Hallo meiden, Ik wil ook graag reageren mbt de verschillen van matras. Mijn man heeft een groot beddenketen met 60 winkels dus die zou er verstand van moeten hebben Waar ik nog niemand over hoor is over de warmte van een matrasje. Bij Aerosleep (matras) is er een goede luchtdoorlatendheid. Dat is natuurlijk fijn als het gaat om wiegendood. Maar door de enorme luchdoorlatendheid gaat de warmte ook verloren en dit is niet goed voor de kleine. Mijn advies is ook: koudschuim met een luchtdoorlatendmatje (zoals de meeste meiden volgens mij doen). Zo heb je luchtdoorlatenheid en behoud je de warmte. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! Groetjes!
Ik twijfel niet aan je man zijn kennis en kunde maar dat is dus de aerosleep. Die matras is niets meer dan een koudschuimmatras en het aerosleepmatje is een luchtdoorlatendmatje. Warmte gaat dus evenmin of evenveel verloren. Aerosleep is gewoon een merk maar scheelt daarin niet van andere merken die een koudschuimmatras verkopen of zo'n matje (ik weet niet of er andere fabrikanten zijn die een dergelijke mat verkopen).
@ Druif: die zijn er inderdaad. Wij hebben gisteren een koudschuimmatras gekocht (niet van Aerosleep) met een matje van de fabrikant ABZ. Is net zo goed/hetzelfde systeem, alleen wel goedkoper dan de Aerosleep. Het toeval wil dat wij gisteren voorlichting kregen (samen met een stel anderen) in de Babydump over verschillende soorten matrassen en matjes die je kunt gebruiken. Moest gelijk aan dit topic denken.
die topper van aerosleep laat geen vocht door..erg handig..maar waarom zijn er dan mensen die het matras EN de topper allebei kopen? lijkt me geldverspilling. overal waar ik kwam zeiden ze dat een normaal matras prima was en dan de aerosleep topper erop.
Wij hebben een aerosleepmatras gekocht met een toplaag erop. gewoon omdat het niet gek veel duurder was dan een ander matras en dan nog een aerosleep toplaag erop kopen. Waren we in een klap klaar, ook wel zo handig. Verschil was misschien iets van 20 euro tov een ander matras, dus ook niet echt de moeite waard.
Ik heb ze allebei niet. Om de simpele reden dat nooit is aangetoond dat deze matrassen de kans op wiegendood verkleinen, ook al beweren de fabrikant en sommige verkopers van wel. Vond het zonde van het geld; ik heb gewoon een goed 'normaal' matrasje gekocht en mijn kindjes altijd op de rug laten slapen. Totdat ze zichzelf konden omdraaien en hun nekje goed optillen (toen gingen ze zelf op hun buik liggen).
Hier zouden we eerst een normaal matrasje met een topdekje van Aerosleep doen (en alle hoeslakentjes). Door een faillissement nooit het matras gekregen, dus elders een matrasje gekocht. Een aerosleep met topdekje voor dezelfde prijs als het eerdere normale matrasje. Persoonlijk vond ik het ook vooral een hype, maar ik zie ook wel veel voordelen: - buikslaapverhaal klinkt wel logisch (ookal is het niet bewezen). Daarbij was en is mijn man een echte buikslaper. - kindje ligt niet in eventuele spuug. - lichaamstemperatuur wordt niet te hoog. Eerder werd gezegd dat een kindje juist erg kan afkoelen, maar om even naar onszelf te kijken; mijn man had het als baby altijd vreselijk warm. Al met al sta ik dus wel achter onze keuze. Het is natuurlijk niet gezegd dat wat mijn man had, dat ons kindje het ook zou hebben. De Aerosleeps kun je vaak ook tegen leuke prijzen op Marktplaats vinden. Ik heb hier 2 hele nieuwe hoeslakentjes vandaan. Iemand vroeg hoe het zat als je een hydrofielluier onder het hoofdje legt. Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Werkt de Aerosleep dan nog?
Helemaal mee eens. Ze weten nog niet eens zeker wat nou allemaal de oorzaak is van wiegendood. Ik sliep als baby altijd op mijn buik anders bleef ik net zolang huilen totdat ik op mijn buik gelegd werd. En... ik leef nog! Hield er alleen een schrale neus aan over vroeger.
Uh ja, maar dan sliep mijn jongste dus niet, die sliep enkel en alleen op zijn buik. Nu hadden we voor hem geen aerosleep hoor, maar gewoon op de rug laten slapen is niet altijd zo makkelijk
Mee eens! Mijn zoontje slaapt nauwelijks op de rug en wel op de buik. Heerlijk toch! En over wiegendood: dat betekend dat een kindje is overleden aan een onbekende oorzaak. Dus daar kan de aerosleep niet voor zijn. Misschien wel voor eventueel verstikking, dat is wat anders dan wiegendood. Maar goed, de meningen zijn en blijven hierover altijd verdeeld. En dat is ook niet erg. Je moet je gevoel volgen wat betreft die keuzes!
Hier sluit ik me bij aan en zo heb ik het ook gedaan! Ben er helemaal tevreden over, aangezien de kleine ook draaid in bed!
Nogmaals bedankt meiden. Ik heb het losse matje en een hoeslakentje aangeschaft. Ik zie dat de meningen erg verdeeld zijn hierover maar ik vroeg matrasje/matje en niet of je hem wel/niet hebt of aan zou schaffen. Maar goed maakt niet uit., ik heb hem wel aangeschaft iig.