En om wat te besparen: Ik heb een nieuwe via Marktplaats gekocht voor 38 incl verzenden ipv 69.95. Vond ook een nieuwe betaalbare voor de wieg, samen met 2 nieuwe wieg hoeslakentjes (aerosleep heeft speciale, anders schijnt de werking af te nemen) ben ik nu net zo veel kwijt als alleen de ledikant oplegger uit de winkel
Sorry, heb niet het hele topic gelezen, maar wij hebben de oplegger van Marktplaats voor 20. Ze slijten nauwelijks en zijn goed (heet) wasbaar, dus dat vond ik wel de moeite!
Wij hadden eerst een normaal dik matrasje gekocht met de aerosleep opleggen en 2 aerosleep hoeslakentjes. Via MP 2 extra nieuwe hoeslakentjes besteld. Nu kon de winkel wegens faillissement het matras niet meer leveren. Vandaag nieuw Aerosleep matras gekocht, was niet de bedoeling, maar er zat ook een oplegger bij, waardoor ik zelfs iets goedkoper uit ben dan met het normale matras. En ik wilde sowieso nog een extra oplegger omdat wij geen droger hebben. Mijn man is een echte buikslaper (ook al als baby) dus wie weet doe wij ons kleintje straks extra plezier. Tja, eigenlijk de aankoop gedaan door het mooie verkooppraatje. Nu ben ik heel blij dat we deze keuze gemaakt hebben. Het lijkt me allemaal lekker hygiënisch. Tja, het kost wat meer, maar de stress van matrasje wassen etc. vind ik ook niet alles. Daarbij is het aerosleep matras een matrasje wat zich vormt naar het lichaam van het kind en ook iedere keer weer in normale stand terug veert. Zelf heb ik ook zo'n soort matras en het slaapt heerlijk! Al jaren geen rugpijn mee! Oeps, beetje lang verhaal, maar misschien heeft iemand er iets aan.
Je kunt ook wachten met kopen en eerst kijken wat voor slaper je baby is. Wij hebben een buik slaapstertje dus ik ben blij met mijn aerosleep matrasoplegger. Ik heb er geen dure hoezen omheen gekocht maar van badstof. daar kun je ook prima doorheen ademen. En ik vind van de oplegger ideaal dat die makkelijk in de was kan. Van de aerosleep matras weet ik niet of die wel in de was kan. Mocht je baby veel spugen dan is het wel makkelijk als je even kan wassen.
Hier zelf een gewoon matrasje zonder oplegger. Vindt heel veel dingen die tegenwoordig te koop zijn allemaal schijnveiligheid. meeste dingen zijn niet getest op baby's ( logisch ) maar hierdoor niet bewezen of het helpt. Buitenom dat, ik ben ook groot geworden zonder super deluxe matras en heb er niets aan over gehouden... Maar net zoals de anderen al zeggen, iedereen een eigen keus en als jij je er prettig bij voelt moet je het doen.
Nee, de werking is niet bewezen en dat zal ook niet snel veranderen aangezien je niks op baby's mag testen (logisch), maar pak zelf maar eens zo'n oplegger en adem er maar eens in en dan ademen in een normale matras zonder oplegger. Of het tegen wiegendood werkt weet ik niet, maar weer wel dat het gewoon meer lucht doorlaat waardoor je ook nog een betere vochtregulatie hebt. Daarnaast was mijn dame ook een spugertje, dus was het dekje ideaal. Heb het vandaag nog uitgewassen ivm een spuugpartij van de week. Matras blijft heerlijk fris. Ik ben er erg tevreden over en heb voor nummer 2 hetzelfde matras gekocht met Aerosleep dekje.
Tja de aerosleep zorgt hier al zolang voor heftige discusies. Geldklopperij, tja wat is geld klopperij? Het is maar net wat je er voor over hebt. vroeger hadden we dit ook niet, nee maar toen was het wiegendoodcijfer ook veel hoger. Vroeger mocht een dekbed ook voor een baby... In Belgie is stichtingwiegendood voor een aerosleep in Nederland is de zelfde stichting tegen omdat het niet bewezen is. Het is ook niet bewezen dat het slecht is of geen nut heeft. Dus als je je er goed bij voeld waarom zou je het dan niet doen? Ik heb zelf een koudschuim matras met daarop een aerosleep op legger. *De aerosleep kan tot 3 kruiken vocht opnemen en dan nog ligt je kindje droog. *Je kunt de oplegger uitwassen op 60 graden, hygienisch. En mijn zoontje blijkt een echte buikslaper te zijn en het is misschien niet bewezen, het geeft mij een gerust gevoel ook al weet ik dat hij sterk genoeg is om zijn hoofdje op te tillen als hij het benauwd krijgt.
Wij hebben een Aerosleep oplegger, maar NIET om ons zoontje op zijn buik te laten slapen. Slapen op de buik brengt altijd extra risico's met zich mee bij jonge baby. OOK met een Aerosleep. Wiegendood heeft namelijk niet alleen maar te maken met het gezichtje dat in het matras ligt, maar ook met het feit dat je als je op je buik ligt minder goed je warmte kwijt kunt. De reden dat wij een Aerosleep hebben aangeschaft, is omdat zo'n ding je matras beschermt, terwijl het toch ademend is. Bovendien schijnt het ook te helpen bij allergie (huismijt). Aangezien ik allergisch ben voor huisstofmijt en mijn man hooikoorts heeft, heeft ons zoontje een verhoogde kans ook een dergelijke allergie te ontwikkelen. Vandaar dat wij zijn bedje in ieder geval al zo veel mogelijk huismijtwerend wilden hebben. En met een spugend kindje is het inderdaad ook super handig!
Je koopt hem ook niet om je kindje op zijn buik te laten slapen, maar vaak komt er een moment dat kindjes zich zelf op hun buik gaan draaien. Dus ja toen dat gebeurde was het voor mij toch wel een geruststelling. Door de aerosleep te wassen was je er idd de stof en huismijt eruit dus als je een verhoogde kans op allergie hebt vind ik dat zeker een goede reden om zo'n oplegger aan te schaffen.
Wij hebben ook zo'n aerosleepmatrasje gekocht. Zo'n oplegger is ook al redelijk prijzig, en dan heb je nog niet eens een matras. Nu hebben we het in een keer. Ik vind het ook een veilig idee. Wij hebben hem gewoon bij de prenatal gehaald.
Idd een goed koudschuim matras los is ook duurder, dus daarom hebben wij ook alles in één gekocht aerosleepmatras+oplegger. Wij hadden een mazzel namelijk voor 119,- bij de Babydump. Volgens mij hadden ze hem toen verkeerd geprijsd op de website want die aanbieding heeft er van de zomer maar 3 dagen opgestaan Hij bevalt ons heel goed. De kleine man wil nog wel eens spugen maar met de speciale hoeslakens er bij is het zo droog.
Hahaha, ik blijf dit een hilarisch onderwerp vinden! In de winkel en op het internet wordt je om de oren gemept met de (quasi) wetenschappelijke onderzoeksbevindingen en argumenten hoe dit matje de veiligheid vergroot, kans op wiegendood verkleind, enz., enz. Je voelt je bijna een onverantwoorde moeder, als je niet op z'n minst met zo'n ding de winkel uit loopt. En enige waar wij enthousiaste gebruikers het echt over eens zijn: het is een fantastische en hygienisch uitwasbare spuuglap voor in het bedje . En dat is 'ie ook!!! De oplegger dan! Dus mochten er nog mensen twijfelen aan het nut van deze gadget: niet doen! Ik vind het het geld echt waard. Alleen ga voor het praktische en niet het semi-wetenschappelijke argument.
Hier ook een enthousiaste Aerosleep gebruiker! Wij hebben er twee voor in de wieg en twee voor in het ledikant. Jara is de eerste maanden een behoorlijk spugertje geweest en ik vond het erg fijn dat ze daar dan niet met haar gezichtje in lag. Omdat ze in het begin zoveel spuugde en ook nog veel sliep was het fijn om in beide maten twee Aerosleeps te hebben, zodat ik er gelijk een nieuwe op kon doen als er weer één de was in ging. Reden dat wij ze hebben aangeschaft is dat ze anti-allergisch zijn. Ben zelf erg allergisch voor van alles en nog wat, maar o.a. voor huisstofmijt. Wij hebben hiervoor zelf ook speciale hoezen om onze matrassen, dus ik vond het een fijn idee om ook zoiets voor ons kindje te hebben. En ik weet dat het niet bewezen is dat de Aerosleeps wiegendood kunnen voorkomen, maar ik blijf het toch fijn vinden dat we die dingen hebben nu Jara altijd op haar buik slaapt!
Ik heb besloten om er 1 te kopen, heb het besteld bij babydump is nu gratis inclusief matras beschermer
Wij hebben ook het Aerosleep matras Elegance. Vind naast alle genoemde eigenschappen ook dat het heel goed meevormt. Mijn meisje heeft een mooi rond bolletje, geef een deel van de credits echt aan het goede matras.
Wij hebben er ook een aangeschaft. We hadden zoiets van: ja, waarom niet? Ik wil niet het gevoel hebben dat mijn kindje eventueel niet veilig ligt in bed. Bovendien is het fijn dat het matrasje schoon blijft.