Dag dames, Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Heb al een paar weekjes geleden mijn bevaltas ingepakt. Woon namelijk niet zo ver van het ziekenhuis, heb dus bewust niet al te veel dingen ingepakt. Was dus aardig voorbereid tot nu.. want ik weet het even niet meer! Hoor/lees dat mensen het veel uitgebreider hadden aangepakt allemaal. Dan denk ik, mis ik wat? - Heb 2 rompertjes lange mouwen, één van maatje 50 en één van 56. - Berenpakje als jasje. Geen overall type, maar een aparte trui en broekje. - Een paar sokjes en een mutsje. - Wikkeldeken voor onderweg naar huis. Is dit genoeg?
Is het berenpakje de kleding die de baby aankrijgt over zijn romper, of gebruik je het alleen als jasje? Ik zou er of nog een jasje bij doen, of nog een pakje
Inderdaad de bedoeling is dat de kleine het over haar rompertje aankrijgt. Daar bovenop als we naar buiten gaan, dan de wikkeldeken.
Hier een setje in maat 44 en maat 50. Met bijpassende sokjes en mustjes. Romper lange mouwen in maat 44 en 50. Een jasje en een Wikkeldeken.
Ik had bij onze dochter 3 setjes in maat 50/56, rompertjes, sokjes en 2 mutsjes meegenomen. In de maxi-cosi hadden we zo'n soort voetenzak. Achteraf was dat nog aan de koude kant. Het was heel guur die avond dat wij naar huis mochten.
ik had voor dl 2 pakjes 2 rompers maat 50 2 rompers maat 56 mutsje. ik de mc zat een lekkere wikkeldeken en had voor de zekerheid een extra dekentje mee. het extra dekentje hebben we niet gebruikt ml heeft ons voor de deur van het ziekenhuis opgepikt maar toen was het wel september. oudste in januari ook alleen de wikkeldeken in de mc en voor de deur van het ziekenhuis opgepikt. vind een jasje persoonlijk te veel gedoe met zo'n kleintje dus extra dekentje is veel fijner en makkelijker
Ik had voor mijn dochtertje twee truitjes, twee broekjes, twee rompers lange mouw, twee paar sokken. Twee mutsjes, jasje en een wikkeldeken. In de maxi cosi heb ik ook een voetenzak maar hadden de wikkeldoek er toch nog bij nodig
Ik heb een volledig setje in maat 50 en in maat 56 (dus romper, boxpakje, muts, sokken), daarnaast een gewatteerd vest, wikkeldoek, en in de mc zit een voetenzak. Ik wil in principe thuis bevallen dus dan krijgt hij dit lekker thuis aan!
Ik zou meer als 1 pakje inpakken, spugen, dunne poep, het is zo gebeurd. Daarbij is een beren pakje volgens mij echt een laagje voor buiten en zou je dus zeker nog een broekje of legging en shirtje in moeten pakken. Een mutsje en sokken en/of slofjes, heb je die?
Nee, dat is nu niet genoeg. Van het weekend kwam hier een tweeling van 3 maanden. Die hadden nu aan; romper korte mouw, shirtje en broekje, sokjes, mutsje, dun vestje van katoen, wikkeldeken. Een new born moet je echt een extra laagje aan doen. Ik zou dus zeker gaan voor romper, shirtje, broek, sokken, muts, dik vestje als jas, wikkeldeken of voetenzak. En dan evt de maxi cosi voor verwarmen.
Dank jullie wel dames. Ik zie inderdaad dat ik toch echt wel wat meer moet meenemen. Morgen alles maar eens goed bekijken. Denk dat ik dan ga voor een heel setje maat 50 en 56. Berenpakje en wikkeldeken als iets voor buiten en als extraatje dan nog een deken mee. Was me er helemaal niet van bewust dat er meer kledingstukken bij moesten. Denk dat het komt door de korte afstand van mijn huis naar het ziekenhuis. 'We zijn zo thuis' dacht ik dan...
En what about luiers? Neem aan dat je die vanuit het ZH krijgt? Of stoppen jullie die ook in de tas? En voor jezelf verband ed? Krijg je dat ook in het ziekenhuis??
Bij mijn twee dochters had ik twee rompertjes maat 50-56 mee en twee pakjes. Een van Petit Bateau, maat 54 en een van Imps en Elfs, maat 56 bij de oudste. Bij m'n jongste had ik twee pakjes mast 56 mee, die vielen anders qua maat. Allebei een jasje en een wikkeldoek en mutsjes/sokjes die bij de pakjes hoorde. Ik neem nu ook weer twee pakjes mee, twee rompers, mutsjes en sokjes, een jasje en een wikkeldoek.
Hier zaten er 2 complete setjes maat 50 en 1 setje maat 56 in de tas. Een compleet setje bestond uit: - broek & shirt - romper - mutsje - sokjes Dan nog een vest mee voor als we naar huis gingen. En een extra dekentje voor in de maxi cosi. Hier een zomerkindje dus geen dikke pakken ofzo. Ik zou wel meer meenemen dan 1 setje. Ik ben uiteindelijk (onverwachts) thuis bevallen, maar moest erna naar het ziekenhuis en een nachtje blijven. Kindje kreeg dus de volgende dag ook alweer schone kleertjes aan. Misschien nog een handige tip: Ik had alle complete setjes in een apart zakje gedaan en daar dan opgeschreven welke maat het was en evt. erop gezet dat het het eerste pakje was. Dan hoefde er niet zo naar het pakje gezocht te worden terwijl ik midden in de weeën zat. Het ging bij mij namelijk opeens heel snel, dus ik heb tijdens de bevalling amper stil gestaan bij de kleertjes.
Ik zou meer rompers meenemen. Maar ik ben van België, hier blijven we 3-4 dagen in het ziekenhuis, ik weet niet hoe dat bij jullie zit. Ik had bij : 4 rompers lange mouw, 3-4 zachte & warme pakjes (Vooral ééndelige). En bij het naar huis gaan een romper, 2-delig warm pakje, mutsje en de voetenzak in de maxicosi. Ben in Februari bevallen.
Als alles goed is mag je na een paar uur naar huis in NL. Ik heb voor de baby: 2 pakjes 50 (romper, broekje, truitje, mutsje) 1 pakje 56 (idem) 2 vestjes. 1 voor in het zkh, 1 gevoerde voor in de maxi cosi. 2 paar dikke sokjes Zachte omslagdoek Maxi cosi voetezak (gevoerd) Ik neem geen luiers mee, ze hebben in het ziekenhuis in principe alles. Wel billendoekjes trouwens, vaak hebben ze in het zkh zwitsal of iets anders geparfumeerds. Mijn baby moet naar baby blijven ruiken en niet chemisch
Ik had 2 Rompers maat 50 en 56 1 pakje maat 50 (shirt broekje sokjes muts) 1 pakje maat 56 (shirt broekje sokjes muts) Een fleece jasje/vest voor buiten Een wikkeldeken (niet gebruikt) En een deken voor de maxicosi om de baby in te stoppen Ben 13 nov bevallen op een koude dag en dit was wel genoeg. Zat lekker warm ingepakt.