Hoi meiden, Ik hoor hele verschillende verhalen over aerosleep (matras, topper en/of hoeslakens). Ik werk zelf in de kinderopvang en daar zijn wij verplicht kinderen onder de 1 in een bedje met een aerosleep topper en hoeslaken te leggen. Nu had mijn nicht dit ook aangeschaft en het eerste wat de kraamverzorgster deed is die dingen er af halen. Bij mijn zus raadde de kraamzorg ook af om het te gebruiken en zij heeft het dus ook niet gebruikt. Ik vind het verwarrend en vraag me af hoe jullie er over denken??
Klopt loenepoen! Mijn schoonzus is kraamverzorgster en die vertelde mij ook dat dat niet gebruikt mag worden! Durf je niet te vertellen waarom niet, maar dacht, daar ga ik dus geen extra geld aan uit geven Mocht je iets willen om je matras te beschermen tegen vlekken ivm doorlekken, je mag niks van rubberen onderleg dingen gebruiken. Als je kindje dan in het bedje ligt met een kruikje, kunnen ze oververhit raken! Ff nog een tip tussendoor voordat je daar geld aan uit gaat geven
Goh bij ons eerste kindje werd dit aangeraden en onze beide kinderen hebben er perfect in geslapen en ons komende prinsesje zal ook in dit bedje liggen......
Onze kraamhulp was blij dat ik er eentje had.... En zelf geeft het met ook gewoon een goed en veilig gevoel.
de rede dat het niet bij pasgeborene gebruikt mag worden heeft te maken met de kruiken die je in het bedje legt. mochten die evt gaan lekken blijft de hitte in de aerosleep zitten en dus je kindje verbrand zo heeft mijn kraamverzorgster het mij uitgelegd. ik ben ook naar de 9maandenbeurs geweest en dit nagevraagd bij de stand van aerosleep en die vertelde dat dat complete onzin was. ik heb wel naar mijn kraamverzorgster geluisterd, maar ben het wel gaan gebruiken toen mijn zoontje zich om ging rollen (gaf mij een beter gevoel) ik ben er verder wel tevreden over! ik hoop dat je hier iets aan hebt en s6 met je beslissing
Hier heeft de kraamzorg de aerosleep ook gewoon laten liggen! Niet eens over gehad... Dus geen probleem! Ik vond het een fijn en veilig idee, vooral toen ons ventje, toen een paar maanden op zijn buik wilde gaan slapen! Ik heb wel eens gehoord dat kraamhulpen deze niet willen gebruiken omdat er 'ruimte' tussen zit, waardoor ze warmte minder vast kunnen houden, en mocht er een kruik lekken, de kindjes daar dan in komen te liggen, waar het bij een gewoon matras in het matrasje trekt!
Heeft inderdaad met het lekken van de kruiken te maken. Wij hebben m gebruikt toen ze over ging naar haar ledikant.. Heel erg blij mee.. want ze spuugde veel en lekte veel door haar luiers heen! anders had ik vaak nieuwe matrasjes moeten kopen..
Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het allemaal maar lastig... Er zijn zoveel verschillende meningen over de aerosleep. zucht...
Waarom zou je het willen? Het is echt niet veiliger of hygienischer dan een gewoon matrasje met molton. Al beweren ze dat wel. Veel mensen nemen zo'n ding omdat ze denken dat het beschermd tegen wiegendood en stikken. Veel mensen denken dat stikken, wiegendood is. Niet dus. Wiegendood is een onverklaarbare dood en heeft niks met stikken te maken. Een kindje kan prima het hoofdje omdraaien, mocht het in het matrasje terecht komen en adem tekort krijgen. Het is dure schijnveiligheid en zijn hele mooie verkooppraatjes waar velen nog met open ogen intrappen. Aerosleep mag niet gebruikt worden icm heet water kruiken. Het water zou wegzakken als er een kruik lekt maar dat is niet zo. Het blijft erop staan. Gevaarlijk dus. Aerosleep zou koeler zijn dus niet geschikt voor babys. Koelen teveel af. 2 redenen waarom een kraam het er vaak vanaf haalt. Vaak word hygiene genoemd om aerosleep te nemen. Ook pure onzin. Gewoon een goede molton eronder met een hoeslaken erop. Bij ongelukjes trek je dit net zo snel er vanaf en het kan ook heet gewassen worden. Schone erop en klaar. Heb nog nooit doorlekkers op het matras gehad. Goede molton houd dit prima tegen. En die zijn maar 4 euro
Hier ook geen opmerkingen van de kraamverzorgster. Had zelfs voor de wieg een toplaag. Eerste 2-3 maanden sliep hij daarin. Hierna ging hij overdag zijn ledikant in met aerosleepmatras en hoeslaken.
Bij Lisa vond ik het toch wel heel handig. Zij spuugde zoveel, dat ik per slaapje wel 10 keer haar hoeslaken en molton kon vervangen. En we hadden goede moltons maar die waren daar echt niet tegen bestand. Met de aerosleep kon ik het braaksel wegvegen zonder Lisa teveel te storen en de rest ging in de aerosleep. Het was bij Lisa ook wel erg extreem. Bij Eva geen seconde gedacht aan een aerosleep
Hier werd deze er ook direct afgehaald door de kraamzorg. Toen ze weg waren, heb ik ´m er weer direct opgedaan. Zo klein als ze was, als ze op haar buik draaide, kwam ze niet meer terug. Ik vond het dan toch een fijner idee dat ze door de gaatjes in haar aerosleep wel gewoon door kon ademen. Duur zijn ze, maar ik vind het ze waard hoor. In de wieg en het ledikant zitten ze beiden.
In mijn wiegje heeft mijn dochter toch echt door de molton, hyddrofiel etc.. meerdere keren heen gespuugd... dus om nou te zeggen dat het grote onzin is vind ik wel een beetje overdreven. En ik ben echt niet de enige. Dus om nou te zeggen dat het verkooppraatjes zijn waar sommigen met open ogen intrappen; nou daar ben ik het dus niet mee eens. Oik ben heel blij dat ik m heb.. liever 1x zo'n ding aanschaffen als 10x een nieuw matrasje. Heb echt behoorlijke lekkers gehad.. in de wieg zonder aerosleep...
een Aero sleep is voor een gedeelte van plastic dus gevaarlijk met lekkende/warme kruiken en van plastic kun je stikken. ik heb het hier we gebruikt boven in bedje. de tijd dat hij bij ons op de kamer lag had hij er geen want hoorde hem toch. duw je hoofd er maar eens in, e kan gewoon doorademen, dat gaf mi een gerust gevoel aangezien ik 2 buikslapers heb/had
Er zijn nog teveel kindjes die door verstikking in/onder hun beddengoed om het leven komen. En of je dat nou "wiegendood" noemt of niet, de Aerosleep verkleint dit risico tov sommige andere materialen. Bij ons wiegje (Babybay) kregen we een standaard matrasje omhuld met plastic! Totaal niet ademend! Dan is een Aerosleep een handige aanvulling. De discussie over hete lekkende kruiken heb ik een tijd geleden ook al gehad. Op de site van Aerosleep: Onze verloskundige vertelde wel dat het met de Aerosleep moeilijker is het kindje op temperatuur te houden ivm oververhitting. Dat vond ik eerst erg raar, de Aerosleep is toch juist heel ademend? Maar lucht is een perfecte isolatie. Op de site van Aerosleep staat daar het volgende over: Misschien heb je hierdoor de kruik juist minder nodig. Daarnaast kan het Aerosleep materiaal heel heet gewassen worden en is het heel erg snel droog. Als ik de argumenten tegen een Aerosleep hoor, dan zijn deze vaak gebaseerd op onwetendheid. Natuurlijk kan gewoon beddengoed even goed zijn. Maar ik kies wat dit betreft graag voor wat extra gemak.
Precies en het kost je nog een fortuin ook voor die onzin.. Hier gewoon buikslapers gehad en nooit iets van doorlekken ofzo hoor...en ik had een extreme spuger dus echt golven kwamen eruit en matrasje had nooit een drupje eigenlijk, gewoon een kwestie van goed beddengoed en extra hydrofiel eronder.. Mensen laten zich wat aansmeren als ze onzeker zijn en daar maakt aerosleep heel goed gebruik van..
Tja... preventieve en luxe artikelen zijn inderdaad geen noodzaak. En toch omringen we onszelf ermee. Waarom? Kwestie van prioriteiten stellen. Maar om dat nou onzin te noemen?
hier trouwens nooit een kruik gebruikt zou niet weten waarom niet... kindjes sliepen in slaapzakje en hebben nooit kou geleden 's nachts ook geen aerosleep matras maar wel aerosleep hoeslaken, maardat wisselde ik om en om met gewone hoeslakens.