Deken in reiswieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door josephinevh, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Wat voor deken moet ik in de reiswieg doen? Ik heb nu een laken en katoenen deken maar is dit niet te koud? Baby wordt eind feb verwacht!

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik heb me die vraag voor de bevalling ook gesteld en merk dat ik uiteindelijk geen speciaal deken gebruik hiervoor. Ik neem een deken van het ledikantje, dat plooi ik dubbel en is lekker warm. Ook de Lodger Wrapper gebruik ik daar al eens in.
    Het is altijd wat kijken naar de buitentemperatuur wat best te doen qua kleertjes en deken.

3. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Hier ook een dekentje + lakentje. Heb voor in de maxi cosi een koeka voetenzak met teddyvoering. Deze kan ik evt ook gebruiken in de reiswieg, denk dat dit soort dingen wel voldoende zijn. Je verwarmt in het begin de reiswieg volgens mij ook eerst voor met een kruik als ik het mij nog goed kan herinneren na 8 jaar hihi

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb ook lakentje + Koeka dekentje, maxi cosi voetenzak of de lodger bunker als opties

5. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de babydump kun je kleine dekbedjes krijgen. Ik heb daar door mijn moeder een hoes omheen laten maken.
    Tijdens de mooie dagen had ik een wiegdeken en -laken.

Voordat ik nu mensen over me heen krijg dat je deze niet mag gebruiken dat weet ik, maar: ik heb deze alleen in de reiswieg gebruikt als ik naar buiten ging en er zelf bij was. Dekbedje is dan toch net even iets warmer (ik had ook de kleine nog een jasje en muts aangedaan).

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb voor in de wandelwagenbak een lakentje + dekentje zoals in de wieg. En eventueel nog een extra fleece-dekentje.

7. Melanie2014

Melanie2014 Actief lid

16 sep 2014
    131
    0
    16
    Ik kleed onze zoon lekker warm aan in een winterjas of fleece berenpak (H&M) dan gaat hij inderdaad onder een katoenen deken met lakentje net als in de wieg en een warme kruik erbij

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ligt ze onder een koeka deken. Wel warm ingepakt.

9. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik had een Lodger Wrapper in de reiswieg. En als het echt koud is kan je natuurlijk altijd het dekje op de reiswieg doen.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een lekker warm pakje + katoenen dekentje. Warm genoeg! Oh en het dekje zit er nog over, plus de kap heel laag om de wind buiten te houden.

11. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een dekbedje. Lekker warm!

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    We hebben een wiegje staan en de dekens daarvan zijn ook geschikt voor de reiswieg. We hebben in totaal 2 wiegdekens en 3 wieglakens. Kunnen altijd nog bijkopen als het te weinig blijkt te zijn

13. Trueno

Trueno Actief lid

5 jul 2014
    302
    4
    18
    Hier hetzelfde. Lijkt mij warm zat hoor, alle warmte blijft door de kap in de bak hangen en het dekje helpt ook enorm.

14. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik gebruik zelf in de reiswieg een fleecedeken met een lakentje, met het wandelen nu nog een extra deken van baby's only en het wind dingetje van de wagen zelf.

Maar nu ik al jullie reacties lees is dit misschien te warm?

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.502
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Butterfly: een goede graadmeter om te voelen of je kindje het te warm of te koud heeft, is even voelen (met een vlakke, niet te koude/warme hand) in het nekje.

Lukt dit niet, dan kun je het beste de volgende graadmeter aanhouden:
    Kleed je kind net zo warm aan als jezelf, PLUS een extra laag.
    Je kind ligt namelijk continu stil in de wagen, dus zal het eerder koud krijgen omdat de bloedsomloop niet continu in beweging is.

Deel Deze Pagina