Aerosleep hoes protect of original?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door josephinevh, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik wil een aerosleep hoes kopen voor over een marras. Wie heeft hier ervaring mee? Welke moet ik kopen?

2. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    Van wat ik begreep is dat de aerosleep producten alleen nut hebben als alles van aerosleep is. Geen hoes om een gewoon matras zou niet zoveel zin hebben geloof ik!

3. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Raar want op de website van aerosleep staat dat die hoezen om elk matras kunnen! Ik dacht te kunnen besparen op een matras....:;)

4. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.805
    781
    113
    Ik heb ook begrepen dat de matrasbeschermer om elk matrasje heen kan. Alleen is het dan wel belangrijk om de hoeslakens van aerosleep te gebruiken omdat je anders de werking weer teniet doet.
    Wij hebben een Ikea matrasje gekocht, en daar komt de aerosleep matrasbeschermer met hoeslaken overheen.

5. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Zoals mij verteld is, kan de aerosleeptopper (dat gaasding) op ieder matras. De kraamzorg vertelde mij vandaag dat ieder katoenen lakentje er op kan zonder de werking te verstoren.

6. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Je weet dat je de aerosleeper in het begin niet mag gebruiken?

7. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Waarom mag de aerosleep niet in het begin? Je hebt toch een gewoon matrasje eronder, dus de warmte houdt daardoor toch vast?

8. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    In het begin heb je kruiken in bed (althans, dat is vaak). De aerosleeper is waterdicht. Op het moment dat een kruik gaat lekken stroomt het water dus niet naar beneden het matras in, maar naar het laagste punt, dus de plek waar je kindje ligt. Hierdoor kan je kindje brandwonden oplopen.
    Vandaar dat ze aerosleep in het begin, als de kleine nog kruiken in bed heeft, ten strengste afraden.

9. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee

Onzin, hier mochten we gewoon de aerosleep gebruiken, ook de eerste tijd.

10. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Je had geen kruiken dan neem ik aan?

11. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Moet je altijd de kruiken hebben in het begin? Worden dit soort dingen door de kraamzorg verteld? Maar als je de aerosleep niet mag gebruiken, wat doe je dan? Alleen matras?

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    kruiken en aerosleep word afgeraden omdat als je kruik lekt het water er in zou blijven staan. bij alleen een matras trekt het erin en verbrand je kind niet. maar ook dat schijnt weer achterhaald te zijn... het juiste antwoord zul je nooit weten denk ik. kwestie van proberen anders...

wij hebben juist geen matras van aerosleep gekocht, dat zijn hele slappe matrassen. wij vonden een goed matras juist heel belangrijk. dus gekozen voor een ander matras en de topper en hoeslakenvan aerosleep eroverheen.
    dan heb je iig altijd een goed matras! ook als je kindje ooit zonder aerosleep gaat slapen.

mijn zoontje is nu net 2 jaar oud en slaapt al vanaf het begin op de aerosleep, eens in de zoveel tijd was ik hem uit, duurt lang voor hij droog is maar mijn matras is nog helemaal netjes en schoon.
    het hoeslakentje van aerosleep komt zowat droog uit de wasmachine.

wij hebben ook een2e handse bijgekocht voor bij oma op bed!

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    oh en wij hebben de kruiken wel gewoon gebruikt vanaf dag 1 icm met aerosleep. eigen keuze toch? kraamzorg kan je veel adviseren maar wij zijn de ouders en beslissen.
    kruiken heb je vaak wel nodig in het begin om je kindje op temp te houden. wij hebben ze maar 1 week gebruikt.

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb een matrasje van de ikea met een topper en hoeslakentje van aerosleep.

Tijdens de kraamweek mocht ik de topper inderdaad niet gebruiken van de kraamverzorgster, maar zodra ze weg was heb ik de topper er weer opgelegd.

Ik gebruik hem wel in combinatie met een kruik (zo'n aluminium kruik) maar alleen om zijn bedje voor te verwarmen. Die kruiken lekken bij goed gebruik toch niet, dus ik vind het een beetje onzin dat het niet mag hoor in combinatie met een aerosleep. Maar dat is mijn mening.

15. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Natuurlijk had ik kruiken, mijn zoon is begin februari geboren. Geen enkel probleem.

16. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Dat van die kruiken vertelde de kraamzorg mij ook. Ik heb een aerosleep gekocht voor het bedje. In het begin zal de baby echter in het wiegje liggen. Hiervoor heb ik geen aerosleep gekocht. Mijn kraamzorg zou hem er schijnbaar anders toch afgehaald hebben i.v.m. gebruik van kruik.

17. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om even aan te haken; ik wil dus ook een aerosleep topper kopen, maar heb een wiegje en een ledikantje... Kopen jullie dan voor beide bedjes een aerosleep topper? Of dus zoals Lina alleen voor het ledikantje?
    Pfff, ik vind het allemaal al duur, laat staan als veel dingen ook nog eens dubbel aangeschaft moeten worden :$

18. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    ik koop alleen voor het ledikantje een aerosleep. ik denk dat ik mijn baby meteen in het ledikantje laat slapen...

19. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.805
    781
    113
    Ik heb ook alleen voor het ledikantje een aerosleep topper gekocht en hoeslakentjes. Waarschijnlijk wordt het wiegje maar zo kort gebruikt, dat vond ik echt zonde.

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben ook alleen voor ledikantje aerosleep topper gebruikt.
    Je kunt op elk willekeurig matrasje de aerosleep topper doen, maar je moet wel origineel aerosleep hoeslaken gebruiken anders werkt de aerosleep niet als waar het voor bedoeld is.
    Wij je hebben toevallig ook aerosleep matras maar dat hoeft dus niet matras maakt niets uit, hoeslaken wel.

Deel Deze Pagina