De baby hikt...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lentekriebel, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Dames,

Mijn kleine vent heeft wel zo'n 2 à 3 keer (als het niet vaker is) de hik in mijn buik.
    Is dit een voorteken voor zijn eetgedrag straks na de geboorte? En het kan toch geen kwaad, hoop ik?

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Die van mij heeft ook vaak de hik voor zover ik weet kan het geeb kwaad eb is het juist goed..
    wel zorgt het soms voor een vervelend gevoel.

3. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Oh die van mij heeft ook zo z'n momenten hoor. Dan denk ik echt, goh nu al weer de hik?! :p

Ik weet niet of dit met eetgedrag te maken heeft, hoewel die van mij aardig aan de flinke kant is nu. Maar ik denk niet dat je dat met elkaar kan vergelijken.

En hikken kan geen kwaad hoor, heb ik nog noooooit gehoord. :) Hij moet maar lekker hikken, vind t wel een schattig gevoel ;)

4. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Mijn meisje heeft ook meestal 2/3x per dag de hik...
    Ik dacht dat het tr maken had met te gulzig drinken van het vruchtwater?

5. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Ons meisje heeft minstens 4x per dag de hik. Schijnt normaal te zijn. Maar heb eigenlijk ook geen idee hoe het komt.

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Komt idd door het drinken van het vruchtwater ;)

7. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Mijn dochter had het ook, erg vaak. Ze kwam zelfs hikkend ter wereld. De eerste weken ook nog flink gehikt. Volgens de kraamverzorgster was het een trucje was ze zichzelf had aangeleerd. Nu eigenlijk nooit meer de hik.

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik vroeg het me ook al af, mijn meisje heeft ook vaak de hik. Bijna elke dag en soms wel 2x per dag. Ik vind het wel grappig aanvoelen.

9. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Vanaf wanneer herkende jullie het als de hik??

Ik voel de baby ook regelmatig maar ik kan daar niet uit halen of dat de hik is of niet.

groetjes

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Heb niet echt een idee wanneer ik het voelde. Maar op een gegeven moment voelde ik herhaaldelijk, op een redelijk constant ritme, plopjes in m'n buik. Bij mij is het altijd bij m'n stuitje. Geen idee hoe dat dat komt hahaha!

11. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik vind het ook een heel schattig gevoel..

@Porkie: je voelt dan een regelmatige 'plok' in je buik, ongeveer elke seconde eentje.. Ik weet niet meer vanaf wanneer ik het voelde, het is nu iig al een hele tijd.
    Ik dacht eerst dat hij een toeval kreeg of zo, totdat mijn vriendin me lachend vertelde dat dat de hik was.

12. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Leuk gevoel hé!
    Ik schat dat ze het bij mij 1-2 keer per dag heeft.
    En inderdaad, als ze vruchtwater drinken, zou ook goed zijn voor de blaas en darmen.. Op die manier komt alles op gang en in werking.
    Vergeef me, als ik 't nog niet helemaal goed heb, vergeet de laatste tijd heel veel. Zelfs na gesprek met vk ben ik 't 30 minuten later kwijt wat ze gezegd had...

Geniet ervan!
    Ik vind 't hikken eigenlijk 't fijnst van alles, ze heeft 't ook dat ze zit te duwen.. Dat is geen prettig gevoel, misschien moet ik er nog aan wennen :") Tot nu toe schopt ze gelukkig nog niet richting de ribben.. Dat lijkt me nog vervelender..

13. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Het begint vaak zo rond de 30 weken dat je de hik kan voelen. ;)

14. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Ooh daarmee dat het mij nog iet is opgevallen :)

Hoelang houd het dan ongeveer aan??

15. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Gisteren voor het eerst gevoeld en ben nu 28 weken.
    Zo grappig <3

16. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Ik heb vandaag de hik voor het eerst gevoeld. Ben morgen 30 weken.

Enne ti's toch algemeen bekend dat kindjes de hik hebben om te groeien &#128540;

17. Snokkie

Snokkie Lid

2 sep 2013
    73
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is ook om de ademhaling te oefenen. Het middenrif wordt daarmee getraind :).

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nooit gehoord dat dat kwaad kan. Gelukkig maar, mannetje in m'n buik heeft heel vaak en lang de hik. As we speak al zo'n 3 kwartier lang! Had m'n dochter ook, die heeft nu nog snel de hik. Moet ze altijd erg om lachen gelukkig :D En of het wat zegt over eetgedrag? Geen idee, dochter eet goed en is best gulzig. We moeten haar echt een paar keer per maaltijd zeggen dat ze kleinere hapjes moet nemen ;)

19. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Die van mijn heeft zo nu en dan de hik. Niet heel vaak eigenlijk. Maar dit kan idd geen kwaad. Zoals eerder iemand al zij heeft dit te maken met het het trainen van de ademhalingsspieren van jullie kleintje. Alleen maar goed dus.

20. mariska14

mariska14 Actief lid

5 jun 2008
    165
    0
    0
    Mijn zoontje had ook heel vaak de hik toen hij nog in mijn buik zat. Maar weet niet meer vanaf wanneer ik dat voelde, het was wel duidelijk dat hij de hik had. Ander gevoel dan dat hij bewoog.

Deel Deze Pagina