aerosleep niet voor pasgeborenen??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door muppet83, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dotjee heeft geloof ik aerosleep-aandelen hahaha...

Er zijn veel verschillende meningen en richtlijnen... echter, het is geen onzin dat een aerosleepOPDEKJE nog niet aan te bevelen is bij een pasgeboren vanwege het warm kunnen houden van zichzelf.

Voor de rest biedt de aerosleep geen bewezen bescherming tegen wiegedood. Maar als je je dochter naar adem happend met het neusje in het matras ziet liggen en je hebt het daarna niet meer na het inleggen van een opdekje dan ben ik wel overtuigd.

In de warme zomermaanden ook best veel gemak van gehad met die warmte, onze dochter bleef lekker koel 's nachts en sliep gewoon lekker door.

Voor het aankomende broertje hebben we ook een opdekje gekocht, maar die zal net als bij de zus pas in het bedje komen als hij kan draaien.

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier bij beide meiden ook een Aerosleep matras en dekje gehad en heel tevreden. Voor het warmhouden voldeed een kruikje prima de eerste week en daarna kon ze zichzelf lekker warm houden. Mijn oudste was ook een ontzettende spuger en wat ben ik blij geweest dat die spuug lekker weg trok in het dekje en makkelijk wasbaar was.
    Trouwens ook met een hydrofiel erop werkt het nog behoorlijk ademend.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je kind met zn neus in een normaal matras naar adem ligt te happen dan zou ik het kind eens na laten kjken.

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #44 NathalieD, 5 okt 2012
    Laatst bewerkt: 5 okt 2012
    Wij gebruikten de aerosleep vanaf 6 weken toen hij van de kinderwagenbak naar het ledikant ging. En toen hoefde hij ook geen hydrofiel onder het hoofdje meer. Dat is meer voor de eerste paar weken. En de aerosleep is ook meer voor de buikslapers bedoeld.

En als je kindje zich niet op temperatuur kan houden kun je ook altijd nog een slaapzak aan doen.

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Het een sluit het ander niet uit hoor. Na een week kon dochter zich nog niet helemaal goed warm houden en toch hadden we de aerosleep eraf gehaald. De kraamhulp adviseerde 'm eruit te halen i.v.m. de kruik. Overigens mochten wij de kruik hoe dan ook onder geen beding bij haar in bed laten liggen, het was voorverwarmen en daarna weg. Ik moet er ook niet aan denken dat het ding gaat lekken terwijl het kleine hummeltje er ligt te slapen :(

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Nou ga je wel erg kort door de bocht... Misschien eerst even nadenken voor je zoiets post?!

Met mijn dochter is niks mis. Ze was net 4 maand en nog niet in staat zich van de buik naar de rug te rollen en ook niet sterk genoeg om haar hoofdje goed te plaatsen zelf. Aangezien je zelf ook 2 (of 3?) kinderen op de wereld hebt gezet zou je toch moeten weten dat ze bepaalde dingen nog niet zelf kunnen op een bepaalde leeftijd! Inmiddels kan mijn dochter wel meer hoor.

Dus eerst ff nadenken voor je iemand zo voor de kop stoot! Ik vind die opmerking ronduit onbeschoft.

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier een kraamverzorgende (ik werk bij de organisatie die Daantje heeft gehad bij haar 1ste ;) )

Hier morgen gewoon de aerosleep gebruiken hoor. Juist in combinatie met een heet waterkruik vanwege wat de makers van aerosleep zeggen (zie uitleg op pagina 1).

Een hydrofiel in het bedje kan met de aerosleep wel, het is wel zo dat de werking van aerosleep dan eigenlijk weg valt omdat er iets extra's op ligt. Maar als je een spugertje hebt en je koopt ook niet tig van die toppers/hoeslakens erop dan is het wel een uitkomst. Meestal gaan ze pas na een paar weken echt draaien, uitzonderingen daar gelaten.

Om het zekere voor het onzekere te nemen dan kan je het niet doen die hydrofiele luier. Je zult dan wel wat vaker moeten verschonen. Maar alles voor de veiligheid van je kindje.

Enne wij krijgen regelmatig bijscholingen hoor. Dit hebben wij vorig jaar in de bijscholing gehad.

8. Da's grote onzin hoor, heb er zelf op gezeten toen we het uittestten met heet water opgieten.. was eng, maar heb het niet gevoeld. Het wordt gelijk opgezogen.

Wij hebben ook een aerosleep in het ledikantje, gedeeltelijk omdat ik geen zin had in het molton gebeuren.. aerosleep was zo makkelijk, ook de veiligheid met een lekkende kruik en een buikslapertje voelde voor ons goed. Na het wassen is ie ook zo droog.

Nu gaat onze baby in een wieg slapen en later pas in het ledikant en ga er denk ik geeneen voor de wieg kopen, omdat de baby dan toch nog op rug of zij ligt. Hopelijk is het geen kotsertje :D

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Doe eens normaal, ik meen het serieus hoor. Ik heb idd drie kinderem die alledrie op hun buik sliepen, laatste 2 zelfs al in de kraamweek. Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat ze niet vanuit hun instinct hun koppie draaide, en dat vanaf dag 1 he. Dus of je dochter kreeg gewoon voldoende lucht en jij vond het gewoon eng of er is idd iets mis.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik doe normaal, maar je komt wel erg kort door de bocht...

Het was puur toeval dat ik op dat moment de slaapkamer van mijn dochter binnenliep en omdat jij het nog niet hebt meegemaakt, wil niet zeggen dat het niet bestaat.

Ik ben altijd de rust zelve en raak niet snel ik paniek, maar jij moet niet zo snel oordelen als je er niet bij was. Sorry hoor... Ik ben gewoon van mening dat jij wel erg snel met je oordeel klaarstaat en kort door de bocht bent met zo'n botte opmerking.

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina