Een aerosleep is inderdaad veel koeler. Dat is ook een reden waarom de kraamzorg hier geen aerosleep aanraadde bij pasgeboren baby's die nog moeite hebben de temperatuur goed te houden. Door de vetilatieopeningen blijft ook de warmte van een kruik niet goed in het bedje. Als je kindje te s nachts te koud heeft, zou dat voor mij inderdaad reden zijn om over te stappen op een ander matras.
Zo'n aerosleepmatras is pure schijnveiligheid. Die dingen zijn nooit getest op kinderen, alleen op volwassenen. Heb een tijdje stage gelopen bij een kraambureau en mij werd verteld dat je geen kruiken mag gebruiken als je een aerosleepmatras hebt. Zo onveilig zijn als een kruik zou gaan lekken.
Lijkt mij dat je wel paar keer checkt of de dop er goed op zit toch. Daar komt bij dat de aerosleep het water absorbeert, mocht de kruik toch lekken. Het kraambureau zei tegen mij dat het niet mocht omdat de kruik te heet zou zijn voor de aerosleep en dat de mat dan smelt. Is grote onzin, want dit kan natuurkundig gezien helemaal niet. @sama1: wat fijn! Zl was vanmorgen om 5:15 uur wakker en lag te kletsen. Tsjoh, hij is nooit zo vroeg! Alleen bij mijn ouders werd hij gisteren ook zo vroeg wakker en zij hebben geen aerosleep. Alleen daar werd bij wakker omdat zijn armpje door de spijlen zat en hij het armpje niet terug kreeg en het armpje was ijskoud. Misschien toch eens proberen om de aerosleep weg te halen.