Aerosleep hoofdkussen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rainbow88, 19 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Iemand ervaring met een aërosleep hoofdkussen in de ledikant? Zoontje weigerd in zijn bedje te slapen. Dus beland altijd in ons bed. Slaapt dan op een plat hoofdkussen van ons (ik blijf er altijd bij hoor). Hij slaapt dan zelfs vanzelf in (doet hij in zijn bed nooooit) en slaapt zalig. Dus denk eraan om in zijn bedje zo een ademend kussen te leggen.. Het kan maar helpen ‍♀️ Maar het moet veilig blijven uiteraard..

Bijgevoegde bestanden:

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Kussens zijn absuut onveilig voor die leeftijd!! Het is slecht voor zijn rug en nek. Gewoon plat leggen dus. Ook kan hij nog niet goed draaien en jij slaapt dus kunt hem niet helpen. Kan zorgen voor een hoger risico op wiegendood.

Pas vanaf de peuter leeftijd raden ze kinderkussens aan. Gewoon te koop bij Ikea en Hema voor een paar euro...

Kijk voor een veilige slaapplek voor een aanschuifbedje

3. Paardenbloempje

21 feb 2016
    55
    34
    18
    Je kan ook een opgevouwen handdoek onder het matrasje proberen zodat het iets schuin ligt, is veiliger dan een kussen.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Of een paar dunnere boeken onder de poten van je ledikant. Ivm reflux of verkoudheid zat hier een behoorlijk stapeltje (dan brown doet t prima). Maar probeer het liever daar mee een beetje na te bootsen.

Aerosleep of niet hij zou er bij mij echt niet inkomen op die leeftijd. Dochter is nu twee en krijgt ook nog geen kussen en geen dekbed. Slaapzak ligt dr prima, dr hoofd legt ze op dr handjes en met dr luierkont in de lucht schijnt dat voortreffelijk te slapen.

Maar ik zie een kussen als een te projectiel waar zij actief en passief geen controle of invloed op kunnen uitoefenen. Dus kussens en ledikantbekleding/bumpers komen er hier niet in. Knuffeltjes,zeker als ze nog zo klein zijn ook alleen degene die ik veilig genoeg acht (de dunne tutjes, spuugdoekjes hier ook gehad) en dan 1.

Weet niet of je andere dingen met jullie luchtje wel eens geprobeerd hebben. Bij onze dochter hielp dat erg goed. Hadden wij beiden een spuugdoekje in ons nek liggen of aan t bandje van bh/hemd. Als ze naar bed ging kreeg ze een doekje mee, waren we er beiden dan kreeg ze twee doekjes in elke hand 1 en dr speen. Die doekjes kreeg je niet meer afgepakt, die waren van haar en hield ze klemvast. Intussen liepen wij weer met nieuwe schone doekjes voor de volgende ronde. We hadden dr toch tig van die dingen, voor haar waren ze allemaal t zelfde.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik denk dat je zoon zo lekker slaapt omdat hij bij jullie slaapt;) en niet om het kussen.

Een kussen wordt echt streng afgeraden. Dus dat zou ik niet doen.

Deel Deze Pagina