aerosleep matras elegance

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MaNo, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi allemaal,

Ik heb een ledikantje gekocht met een aerosleep elegance matras. Het matras zelf heeft nog een matje erop zitten (bescherming) die je er makkelijk af kunt halen. Nu vroeg ik mij af of je hier ook nog een zeiltje of iets dergelijks overheen moet doen voordat je het hoeslaken erop doet.
    Ik heb nu gewoon een hoeslakentje erop gedaan en dan het bedje verder opgedekt. Ik heb het idee dat dat matje zelf zo hard ligt, matras is veel zachter... Misschien doe ik iets niet goed...?
    Iemand een idee?

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Nee! Absoluut geen andere zeiltjes of dergelijke erop leggen, er zijn speciale lakentjes voor die je moet gebruiken anders heeft je aankoop totààl geen zin.
    Hebben ze je die info in de winkel niet gegeven??

Er is ook een site van Aerosleep met veel info, je kan hem gewoon ff googlen.

Groetjes!

3. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben ook de aerosleepmatras met dekje, en daar mag je absoluut geen zeiltje en molton op doen!! Zelfs een gewoon hoeslaken neemt de werking weg, er horen speciale aerosleep-hoeslakens bij. Ik heb ze bij het babypark gekocht.
    Ik geloof dat ze niet op de site staan, maar heb er een telefoontje aan gewaagd en ze bezorgden ze toen tegelijk met de babykamer.
    Via andere sites worden ze ook wel aangeboden.

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    nou, dat de werking totáál weg is met een ander hoeslaken dan het aerosleep-hoeslaken is niet helemaal waar: een dun jersey-katoenen (stretch)hoeslaken werkt ook prima. maar je moet er geen dikke badstof of moltons omheen doen, want dan ademt het natuurlijk niet meer.
    wij hebben het systeem hier ook; bevalt uitstekend! (tip: ook zo'n aerosleep-ding in de maxicosi; zweet veeeeeel minder en je krijgt dus ook geen zweetvlekken/verkleuring in je bekleding).

5. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Inderdaad, je mag er ook gewoon een jersey-hoeslaken overheen doen!

6. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    mag je helemaal niet een molton onder legger gebruiken of
    moltonhoeslaken?want op me lijstje van wat ik nodig heb van de kraamzorg staant er moltonhoeslaken voor matrasbeschemer.
    3 moltonsonderlegers.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat de kans groot is dat je van de kraamzorg geen aerosleep mag gebruiken in de kraamweek. Wij mogen het tenminste niet. Omdat er vaak een kruik gebruikt moet worden en 't is gevaarlijk als deze zou gaan lekken.

8. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

marijke, er staat géén aerosleep matrasje op je uitzetlijst ;)
    er staan inderdaad moltons e.d. op maar die heb je voor de aerosleep dus echt niet nodig.
    Een molton is ter bescherming van het matras, dat zit in de aerosleep al ingebouwd.

red88, je hebt kruiken die niet werken met water. veiliger én te gebruiken met een aerosleepmatrasje.

9. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat is juist de veiligste combinatie. Een aerosleep met een heet waterkruik. Als de kruik lekt zorgt de absorbtie laag er juist voor dat het vocht direct in die laag geabsorbeerd wordt en je kindje juist niet verbrand. ( werkt alleen in combinatie met de aerosleep hoeslakens trouwens vanwege de open structuur)

En geloof me ik ben proef persoon geweest. Ze hebben kokend water langs me armen afgegoten op de aerosleep en echt waar ik voelde er niks van.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oke ik meende dat het er dan op blijft liggen. Elektrische kruiken mogen we ook niet gebruiken.

11. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Helaas heb ik al deze info niet gekregen in de winkel... erg jammer. Ik heb er nu gewoon een hoeslaken overheen liggen, dus dan is mijn bedje al klaar.
    En voor kruiken moet ik nog op pad, maar goed, heb nog ff. Ons kind komt midden in de winter en boven enkel glas... dus aan een kruikje zullen we de eerste tijd niet ontkomen denk ik zo. Ik wilde sowieso gaan voor de zonder water kruiken, vind ik wel heel veilig.
    Greets,
    MaNo

12. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    dankje wel voor je beirchtje moor,
    zie het nu pas hebt niet goed gelezen sorry.
    was gisteren niet echt uptodate :(

13. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    even gebeld met mijn kraamzorg, die zeggen dat het geen probleem is om heet water kruiken te gebruiken. Een telefoontje met de fabrikant verteld me hetzelfde verhaal.

laat je niet te snel gek maken dus...

Deel Deze Pagina