Aerosleep ga je dat gebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Angel Eyes, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ga jij Aerosleep gebruiken?

1. Absoluut!

2. ik zie het nut er niet van in

3. ik heb me er nog niet in verdiept

4. misschien wel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    toevallig heb ik hem van de week gekocht, dus ja ga hem zeker gebruiken!

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    yep heb hem bij Lars er nu nog opliggen en de 2e krijgt hem ook. Ideaal voor spugen, poep en kots haha. Heb er veel plezier van gehad en nu trouwens nog.

Ik heb alleen een wat oudere denk ik want die van ons is echt wat dikker dan degene die ze nu verkopen.
    Hij mag bij ons op 90 graden gewassen worden zelfs!

3. Niet meer actief

Wij hebben er van Janelle & Juliën 1 en er komt er zeker een voor de derde bij :)

4. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    Ik was hem ook gewoon op 60 graden en doe hem daarna in de droger met slecht weer en anders hangt hij buiten te drogen.
    En een vellux deken is ideaal, ik heb hem zowel in bed als de kleine versie voor de kinderwagen en eventueel wieg, was ik ook en droog ik ook in de droogtrommel.

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36

6. Niet meer actief

Zo'n hoeslaken is slechts 15,-. En daar zitten ook gaatjes in. Mij is verteld dat dat echt beter is omdat eventueel braaksels niet op het lakentje blijft liggen.

7. Friemeltje

Friemeltje Actief lid

2 jul 2006
    406
    1
    0
    Wij twijfelen nog.. omdat ons in een speciaalzaak is verteld dat het
    mogelijk is dat door het slapen de ligplekken de afdruk kunnen krijgen van het raster... tja en wij hebben dus geen ervaring met een Aerosleep.
    Hoop dat iemand hier kan vertellen of dat allemaal wel meevalt..

8. Niet meer actief

Het hoeslakentje is van ontzettend zacht materiaal, dus het lijkt mij van niet.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jaaa ik heb ook de aerosleep, en 3 hoeslakentjes.

10. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Wij hebben hem niet gekocht. Het is nog niet echt goed bewezen dat dit ook werkelijk kan helpen om wiegendood te voorkomen. De fabrikant zegr van wel maar dat is logisch, er zijn meer artikelen op de markt die je kunt kopen die wiegendood zouden moeten voorkomen (zoals die soort kussentjes die moeten voorkomen dat je kind gaat draaien) en die blijken juist gevaarlijk te zijn. Nouja....wat ik ermee wil zeggen is dat het ook met de aerosleep nog niet echt duidelijk bewezen is dat het beter zou zijn.
    Lees onderstaand stukje maar:

De AeroSleep is een strak over de matras gespannen overtrek van polyester met een honingraatstructuur, volgens de productinformatie bedoeld om de kans op allergieën en astma te verminderen en huidirritaties te beteugelen. De (Belgische) fabrikant wijst op de luchtdoorlaatbaarheid en de warmteregulerende werking en stelt dat er onder het lichaam ventilatie ontstaat, waardoor vochtige warmte wordt af- en verse lucht aangevoerd en schimmelvorming in de matras wordt voorkomen.

Beoordeling: In de huidige productinformatie wordt geen rechtstreekse relatie gelegd met wiegendoodrisico, maar in winkels gebeurt dat wel. Dat roept bij professionals en consumenten vragen op over de veiligheid. De fabrikant heeft de luchtdoorlaatbaarheid getest en veronderstelt een gunstig effect op rebreathing. Rebreathing (herinademen van uitgeademde lucht) kan zich voordoen, wanneer een baby met neus en mond omlaag ligt of door beddengoed wordt belemmerd en wordt beschouwd als een risicofactor voor wiegendood. De vraag echter welk effect de AeroSleep daar op heeft - risicoverhogend of risicoverlagend - valt thans niet op basis van wetenschappelijk onderzoek te beantwoorden.

Advies: Leg ook op dit product nooit op de buik te slapen.
    Ga voor informatie over allergieën, astma en huidirritaties te rade gaan bij consultatiebureau of kinderarts. Zij kennen de Landelijke Standaard Voedselallergie en kunnen aangeven of claims al dan niet zijn bewezen.
    (Ook in de matrashoes Safe en Dry 3D van de Belgische fabrikant ASC (ABZ-SGA Combinatie) is een honingraatstructuur verwerkt en ook daarvan kan uit onderzoek geen conclusie worden getrokken over de invloed daarvan op de veiligheid.)

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Maar er is ook niemand hier die zegt dat het wiegendood voorkomt, wiegendood is namelijk afhankelijk van veel meer factoren. In de winkel hebben ze mij dat ook nadrukkelijk gezegd, dat het geen garantie is dat wiegendood niet zou optreden.

Wat ik persoonlijk wel weet is dat het luchtdoorlaat mocht de kleine per ongeluk op zijn/ haar buikje terecht komt. (zelf ervaren) en dan heb ik liever dat ze op een aerosleep matrasje ligt dan op een gewoon matrasje. dus het draagt mijns inziens bij aan een stukje veiligheid.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb maar 1 zo'n hoeslakentje daarbij gekocht, maar als er een gewoon hoeslakentje om heen gaat, zou ie dan ook nog werken of niet? Iemand ervaring mee?

13. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik bedoel alleen te zeggen dat de veiligheid ervan niet gegarandeerd is. Maar ik val helemaal niemand aan hoor...ieder zijn keus.

14. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Er staat alleen in de tekst dat het niet bewezen is of het risico verhogend of risicoverlagend is! Dus ook de garantie dat het dus veiliger zou zijn is er niet! Maar dat wilde ik alleen even zeggen. Verder is het de keus aan ieder voor zich. Ik ben zelf alleen erg voorzichtig met uitspraken of dat iets beter zou zijn dan het ander of niet. Straks blijkt weer dat ook dit niet goed is voor de baby, en zo is het altijd wat!

15. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    gewoon zelf even proberen.
    Aerosleep met lakentje erover en dan proberen erdoor te ademen.
    Lukt bij mij wel :)

Dus koop ik geen aparte lakentjes

16. wij hebben ook een aero sleep gekocht, maar ik hoor van de mevr van de kraamzorg dat de consumentenbond heeft gezegd dat het niet echt veilig is en het word afgeraden om het te gebruiken.
    Ze zei tegen mij dat ik het wel mocht gebruiken, maar dat het wel op eigen risico is.
    Ze zei dat ik dat op de site kon nalezen, maar heb dat gedaan, maar kon niets vinden.
    Dus nu weet ik niet of het bewezen is dat het niet veilig is.

17. Niet meer actief

Ik heb ff gegoogled, maar volgens mij bedoelen ze dat het niet perse aangeraden wordt om de aerosleep te gebruiken omdat het niet per definitie beter is en er nog niet voldoende onderzoek naar gedaan is om te bewijzen dat het wiegendood tegengaat. Maar schadelijk is het toch ook niet volgens mij!

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd hoe zou t schadelijk kúnnen zijn. En t is voor mn eigen gemoedsrust.

19. ja ik weet het ook niet en zolang het niet bewezen is dat het niet veilig zou zijn ligt het gewoon in het ledikantje.
    De winkels zouden het niet verkopen als het niet veilig was, maar wou dit gewoon even melden mss dat iemand iets meer wist erover.

20. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Het is niet waar dat winkels alleen produkten verkopen die veilig zijn. Ik had laatst ook een produkt gekocht waarvan het het afvlakking van het hoofdje zou tegen gaan. Dit produkt werd ook afgeraden op de site van wiegendood en ik heb het dus meteen terug gebracht. Dus of winkels het verkopen of niet, dat zegt raar genoeg niets!

Deel Deze Pagina