Aerosleep matras

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annelke, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Dag dames,

Stilletjes aan bereiden wij ons voor op ons eerste kindje.
    Graag had ik even eens willen horen wat jullie denken van een aerosleepmatras...
    Of is een matras van de ikea even goed? En waar moet ik dan op letten?

Bedankt alvast

2. Veera

Veera Niet meer actief

Ik vind het een duur en onnodig matras maar daar verschillen de meningen over. Koudschuim of latex is het beste materiaal voor een babymatras, heb zelf koudschuim van Bol maar IKEA heeft dat geloof ik ook. Hier een buikslaper en echt geen aerosleep spul nodig

3. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben wel een aerosleeper erop. Wij vinden dit een fijner gevoel, of het wel of geen risico's uitsluit maakte voor ons niet uit. Wij kunnen ons vinden in de techniek en staan daar achter.

Voor de tweede hebben wij er nu eentje waarbij we de binnenvoering eruit kunnen halen, makkelijker met het uitwassen. Bij de vorige kon dat niet en deze hebben wij weg gegooid omdat deze niet helemaal schoon werd in de naden.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier ook aërosleep, heel tevreden van

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Wij hebben een gewone matras en daarover een aerosleep 'matje' en ook een molton van aerosleep. Ik vind het wel een fijne gedachte, maar eigenlijk vooral ook erg makkelijk met spugen en doorlekken tijdens het slapen: door de extra laag blijft de matras mooi schoon.

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij hebben Ikea matrasjes (koudschuim) met dekmatrasjes eroverheen. Zo is het lekker makkelijk schoon te maken. Maar ik moet bekennen dat er nog nooit echt zichtbare vlekken op de dekmatrasjes hebben gezeten. Een lakentje samen met een molton houd op zich ook aardig wat tegen.

7. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook een gewoon matras met een aerosleep dekje en hoeslaken.
    Geeft ook ONS een goed gevoel. En wel zo prettig met ons orenkindje. De troep die eruit komt door de buisjes "loopt" zo wat meer weg en dan ligt hij er niet de hele tijd in te woelen 's nachts.
    Hebben net een tweede aangeschaft vanwege de oren en het wassen.

8. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Overbodig en te duur, in mijn ogen. Maar wie ben ik.

9. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik heb een dekmatrasje en hoeslakens intensief gebruikt bij mijn zoontje. Mede door de verborgen reflux (en dysmatuur zijn) en alle zorgen die dat gaf, gaf dit me een veiliger gevoel.
    Ik heb trouwens het ledikant dekmatrasje tweedehands.

Je kan natuurlijk ook aankijken hoe je kindje het doet de eerste tijd. Bestellen is zo gedaan online in de kraamtijd of eerste periode.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Het gaat voornamelijk om de topper. Daar gaat al het braaksel, spuug etc doorheen door de kleine gaatjes. Daarom word een zeiltje boven het matras ook afgeraden omdat het daar op blijft liggen. Het matras zelf kan prima van een ander merk. De topper is water dicht en het matrasje kan niet vies worden. Is heel makkelijk uit te wassen. Ik heb hem 2de hands gekregen van mijn nicht maar ziet er uit als nieuw. Je moet de topper wel gebruiken in combinatie met het hoeslakentje, daar zitten ook weer kleine gaatjes in. Het is ademend zeg maar. Maar het is niet bewezen dat het wiegendood tegen gaat.

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Een koudschuimmatras is inderdaad het meest aangeraden. Het kraamzorgbureau vroeg me expliciet of ik een aerosleepmatras had gekocht. Toen ik aangaf een gewoon koudschuimmatras had gekocht, vertelden ze dat dit ook de voorkeur heeft. Een aerosleep zorgt er voor dat de warmte van een kruik minder goed in het bedje blijft. Bij de echte kleintjes kan het daardoor lastiger zijn om zichzelf warm te houden. Daarom raadde ze een aerosleepmatras in de kraamweek zelfs af. (Dat had ik overigens niet verwacht).

Een aerosleepmatras is inderdaad duur, en de vraag is of het echt iets oplevert. Koudschuim heeft van zichzelf ook een open celstructuur, waardoor het materiaal goed ademt en vocht afvoert. Dat is voldoende.

Bovendien zijn ze stukken goedkoper ;) Een paar jaar geleden kwam de IKEA SKONT als beste uit de test van de consumentenbond: VYSSA SKÖNT Matras voor babybed - IKEA Een prima koudschuimmatras voor 39,95 euro.

Mocht je meer willen lezen over verschillende type matrassen, dan kan je hier kijken: https://www.babymatras.eu/over-babymatrassen/babymatras-kopen/soorten-babymatrassen

12. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een gewoon matras in de wieg. Daaroverheen een gewoon hoeslaken. Dan een Aerosleep topper met een Aerosleep hoeslaken. De kraamverzorgster vond het een goede aankoop en heeft het wiegje voor ons zo opgemaakt. Ze zei dat het nooit bewezen is dat het wiegendood tegengaat, maar dat het wel veel beter ademt voor je kindje. We hebben zelf geprobeerd in het matras te ademen zonder Aerosleep en toen in het matras te ademen met de Aerosleep. En dan merk je echt heel duidelijk verschil!!

13. Swinty

Swinty Actief lid

3 dec 2015
    138
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vriendin die kinderarts is, zei me dat er geen enkel bewijs is dat het beter is en het gewoon geldklopperij is. Houd het zelf dus bij een gewoon matrasje.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Een ander koudschuim matras lijkt mij net zo goed. De matrasbeschermer van aerosleep lijkt me wel handig om het matras eronder schoon te houden.

Ik heb zelf wel een aerosleep, omdat ik de matrasbeschermer wilde en die was op dat moment (i.c.m. babykamer) voordeliger dan een ander matras met losse aerosleep matrasbeschermer. Ik ga het wel gebruiken met gewone lakens, dus dan kan er niet doorheen geademd worden.

15. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook gewoon een koudschuim. Eerst getwijfeld over wel geen aerosleep. Blij dat ik het niet gedaan heb. Vorige week intake gehad van kraamzorg en zij mogen geen aerosleep gebruiken. Dan had ik dus als nog alles anders moeten kopen. En het matras werkt alleen als je en de molton en de hoeslaken van aerosleep erbij koopt.

16. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Bij ons werd inderdaad ook door kraamzorg gezegd dat Aerosleep-producten uit de wieg/het ledikant gehaald worden zolang de kleine nog kruiken gebruikt (onze kraamzorg gebruikt heetwaterkruiken). Als zo'n kruik onverhoopt lekt, zuigt de Aerosleep zich vol, kan het water niet weg en verspreidt het zich over het hele matras. En ligt je kindje dus van kop tot teen in het hete water. In een gewoon matras verspreidt het water zich minder en blijft de schade beperkt bijvoorbeeld tot alleen de beentjes. Ook niet fijn, maar toch minder erg.

Na die periode is het een kwestie van: wat jij wilt.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ook een koudschuim matras van de Ikea en daaroverheen een aerosleep topper.

Baby gaat eerste paar weken in de wieg.
    Dus als het eenmaal in het ledikant gaat slapen, zullen de kruiken wel niet meer nodig zijn.

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #18 Strandbal, 20 jan 2016
    Laatst bewerkt: 20 jan 2016
    Wij hebben gewoon matrasjes van de IKEA. Verder gewoon een molton en daarover een hoeslaken. Werkt prima.

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    We hebben een matras van de ikea. Aerosleep werd door de kraamzorg afgeraden, dus dat hebben we ook niet gekocht.
    Onze kleine man spuugde in het begin vaker in bed. Wat ik deed, was een extra hydrofiele doek onder het hoeslaken, dus tussen de molton en het hoeslaken, en dan werd het matras ook niet vuil.

20. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Heel erg bedankt!
    Ik ben voor de duvatex matras bambou gegaan.
    Daarop ga ik een aerosleep matrasbeschermer en hoeslaken nemen. :)

Heeft nog iemand een aanrader van merk voor een deken?

Deel Deze Pagina