Op 11-11-2007 is mijn zoon Don ter wereld gekomen. Aangezien de bevalling niet helemaal "normaal" ging is Don gehaald met een Keizersnede. Met Moeder en zoon gaat alles goed. Don is 53 cm en weegt 3835 gram. Mijn vrouw vertelde mij dat ze op dit forum wel eens iets gelezen had over "een spanlaken" of zoiets, dit zou prettig zijn na een keizersnede. Misschien stel ik mijn vraag niet helemaal duidelijk maar alle info over de periode na een keizersnede is welkom. Beste dames bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Heb er geen ervaring mee. Maar een sluitlaken (zo heet het volgens mij) mag alleen de eerste dagen gebruikt worden. Dat moet je dus al voor de bevalling kopen, anders ben je te laat. En hoe dat dan ziet met een keizersnee (of dat wel mag) weet ik niet. Maar GEFELICITEERD!
gefeliciteerd! ik dacht ook dat je dat met een keizersnee niet mocht gebruiken?! maar het heet inderdaad een sluitlaken. Ik heb een normale bevalling gehad en wilde een sluitlaken gebruiken, maar in het ziekenhuis wist niemand hoe het omgedaan moest worden, er zat wel een gebruiksaanwijzing bij achteraf. De kraamhulp heeft me toen geholpen, maar dat ding kroop s'nachts omhoog... dus het heeft niets geholpen.
Gefeliciteerd! Ik heb zelf ook een keizersnede gehad 9 weken geleden en ik had er zelf niet aan moeten denken om een sluitlaken te moeten gebruiken. Mijn hele buik was erg gevoelig! Het lijkt me ook niet erg goed, je moet de wond wel de kans geven om te genezen en niet vergeten dat je behalve een wond aan de buitenkant hebt, ook een wond in je baarmoeder hebt. Teveel druk lijkt me niet slim.
Een sluitlaken gebruik je het beste vanaf dag 1. Maar na een keizersnee is dat zeker niet verstandig. Het laken zit nl erg strak en dat zal zeer doen aan de wond en buik.
Dus een sluitlaken is eigenlijk bedoeld voor iemand die op de natuurlijek wijze is bevallen? Wat is de functie ervan?
Ik had ook een sluitlaken klaarliggen maar door een ks niet mogen gebruiken. Ik denk ook niet dat het prettig zit met de wond. Enne, natuurlijk gefeliciteerd met jullie kindje, geniet ervan en sterkte aan je vrouw/vriendin, ze zal het zwaar genoeg hebben na zo'n operatie.