Misschien een hele domme vraag, maar kan je eender welke maxi cosi autozit op eender welke kinderwagen klikken zolang die maar een overgangssysteem heeft? Ik ben momenteel aan het kijken voor de Mura (3 of 4), maar zou die toch proberen tweedehands op de kop te tikken. Maar een autozitje tweedehands wordt blijkbaar niet echt aangeraden, dus die zou ik dan wel nieuw aankopen, maar dan moet ik natuurlijk wel weten of het allemaal wel aaneen past
De mura is van maxi cosi. De adapters voor de autostoel zitten al op het onderstel. Hou er wel rekening mee dat de beeb niet te lang in de auto stoel mag zitten. Het gebruik van een reiswieg is beter voor het ruggetje van de beeb.
Maxi cosi autostoeltje past gewoon op maxi cosi kinderwagen ja. Maar inderdaad, alleen geschikt voor kleine stukjes van auto naar deur, even snel een pak melk kopen etc, niet voor dagelijkse wandel en winkel beurten!
Maar als je je kind er niet lang in mag laten zitten, dan zijn autoritjes toch ook veel te lang? Dus het mag niet ouder zijn dan 5 jaar, niet tweedehands zijn, en je mag hem eigenlijk nooit gebruiken?
Vraag ik me ook af... hier zien we ook geregeld koppels die de maxi cosi juist gebruiken voor als ze ergens zelf op bezoek zijn, zodat de baby ergens kan slapen. Je kan moeilijk het reisbedje overal mee heen slepen...
Er wordt geadviseerd om je baby niet langer dan 2 uur in de maxi cosi te zetten en ik zou het ook niet echt aanraden om dat elke dag te doen. Maxicosi is ook een autostoeltje, geen vervanging voor de reisiweg of als wipstoeltje of iets anders. Een keertje bij het boodschappen doen kan geen kwaad, maar je moet niet gaan wandelen met de maxicosi. De houding in de maxicosi is niet goed voor de heupjes en ruggetje van je baby ook zit je kindje er helemaal opgepropt in en kan het zich dus niet goed vrij bewegen.
Ik neem altijd de kinderwagen + wandelwagenbak/reiswieg mee als ik ergens heen ga. Daar kan mn zoontje heerlijk in slapen. Dus ik zie het probleem niet helemaal.
Ja, de reiswieg bedoel je dan? Maar met warmer weer lijkt me dit ook weer zo wat? Of vergis ik me nu?
Reiswieg inderdaad. Een maxicosi is juist warmer omdat hij daar helemaal in "gepropt" zit. Met warmer weer zweten kindjes juist sneller in de maxicosi. Met warmer weer kan je je baby in de reisiweg leggen zonder dekentje, evtueel met lakentje. Dit lijkt me veel fin er voor je kindje. De reisiwieg beschermt je kindje wel tegen de wind wat een maxicosi niet doet.
Een maxicosi is een autostoel en daarvoor bedoeld. Voor af en toe een klein boodschapje is het geen ramp maar het advies is max. 2 uur per dag. Dat geeft ook wel aan dat het geen goede houding voor een baby is. Hier namen we bij onze dochter de kinderwagen + reiswieg mee als we weggingen en de baby zal straks veel gedragen worden in een draagdoek en denk erover zo'n deryan tentje te kopen. Rijden nu nl. een peugeot 107. Past met 2 kids natuurlijk geen kinderwagen in.
De meeste wagens hebben de mogelijkheid om adapters erop te zetten zodat de maxi cosi erop kan. De mura is van maxi cosi dus dat kan sowieso. Erg fijne wagen trouwens! (wij hebben de mura 4). Ik ben het er zeker ook mee eens dat de maxi cosi vooral als autostoel gebruikt moet worden en niet om lekker mee te gaan shoppen. Daarvoor heb je de reiswieg van de wagen.
Wat dacht je van de reiswieg? Daar kunnen kindjes heel goed in liggen, mee gewandeld worden en als bedje gebruikt worden. Maxi cosi is voor in de auto en als je elke lange ritten wilt maken, is dat zo nu en dan geen punt, gewoon vaak stoppen. En anders uitstellen tot ze beter en langer in een autostoel kunnen en mogen zitten. En een reisbedje... Is bedoeld om mee te reizen...! Dus ja die zou je elke keer mee moeten nemen als slaapplek (als je kindje niet meer in de wagenbak/reiswieg past). En een reiswieg is zeker niet warmer dan de mc. Daar kun je ze plat inleggen , desnoods zonder deken of al te veel kleding. In mc hebben ze aan alle kanten iets tegen hun lichaam aan zitten en is dat veel warmer. Ook wij hebben een reistentje van deryan gekocht: een heel stuk lichter en kleiner dan een bedje..! Ligt standaard in onze auto tegenwoordig. Misschien is het een idee om een beetje te lezen en informeren over de mogelijkheden. En in winkels het een en ander uitproberen.
In de auto gebruik je de maxi cosi, het autostoeltje. Niet langer als 2 uur per dag, tenzij je natuurlijk een keer op vakantie gaat of naar familie ver weg, maar gewoon niet te lang op een dag. Je kindje zit namelijk niet in de beste houding, kan beperkt bewegen en ja, 's zomers zijn de autostoeltjes zo warm dat je je kindje er vaak helemaal bezweet uit zult halen. Om te wandelen gebruik je de kinderwagenbak, niet het autostoeltje, die is voor in de auto. In de kinderwagen bak ligt je kindje plat, zoals dat hoort bij een baby. Het kan lekker bewegen (strekken, armpjes wapperen, op de zij draaien ) en je kan het aanpassen aan de temperatuur; wikkelzak, deken, of juist alleen romper en laken. Als je op bezoek bent, is de wagenbak de plek bij uitstek het eerste half jaar om te slapen. Als je met een groter kindje weggaat en het kindje moet slapen, dan neem je het campingbedje mee.
Wat iedereen al zegt: in de auto de MC, om te wandelen de kinderwagen met kinderwagenbak (is inderdaad (veel) koeler dan de MC) en om te slapen een campingbedje of -tentje (bv. Deryan, maar zag ze laatst ook in de folder van de Prénatal van hun eigen merk) of de kinderwagenbak. Is soms inderdaad een heel gesjouw, maar dat is het sowieso met een kind.
Had er gewoon nog niet bij stil gestaan, ook omdat de maxi cosi op alle kinderwagens past... dat is toch vragen dat mensen er dan mee gaan wandelen? Voor te wandelen is er natuurlijk de kinderwagen, maar het gebeurd hier erg vaak als mensen bij iemand op bezoek gaat dat kindje van de auto, hop binnen in de maxi cosi gaan. Lang blijven ze daar natuurlijk niet in zitten, zo'n baby is daar veel te interessant voor Maar af en toe een dutje zie ik er wel in gebeuren. Nu hebben we wel een reisbedje hoor, maar om dat overal mee te sleuren om kindje te laten slapen tussen de voedingen door... Zou een Relax daar bijvoorbeeld ook voor lukken?
Ik wandel ook gewoon met de MC, hoor. Geen uren. Maar wel gewoon een half uurtje ofzo (kwartiertje naar het KDV, en 's avonds weer kwartiertje mee terug). Zie daar geen probleem in.
Dat is voor kleine stukjes (bv. van de auto naar het KDV of even snel de supermarkt in als je er met de auto naar toe gaat), op een gegeven moment is de MC met kind amper meer te tillen, dus dan is zo'n onderstel wel erg fijn. Maar 't is inderdaad wel handig dat iemand je dat vertelt, want er zijn genoeg mensen die de MC echt als wandelwagen gebruiken... Als je dagelijks op pad gaat en de kinderwagenbak dan niet mee kan, dan zou ik zo'n Deryan reistentje kopen. Want je kindje slaapt in het begin echt nog heel veel. Wat is een Relax?
Wat een onzindiscussie hier. Een kindje mag 2 uur in de maxicosi ongeacht het in auto/kinderwagen/slapend op bijv een feestje is. Daarna moet een kindje minimaal een half uur eruit voor zijn/haar houding, maar mag er dan weer gewoon in. Dit werd mij verteld door de verkoper in de winkel en ook door het CB. Mensen die met een baby ver op vakantie gaan zouden er anders wel erg lang over doen. Syrse, ook in een relax mogen ze slapen, maar een bedje is vooral voor de rust van de baby beter.