Vandaag heb ik m'n Aerosleep Evolution Pack voor de wieg binnen gekregen: matrasje en matrasbeschermer. Aerosleep Matras Evolution Pack 40 x 80 | Babypark Op de site staat dat de dikte van het matras 11 cm is. De richtlijn van onze kraamzorg is 6-10 cm, dus ik dacht dat dit wel ok zou zijn. Het matrasje incl. beschermer is alleen veel dunner: zo'n 4 cm... Het steekt net boven de rand van de wiegbodemranden uit. Is dit te dun? Aan de zijkanten is weinig ruimte over, maar aan het voeten- en hoofdeinde zit aan beide kanten ruim 1 cm. Is dat niet teveel? Ik baal een beetje dat het matras zo dun is, aangezien ik Aerosleep heb gekocht vanwege de "goede" stempel.
Lijkt mij dat ze het verkeerde matras hebben opgestuurd. Ik zou even contact opnemen met babypark. Het matrasje dat ik gebruik heeft ook wat ruimte boven en onder, maar aangezien je een dekentje er gedeeltelijk onder vouwt, verdwijnt de speling
Dat lijkt me dan toch niet kloppen? Op de site staat 11 cm en het is maar 4 cm. Ik zou ermee terug gaan. Ik neem aan dat je perse aerosleep wilt? Wij hebben het koudschuim wiegmatrasje gekocht bij babydump. Dat is wel mooi dik.
Snap ook niet waarom ze de verkeerde afmeting geven. Ik denk dat ze de dikte hebben overgenomen van het ledikantmatras. Die is wel 11 cm geloof ik. Toevallig ga ik dit weekend naar de winkel en kan ik het retourneren.
Dank voor de tip, ik ga kijken. We willen liefst wel een beschermer erbij van Aerosleep en met matras erbij van hetzelfde merk was eigenlijk goedkoper dan apart een matras kopen.