakentje als hij gespuugd heeft en de aerosleep ook regelmatig.

5. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Wij gebruiken ook een aerosleep, ik vind m ideaal en bij buikslapen geeft t een stuk veiliger gevoel! Ook gewoon kruiken gebruikt in het begin trouwens, deze lag op het dekentje waar ze onder lag dus niet rechtstreeks op de aerosleepzelf, en daaroverheen een tweede dekentje.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Als ik dit zo lees hebben wij helemaal een probleem denk ik, want wij hebben een purflo matras. Als de kraamhulp het er niet mee eens is gaat ze maar lekker naar huis. wij hebben goed over de zaken nagedacht.

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    een kindje slaapt vaak pas zelf op zijn buik, wanneer het zijn hoofdje kan draaien...en dus is een earosleep overbodig..wanneer het kind in ademnood ZOU komen dan draait het gewoonweg zijn hoofdje..

Ik kan me voorstellen dat het voor vel moeders gewoon een fijne geruststelling is hoor, maar mij zitten er teveel nadelen aan, en tis ook nog een peper duur allemaal...

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hier ook de aerosleep, en ik vroeg me ook af of de hydrofiele luier niet het effect ongedaan maakte. Maar mijn kindje spuugt nog te vaak melk op, dus ik blijf er wel h. luiers onder leggen.
    De kraamzorg had geen opmerkingen over de aerosleep. Kruiken hebben we ook gebruikt en ik heb niet gemerkt dat de aerosleep de warmte te snel afvoerde. (de volgende ochtend was de kruik nog warm). De kruik werd wel op de meest veilige plek gelegd en gecheckt en gedubbelcheckt..)
    Kruiken gebruiken we niet meer, maar na het lezen van deze berichten zal ik zeker heel alert zijn, mochten we ze weer nodig hebben.
    Als Lize op haar buik gaat draaien zal ik er geen hydrofiele luier tussen leggen. Veiligheid voorop. Dan maar heel veel wasjes draaien..

groet
    Amber

9. Dana75

Dana75 Lid

23 apr 2006
    44
    0
    0
    Nou, wij hadden ook aerosleep gekocht met 3 bijbehorende hoeslakentjes en onze kraamverzorgster raadde ons het heel sterk af om het te gebruiken! Ook om eerder genoemde reden van de kruik, maar ook omdat er polyester in de aerosleep zit en dus gaat zweten en niet luchtdoorlatend is. Ze vertelde dat er geen goedkeuring van TNO op zit.

We hebben alsnog lekker bij de Hema kartoenen moltons en hoeslakens gekocht. Op de molton heb ik extra nog een hydrofiele luier liggen en op de hoeslaken nog een voor tegen het spugen.

We baalden enorm van onze aanschaf van aerosleep....

Groetjes,
    Dana

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben bij de aankoop van het ledikantje en het matras een aerosleep gekocht, dit werd ons door de verkoopster aangeraden.

Ben nu toch verbaasd dat ik al die negatieve reacties hier lees..
    Mm.. Gelukkig hebben we "alleen nog maar" een onderlegger voor op het matras gekocht en nog geen hoeslakens enzo..
    Ik wacht daarmee wel tot de kraamhulp geweest is.

Ik ben van mezelf uit wel eigenwijs, maar ik neem aan dat zo'n vrouw wel weet waar ze het over heeft.
    Ze heeft immers wel meerdere baby's meegemaakt.

11. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    oei, ik schrik wel even van dit topic!

Paar weken geleden het aerosleep matrasje gekocht... Als ik dit eerder had gelezen...

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik had er ook bijna eentje gekocht, maar ik denk dat ik nu zeker maar ga wachten! ;)

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Wij hebben ook een aerosleep op het matrasje liggen, het eerste wat onze kraamhulp deed was het ding verwijderen van het matras.
    Isa heeft nog nooit een kruik in haar bed gehad, ook niet toen de kraamhulp er was. Leukste komt nog CZ verkoopt die dingen op hun site en raad ze zelfs aan, de kraamhulp vergoed door CZ haalt t ding er gelijk vanaf.
    Hoezo tegenstrijdig?

Toen ze deur uit was heb ik de aerosleep weer op het matrasje gedaan en een hydrofiel onder Isa's hoofd gelegd en Isa slaapt als een prinsesje op haar aerosleep. Op de buik liggen doet ze nog niet, maar zodra ze dat gaat doen gaat de hydrofiel onder haar hoofdje verdwijnen.

Deel Deze Pagina