Hallo allemaal, Ik ben heel benieuwd of jullie het systeem van earosleep kennen? Mijn zus heeft het gebruikt bij allebei dr kinderen en ik heb zelf ook mogen ervaren hoe het is. Het is een dekje wat je op het matrasje legt, dit dekje is gemaakt van een raster, met een zacht laagje eroverheen. Als het kindje per ongeluk op zijn/haar buik draait en met het mondje op het matrasje komt kan het nog steeds ademen. en bij een gewoon matrasje niet. Zo'n aerosleep dekje kun je wel op een gewoon matrasje gebruiken.Ik denk zelf dat het voornamelijk een gevoels kwestie is. Ik heb mijn broertje verloren aan wiegendood en ben daardoor zelf wat angstig. en wil alle voorzorgsmaatregelen nemen om het gevoel te hebben dat de kleine veilig is. Het is niet alleen voor het ademen hoor, maar ook antibacterieel, anti allergisch e.d. Hoe denken jullie hierover? http://www.babycare.nl/product_info.php?products_id=313
Misschien, vind het een fijn idee iig, een vriendin van me had ook al 1 aangeschaft voor haar zoontje
ja ik ben dus gisteren in de babywinkel geweest en die man heeft een hele demonstratie laten zien, nou onvoorstelbaar hoor, met een gewoon matrasje kwam er gewoon geen lucht door en met die aerosleep wel.
Ik vond t aardig prijzig, 60 e voor dat matrasje zeg maar en dan nog 14 e voor t hoesje er om heen.. Maar ik heb liever dit dan straks een onveilig gevoel..
ja prijzig vondt ik het ook wel. maaaar schoonouders betalen de babyamer inclusief aerosleep. daar stonden ze op
Ik heb hem ook en ik vind hem ideaal, vooral omdat mijn eerste een hele erge spuugerd was, dus dat trok gelijk in het matrasje en dat bleef niet liggen,en je kan hem goed wassen en bescherming van de matras.
ik heb een duurder matrasje gekocht wat ook die eigneschappen heeft...vind ik handiger dan weer een los apart laagje op je matras.
Hoi ik heb er ook een gekocht ik vraag me dus wel af als je kindje spuugt, dan moet hij dus direct gewassen en dan heb ik er dus geen als kindje verder moet slapen (stel gebeurd midden in de nacht ofzo) hoe lossen jullie dit op :
Ik gebruik hem ook en vind het werkelijk waar geweldig. Ik was hem alleen nu nog steeds op de hand. Hoe doen jullie dat?
de man in de winkel vertelde dat hij op 60 graden gewassen mag worden en zelfs in de droger mag, dfat laatste zou ik dan niet doen maargoed.
HIHI dat laatste doe ik dus wel. Stom eigenlijk he maar er gebeurd niks hoor. Je kan hem gewoon in de droger doen. Gaan hem vanavond dan maar is in de wasmachine stoppen. Dank jullie wel voor de antwoorden.
Ik heb ook een aerosleep en ook het hoeslakentje daarvan. Maar hebben jullie dan niet een Velluxdekentje? Die heeft dezelfde eigenschappen als de aerosleep. En "voorkomt" ook wiegedood.
En het KAN wiegedood voorkomen, maar wiegedood heeft niet altijd iets met het matrasje te maken. De term wiegedood wordt heel vaak gebruikt als ze eigenlijk helemaal geen idee hebben wat nu de oorzaak is. Dus tsja..
ja dat dekentje heeft hij inderdaad ook laten zien, die gaan we tegen die tijd ook halen. ook zon mooi systeem.