Gisteravond bij de prenatal was er een meneer die de aorosleep matras aan het promoten was. Hij probeerde hem eerst aan mijn partner te slijten en toen dat niet lukte sprak hij mij aan, om op mij gevoel in te spelen. Bij mijn dochtertje hebben we hem niet aangeschaft en hij vertelde dat ik dan wel heel erg geluk heb gehad dat het niet fout was gegaan. Ik heb mij op dat moment niet laten overhalen, maar voelde mij wel rot. Is het echt zo onverantwoord om je kind zonder aerosleep matrasje te laten slapen? Ben ik echt zo'n slechte mama als ik dat niet aanschaf voor nummer twee? Wie van jullie heeft ervaring met dit matrasje? Wie heeft hem aangeschaft en wie niet?
natuurlijk ben je geen slechte moeder als je het matras niet aanschaft! wij hebben ons wel laten overhalen maar tot nu toe slaapt florian nog steeds netjes op zijn rug dus kan ik niet vertellen of het wel of niet werkt.......
wat een rare iemand at hij zegt dat je veel geluk mag hebben... sterker nog ik weet geen eens wat voor matrasje het is.. ik heb gewoon een matrasje bij de prenatal gekocht en gaat perfect... dus je eigen niet schuldig voelen hoor of een slechte mama want dat is juist wat ze ermee willen bereiken en dat jij durde dingen gaat kopen..
Nova heeft een tijdje op haar buik geslapen. Ik heb toen een Aerosleep-dekmatrasje gekocht. Die was ook al erg duur en heb er nu ze weer op haar rug slaapt zelfs een beetje spijt van. Ach, laatst was ze zo erg doorgelekt en nu was alleen het dekmatrasje vies en niet haar echte matras. Het schijnt ook minder zweterig te zijn. Misschien is dit dus nog een optie. Ik heb trouwens gewoon een matrasje van de Leen Bakker.
Wat een gemene verkooptruc van die man! Die had van mij flink de wind van voren gekregen! Stel jezelf eens de volgende vraag: waren we nu echt met 7 miljard mensen op deze aardkloot geweest als al die kinderen zónder Aerosleep matrasje zo verschrikkelijk veel risico liepen? Geloof me: het merendeel van al die kinderen slaapt niet eens op zo'n lekker matrasje als jij voor jouw kinderen hebt, zelfs al is dat geen Aerosleep. Niet schuldig voelen hoor! HIJ zou zich moeten gaan schamen! Wat een figuur zeg... 1 ding heb ik wel geleerd sinds ik een babyuitzet bij elkaar gaan sprokkelen ben: baby business is big business! En moeilijk is dat niet, want wie wil nou niet "het beste" voor zijn kind? Je bent makkelijk overtuigd.
Wij hebben 'm wel gekocht, maar heel bewust voor gekozen en niet door zo'n lage verkooptruuk me over laten halen. Echt not done hoor, bah. En tuurlijk ben je geen slechte moeder, het is gewoon je eigen keuze en er zijn miljoenen babies die lekker slapen op andere matrasjes.
Ha kijk, dit hoor ik graag! Voortaan, als ik weer eens onzeker wordt, dan lees ik dit weer even door en voel ik me weer beter
Bedankt voor de lieve reacties! [Ik was te overdonderd om wat tegen die meneer te zeggen en bovendien waren we op dat moment gewoon met een verkoopster van prenatal aan het overleggen over beddengoed, dekbed etc (voor mijn dochter). Op het moment dat ik even achter mijn dochter aan liep, greep hij zijn kans. Achteraf hoorde ik dat hij mijn partner ook op een vervelende manier had benaderd. Jammer want het was verder een leuke koopavond!]
Gadver! Wat een K*&*(&*@#!. Zo iemand maakt mij er juist op tegen om zo'n matrasje aan te schaffen! Maar als ik de reacties dus goed begrijp, is het matrasje eigenlijk alleen handig voor buikslapertjes?
Wij hebben ook de earosleep aangeschaft. Wij vinden het een veilig idee dat als de baby op de buik zou komen te liggen het door het matras heen kan ademen..Het helpt inderdaad ook tegen zweten. Ik denk trouwens niet dat een gewoon matrasje minder goed zou zijn hoor..
Wij hebben hem ook aangeschaft. Het is zeker niet alleen voor buikslapertjes. Want babys die op hun rug slapen kunnen ook een keer op hun buik terecht komen en dan met hun mondje op het matrasje. Het gaat erom dat je kind er beter door kan ademen. Peroonlijk vind ik dat heel belangrijk.
Ieuw, wat een verkoper zeg! bah! Maar wij hebben hem ook, maar het is toch ook dat als ze spugen, dat dat opgenomen wordt en dat ze dus niet daarin kunnen stikken?
Wij hadden zoiets in de winkel waar we onze babyspullen kochten. Het was niet op die manier, maar ze maakten het ons wel heel duidelijk dat dat het beste was en je gunt je kindje toch het beste niet waar? Absoluut, maar je durft niet eens meer bijna voor een andere optie te kiezen omdat je dan het gevoel krijgt dat je je schuldig moet gaan voelen omdat je niet het beste kiest. Daarnaast was het best een duur matrasje (de onze bijna 200.-). Nu hebben wij het financieel best ruim, maar er zijn natuurlijk ook mensen die dit absoluut niet hebben en het ook heel goed met hun kindje voor hebben! Een prettig gevoel had ik er niet echt bij. En wat die man bij Prenatal zei was echt absurd! Die had van mij flink de wind van voren gekregen!
had hem gekocht en netjes bedje opgemaakt...Marit was goed op gewicht tijdens de geboorte maar hield na 3 dagen nog steeds zichzelf niet warm...Wat bleek, de earsleep is zo "lucht doorlatend"dat het geen warmte vast houd...Heb meteen dat ding weg flikkerd met als gevolg een beeb die zich wel lekker warm kon houden...Nu worden ze hier door alles kraam bureaus ten strengste af geraden....
Hier ook even een reactie op de earosleep, hier in Friesland werken de meeste kraambureau's er ook niet mee, sterker nog hij mag niet eens op het matrasje zolang de kraamverzorgster in huis is.. Er schijnen toch nog behoorlijk wat nadelen aan te zitten, het grootste risico zit hem in het plastic laagje. Mocht de kruik gaan lekken dan kan het water niet weg komen en wordt helemaal opgenomen in de earosleep. Dus zeker niet een slechte moeder!
Hier werd het door de kraamzorg ook afgeraden. De aerosleep is namelijk nooit getest met "echte" babies, dus kan het ook helemaal niet bewezen worden dat het zo geweldig werkt. En trouwens die dingen hadden ze vroeger ook niet en wij zijn er ook nog steeds, dus... Het lijkt mij ook dat als een kind zichzelf om kan rollen op z'n buik dat dan z'n nekspieren inmiddels ook wel zo sterk zullen zijn dat 'ie z'n hoofdje opzij kan draaien, toch? Of ben ik nou gek?
Als je kind spuugt, verdwijnt dat gewoon in het beddengoed, daarvoor heb je het dus niet nodig. Het enige waarvoor mij het wel handig lijkt, is als ze op hun buik gaan draaien. Eva doet nu erg haar best, maar het is haar nog niet gelukt. Ik ga ervan uit dat als ze op haar buik beland, ze het op een brullen zet. Of anders haar hoofd opzij doet. Maar ik vind het toch een beetje eng.
inderdaad gewoon een verkooptruc. bij ons zei de verkoopster heel eerlijk: je kunt je voorstellen hoeveel zuigkracht een baby heeft, denk er dan ook nog een onderlegger, molton, matrasbeschermer en hoeslaken omheen..... kortom het werkt volgens haar niet
Bedankt vor de reacties. Ik ben wat gerust gestelder en kan nu wat beter een wel overwogen beslissing nemen en niet alleen uit schuldgevoel......