Ja het is dus niet perse bewezen preventief en word zelfs afgeraden door sommige kraamzorg, en gebruik met kruiken is zelfs supergevaarlijk (mocht ie ooit lekken) dat zegt mij genoeg, dan geeft het een valse vorm van veiligheid. Ik vind een goede autostoel bewezen beter dan bv zoals vroeger gewoon los in de reiswieg, dat is een algemeen feit, een aerosleep is dat niet echt maar word wel zo aangeprezen , waarom omdat ouders zich veilig willen wanen en hier heel veel centjes voor willen neertellen maar echt bewezen is het nog steeds niet en er zijn zelfs dus situaties waarbij het onveiliger is.
Ja, en zolang we het nog hebben over "sommige" kraamzorg, dan is het in mijn bescheiden optiek persoonlijk gevoel van diezelfde kraamzorg. Daarbij zal een lekkende kruik ook niet vreselijk vaak voorkomen en als dat wel zo is, dan zet ik eerder vraagtekens bij de kruik dan bij de Aerosleep. Ja, ik voel mij er zekerder door, dus zal het in mijn geval gaat het wel degelijk iets helpen (en ik dus niet om de 10 minuten in haar kamertje gaat staan om te kijken of ze het nog "doet" zeg maar")
Je moet er ook niet vanuit gaan dat iedere preventieve maatregel veiligheid bied. Een rookmelder voorkomt ook niet dat je huis afbrand. Het KAN echter wel helpen om het risico te verminderen. Bovendien kun je wanneer je bang bent voor lekkende kruiken beter voor een elektrische kruik kiezen. Dat sommige kraamzorg het afraden zegt waarschijnlijk evenveel over de kraamzorg als over de Aerosleep.
Ik vind het klinkklare onzin dingen. Gewoon allemaal verkooppraatjes dat het zogenaamd veilig is gebleken, maar er is geen 1 studie die 100% kan aantonen dat het ook daadwerkelijk zo veilig is als wordt beweerd. Hier nooit zulke onzin dingen gehad, en bij de 2e hoef ik het ook niet. Als je zelf voldoende de veiligheid in acht neemt, dan zijn al die dingen zoals een Aerosleep, sensormatje, etc etc etc, helemaal niet nodig. Maar dat is mijn mening natuurlijk
Ja, als ik er geen aerosleep in leg, is het ook geen garantie dat het niet fout gaat. Je kunt dat schijnveiligheid noemen ... het ding niet hebben kan je ook zo verklaren. Wat Verox ook schrijft ... een rookmelder voorkomt ook niet dan je huis afbrand, maar het kan wel helpen het risico te verminderen. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
Bij mij heeft de kraamzorg ook gewoon geadviseerd om polyether schuim te kopen op de markt als matras. En zij gaf ook aan dat al die andere matrassen goede marketing is maar overbodig. Ik geloof haar en heb dus een matrasje van een tientje. Mocht het dan toch eens door de molton lekken kan ik altijd een nieuwe kopen! Ik denk dat je gewoon moet doen, waar je je goed bij voelt en uitkijkt je niet te veel mee te laten slepen door goede pr.
Precies dat bedoel ik, als je elke 10 minuten normaal moet gaan kijken of "ze het wel doet" heb je gewoon een probleem zelf dat heeft te maken met jezelf en niets met de kans op wiegendood e.d., al dat panisch gedoe, doe maar gewoon normaal dan doe je al gek genoeg.
Je mag vinden wat je wilt ... ik voel me hier goed bij, en dat jij dat er niet mee eens bent dat is je goed recht, maar je hoeft natuurlijk niet zo neerbuigend te doen he ...
Dus jij vind het een gezonde manier van leven als je elke 10 minuten bij je kindje moet gaan kijken? Okay dan succes met het moederschap dan word nog een zware dobber voor je dan.
Verkeerd been vanochtend??? Ik begrijp dat jij de perfecte moeder bent? Gefeliciteerd dan maar hè ... Ik ben gelukkig een mens die niet weet wat ze gaat doen als ze geboren is. En ik vind een aerosleep prettig, so what ... Of moest jij die betalen voor mij??
Zo dat kan wel wat minder... Laat iedereen het op haar eigen manier doen... toen Lisa heel klein was ging ik ook heel vaak bij haar kijken, dat was ook nodig helaas (ja echt, ook al denk je misschien beter te weten) en ja dat was best pittig, maar goed, het leven is niet altijd makkelijk en ik heb het er altijd voor over gehad. Ik heb ook lang fulltime gekolfd, is ook pittig en volgens sommigen onzin (zo lang), ik vond het belangrijk (en pittig soms) en elke druppel is het waard geweest!
Jemig, laat iedereen lekker zijn eigen keuzes maken zeg! De hele wereld hangt aan elkaar van tegenstellingen. Volg je eigen gevoel. Vermoeiend als mensen zich zo opwinden over andere opvattingen van iemand anders..
zeker een aerosleep! ik ben er heel blij mee, en ik hoef niet iedere keer te gaan kijken als ik het niet vertrouw. en ik heb maar 1 nacht een kruik hoeven te gebruiken en de aerosleep eraf gehaald, maar hierna er gewoon weer op gedaan. en als het niet te vertrouwen was, dan zou het ook nergens meer te koop zijn lijkt me.
Om te beginnen kraamt iedereen die zeg dat het niet "mag" pure onzin uit. Dat bepaal je als ouder nog altijd zelf. Kraamzorg heeft daar werkelijk niets over te vertellen. Voor ons was de reden om een aerosleep te gebruiken omdat dit (deels) huismijt werend is. Aangezien ik enorm allergisch ben voor huismijt + hooikoorts en mijn man ook hooikoorts heeft, is de kans groot dat onze kinderen ook allergieën kunnen ontwikkelen aan de luchtwegen. Ik vind het prettig dat dit het matras beschermt tegen allerlei soorten vocht, terwijl het wel ademend is. Een zeiltje houdt vocht wel tegen, maar ademt niet. En een molton ademtwel, maar daar gaat vocht weer doorheen. Verder vind ik het een voordeel dat als er een ongelukje gebeurt (plas of spuug) dat dit dan in de aerosleep zakt. De bovenlaag is gelijk droog. Wij hebben het meerdere keren gehad dat onze zoon gespuugd had of een bijv. een bloedneus had zonder dat wij het merkten. Het is al vervelend genoeg dat hij een tijdje zo gelegen heeft voordat wij het ontdekten. Maar op deze manier lag hij in ieder geval wel droog i.p.v. in zijn eigen spuug of bloed. Een nadeel vind ik wel, dat onze aerosleeps (we hebben er twee) allebei een beetje gekrompen zijn. Hij heeft er dus ook wel eens net naast gespuugd, waardoor het matras toch wat vies is geworden. Gelukkig kunnen we het tijk wel wassen. Maar we moeten er dus nog wel een extra onderlaag onder doen om het matras goed te beschermen.
Tja, die kunnen weer kortsluiting krijgen en gaan smeulen, met gevolg dat het beddengoed in brand vliegt. Ik denk dat iedere ouder gewoon moet doen wat goed voelt. Je kunt risico's nooit 100% uitsluiten. Je kunt wel kijken wat in jouw gezin het beste past en de meeste veiligheid biedt voor je kind.
Volgens mij gaat het hier niet om 'niet te vertrouwen'. Het is gewoon zo dat er niet bewezen is dat het beter is. Je koopt dus iets duurders wat op gebied van veiligheid niks oplevert. Maar als het voor ouders een veiliger gevoel geeft is dat ook winst, dus prima als mensen het willen. En voordeel bij spugen is ook fijn. Snap best dat mensen het kopen. Ik kan alleen niet tegen vergelijkingen met een rookmelder, daar wordt ik echt kwaad van. Van een rookmelder is aangetoond dat het mensenlevens red, van de aerosleep is dat alleen een reclamepraatje zonder enig bewijs! Je bent dus niet slim bezig als je geen rookmelder hebt, terwijl een aerosleep niet nodig is (let op ik zeg niet dat het fout is, maar gewoon niet nodig voor veiligheid). Vind het alleen wel schandalig dat ze zo op aankomende ouders inpraten ober veiligheid, terwijl het alleen schijnveiligheid oplevert (geldt niet alleen voor de aerosleep, maar ook voor type babyfoons, de nannycare etc.)
Welk bewijs hebben jullie nodig dat iets preventief veilig is? De aerosleep is wetenschappelijk getest bij onafhankelijke onderzoekscentra. En daaruit is gebleken dat de AeroSleep preventief helpt bepaalde risico's op wiegendood te voorkomen. De kans op verstikking, herinademen van uitgeademde lucht (CO2) en oververhitting daalt aanzienlijk. Ik kan op mijn beurt niet tegen de woorden onzin en schijnveiligheid. Of iets schijnveilig is ligt volledig aan het gedrag van de gebruiker. Een brandmelder, goede sloten, een zebrapad, allemaal voorbeelden van preventieve maatregelen waarmee je (mits je ze goed gebruikt) risico's en gevolgen van gevaar verminderd. Onzin?
Waar haal je vandaan dat het wetenschappelijk getest is (behalve de site van aerosleep, dat is 'wetenschap'). Ik zie het nergens, ook niet op de site van wiegedood, waar een mooi genuanceerd stukje staat over aerosleep. Met een link naar echt wetenschappelijk onderzoek (niet reclame onderzoek zoals bij de tandpasta zeg maar) ben ik best te overtuigen.