Trappelende baby, slaapzakje ervaringen

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Lauw1990, 30 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauw1990

Lauw1990 Actief lid

19 jan 2016
    133
    13
    18
    Hoi,

Mijn zoontje Finn is inmiddels 4 weken oud en trappelt regelmatig zijn dekentje en lakentje in zijn wiegje van hem af.Of hij trappelt gewoon heel erg. Dit gebeurd vooral wanneer ik hem 'wakker maar zichtbaar moe (gapen, bleek worden, staren etc) in bed leg. Hij wordt dan vaak wat onrustig en beweegt veel. Nu heeft 1 van de meiden die ik ken van zwangerschspsyoga haar zoontje inmiddels een slaapzakje aangedaan bij het naar bed gaan. Haar zoontje is 2 dagen jonger. Ook hij is erg bewegelijk en bij haar werkt het.
    Het lijkt ook wel een beetje alsof mijn zoontje even vecht tegen de slaap. Hij doet dit dus alleen als ik m wakker (zoals hierboven) in bedje leg. Ik help m nu vaak even met rustig worden Door zijn dekentje strak te houden, zachtjes te praten, speentje terug te geven en vaak even over zijn hoofdje te aaien.

Vannacht na zijn nachtvoeding huilde hij ook even en deed ik het licht aan en toen bleek dat zijn dekentje ook af was. Nogmaals het gebeurd niet iedere keer als ik hem in bed leg, maar erg prettig dat hij dit doet vind ik het ook niet.. Wat zijn jullie ervaringen met een slaapzakje? Het lijkt mij het proberen waard. Het is een beweeglijk mannetje.Het is dus voornamelijk dat hij zijn beentjes niet stil houdt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Een slaapzak zal hem in principe niet beperken in zijn bewegingen. Dat is vooral om hem warm te houden.

Wil je echt zorgen dat hij beperkt wordt in zijn bewegingen dan kan je denken aan inbakeren. (maar daar heb ik geen ervaring mee)

3. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

#3 ProudMom, 30 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2016
    Een slaapzakje werkte hier goed. Ook stopte ik de slaapzak dan soms een klein stukje in bij het voeteneinde, als hij heel beweeglijk was konden die beentjes dan niet iedere keer de lucht in (zodra hij dan slaapt kun je de slaapzak weer los trekken). En dan een lakentje strak trekken.
    Als dit niet genoeg helpt zou je inbakeren kunnen overwegen, hier heb je speciale doeken voor (de pacco en puckababy).
    Succes.

4. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Mijn dochter deed dit ook heel erg en ik Baker haar dan in. Omdat ze heel onrustig is en Zichzelf in de nacht wakker slaat met haar armpjes. Na het inbakeren werd ze een stuk rustiger en sliep al vanaf 6 weken de nachten door. Het inbakeren heb ik na 3 maand afgebouwd met ergo cocoon slaapzak. En is erg effectief

Deel Deze Pagina