Wel of geen babyfoon?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Djingo, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djingo

Djingo Niet meer actief

Eerst leek het ons niet nodig om een babyfoon aan te schaffen.
    Mijn schoonzus doet ook al bijna 4 jaar zonder. Ze gebruikt hem nooit zegt ze.
    Wij hebben best een gehorig huis.
    Nu zit ik toch en twijfel...
    Wat is jullie ervaring?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zou niet zonder kunnen!

3. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

wij hadden ook een gehorig huis maar vond het toch fijn dat ik de kleinste geluidjes kon horen.

4. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier altijd de babyfoon aan, maar ook geen gehorig huis. zou het heel naar vinden als mijn zoontje boven ligt te huilen terwijl ik gezellig tv zit te kijken. 1 keer zelfs was hij ziek en had ik hem echt niet gehoord zonder babyfoon, maar nu dus wel. Wij gebruiken hem ook als we bij de buren langs gaan of als je buiten bezig bent in de zomer ofzo.

5. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Zou echt niet zonder willen, ook nu ze bijna 2 is staat hij nog altijd aan. Ik hoor echt te weinig wanneer ik beneden zit en de tv aan heb staan.

6. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Denk ook aan de momenten dat je bijv even bij de buren op bezoek gaat. Dan is het toch fijn dat je de babyfoon kan meenemen.
    Of als je in de tuin aan het werk bent, of lekker in het zonnetje kan wegdommelen bij mooi weer: Dan is het toch fijn dat je een babyfoon buiten naast je neer kan zetten.
    Bij onverwachte zaken.... of als je 's avonds eens een uurtje weg moet, is het altijd handig als je 'even' de babyfoon bij de buren/vrienden kan neerzetten ipv dat je officieel oppas moet regelen.

Kijk in een klein huis hoor je je kindje wel, maar je bent niet altijd 'in huis' .....

7. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Wij wilden in het begin ook geen babyfoon omdat we een oud en gehorig huis hebben. Maar het nadeel van geen babyfoon is dat je de deur beneden open moet laten om de kleine te horen (bij ons) en de kleine ons dus ook hoort. Daar komt bij dat de televisie of computer (we spelen WoW) vaak meer geluid maken dan de kleine, zeker de eerste paar weken.
    Wij hebben er dus snel toch 1 aangeschaft.

En sowieso, beter mee verlegen dan om verlegen toch? Koop er gewoon 1, zo duur zijn ze niet.

8. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Als je geen babyfoon hebt kun je nooit de eerste signalen oppikken als je de tv aan hebt, of even buiten bent etc. Je zult je kindje dan pas horen als het hard huilt = onnodige stress. Ik zou absoluut een babyfoon aanschaffen. Idd beter mee verlegen dan om verlegen.

9. jetje83

jetje83 Lid

25 jun 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet zonder kunnen.wat hiervoor ook al is gezegd ik hoor nu bij de etste huiltjes onze zoon, dan kan ik daar al op inspelen. Niet dat hij echt hysterisch aan het huilen moet voordat ik m hoor. En ik vind het ideaal voor wanneer ik in de tuin bezig ben (=55 mt lang)
    Een babyfoon hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn. Wij hebben een alecto db 88, op marktplaats staan ze voor 30 euro. Is erg fijne babyfoon

10. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Vooral s nachts vind ik het super handig. Kleine man slaapt sinds kort op z'n eigen kamertje en zo kan ik hem toch horen.
    Ik heb er zelf 1 met camera. Ideaal!

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben ook een gehorig huis en geen babyfoon, nooit gehad en ook nooit gemist. De eerste maanden sliepen ze beneden in de woonkamer of de tuin, dus hoorde ik ze altijd gelijk. Ook sinds ze op de eigen kamer slapen hoor ik het prima als ze wakker zijn en daar hoeven ze niet voor te huilen.

Ik zou er nog geen kopen. Als je er als je kindje is geboren alsnog 1 wilt is ie zo gekocht.

12. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Nooit een babyfoon gebruikt als we zelf thuis zijn. We hebben er wel een. Bv even bij de buren zetten als we even weg moeten, of voor op vakantie.

Als ze klein zijn hebben wij ze bij ons/beneden totdat we zelf naar bed gaan. Later 4/5 maanden wel boven, maar dan kunnen ze genoeg geluid maken als ze aandacht willen. Een moederoor hoort snel wat, tenmiste ik wel.

Ik wil hier wel een kanttekening plaatsen. Mijn nicht had een zoontje met reflux (en later bleek koemelk allergie). Die spugde dus veel en zij heeft hem echt een keer gered door babyfoon. Ze hoorde door de babyfoon dat zijn ademhaling veranderde, gelijk erheen, hij was al blauw, met spoed ambu, is goed gekomen, maar ze is zelf ervan overtuigd dat ze zonder babyfoon haar kind niet meer levend gehad zou hebben.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een heel gehorig huis, maar hoor zelf heel slecht mn dochter boven. 's ochtends speelt ze vaak nog even in bed en roept dan mama. Dat hoor ik echt niet zonder babyfoon. Mn zoontje leg ik 's avonds op bed, dan gaat hij nog wat mopperen en valt in slaap. Met de babyfoon hoor ik het gemopper overgaan in gehuil en kan ik naar hem toe. Zonder babyfoon zou ik zelf pas de kinderen horen als ze echt overstuur zijn. Bovendien kan ik 's zomers in de achtertuin zitten als de kinderen slapen. En als we 's avonds een filmpje kijken, dan horen we de kinderen ook niet zonder babyfoon.

Wij kunnen echt niet zonder, maar, wij laten onze kinderen ook pertinent niet huilen. Mn buren - zelfde huis, zelfde leeftijd kinderen - laten hun kinderen in slaap huilen, dan kan ik me voorstellen dat je de babyfoon uitzet, anders hoor je dat gehuil super hard beneden.

14. Wij dachten ook wel zonder babyfoon te kunnen maar bleken beneden toch niets te kunnen horen wat boven gebeurde. Dan moeten alle deuren open blijven en we met gespitste oren zitten. Hebben we geen zin in, dus gauw een babyfoon gehaald. Hadden we eigenlijk geen zin in, om in de kraamweek nog allerlei spullen te moeten halen..
    Nu gebruiken we de babyfoon nog steeds voor mijn zoon, al is hij bijna 3. Wil gewoon weten of hij slaapt en kan hem niet horen als er wat is en ik zit beneden.
    Babyfoon = een aanrader wat mij betreft, kan niet zonder!

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik hoor hiet helemaal niks als wij beneden tv kijken en de meiden liggen boven te roepen/huilen! Zelfs mijn oudste van net 5 heeft nog een babyfoon, want ze komt niet zelf uit haar bed en roept dan dat ze bijv. naar de wc moet.

16. Amethist

Wij laten onze kinderen ook nooit huilen, nooit gedaan ook, maar toch kunnen wij prima zonder babyfoon hoor. Dat staat volkomen los van elkaar...

17. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik schaf geen babyfoon aan, omdat ik nu denk het niet nodig te hebben.
    Mijn schoonzus neemt dat ding nog mee als ze ff naar de keuken loopt.. relax ff denk ik dan.
    Maar goed, zo denk ik er nu over :D

18. Amethist

Overigens vind ik het ook echt niet belangrijk om elk geluidje wat mijn kinderen maken te horen als ze slapen of nog gewoon even wakker zijn.

19. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik heb er 1 gekocht bij de oudste (bijna 10 jr geleden) maar gebruik hem bijna nooit.
    Ik hoef echt niet alle geluidjes te horen als ze slapen. Als ze wakker worden gaan ze meestal huilen en dat hoor je zonder babyfoon ook wel.
    Tegenwoordig hebben er heel veel een babyfoon met beeld, dat snap ik al helemaal niet.
    Waarom zou je je kindje de hele tijd moeten zien?

20. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou de hele tijd is ook wat overdreven ik loop echt niet de hele tijd naar het schermpje te kijken als Jesse ligt te slapen.
    Wel vind ik het handig dat ik kan zien of hij echt wakker is of wat ligt te brabbelen in zijn slaap. Dan hoef ik er namelijk niet heen en kan ik gewoon verder waar ik mee bezig ben.
    En soms is het gewoon leuk om even naar je slapende kindje te kijken zonder dat je naar zijn kamertje hoeft te lopen met het risico dat je m wakker maakt.

Deel Deze Pagina