24/7 tampontime...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Arr, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Excuses voor deze onsmakelijke post..
    Sinds de 18 weken heb ik dagelijks ontzettend veel afscheiding. Zoveel dat het gewoon heel irritant is in mn ondergoed. Inlegkruisje kan ik wel gebruiken, maar dan is mn spul de hele dag nat en krijg ik het schraal vanonder.. nu dus eigenlijk altijd een tampon in, en daar voel ik me zeker bij. Maar eigenlijk is het toch gewoon idioot? Hebben jullie ook zoveel last van afscheiding? Pas toen ik net vanonder de douche kwam, me netjes had gewassen, viel er gewoon een druppel witte afscheiding op de grond. Bizar toch? Wat doen jullie hiertegen? Sorry, mn verhaal klinkt niet heel fris, maar kan het niet zo goed anders onder woorden brengen.

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je mag geen tampons gebruiken toch ivm met infecties?

Ik heb redelijk afscheiding maar heel dik dus niet zoveel last van gelukkig

3. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Is dat zo ja? Heb echt geen idee. Maar anders moet ik echt steeds alles schoon maken. Het is echt heel dun. :(

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik zou het effe aan je vk vragen want ik dacht echt dat het zo was. Ik snap dat het heel vervelend is maar een schimmelinfectie of erger is ook niet heel prettig

5. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Nee geen tampons gebruiken! Inlegkruisjes mag eigenlijk ook niet al doe ik dat zelf wel. Gewoon vaak verwisselen en vaak wassen dat doe ik. Ik heb dagen dat t minder is maar ook dagen dat het heel heftig is. Maar niet zo dun als jij beschrijft.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik had dat hele dunne wel op het einde idd. Ik trok gewoon vaker een schoon slipje aan

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Waarom zou je geen tampons mogen gebruiken? Infectiegevaar? Je mag toch ook gewoon seks hebben of moet je man dan eerst zijn piemel ontsmetten met alcohol? Hahaha

Ik zou het wel even aankaarten bij je vk, mss heeft jij/zij een beter advies.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    een piemel hou je toch geen uren in haha.

9. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb altijd al last van veel afscheiding. En nu ik zwanger ben, dus nog meer.

Ik pak een aantal velletjes wcpapier en rol die op. Die leg ik in mijn ondergoed. Het blijft alleen zitten in een string. Bij een boxer 'kruipt' het papiertje omhoog en zit het niet meer op de goede plek... Elke keer als ik naar de wc ga, doe ik een schoon papiertje in.

Inlegkruisjes kan ik niet goed tegen en inderdaad ik heb het idee da die niet zo goed werken... Tampons gebruik ik sowieso niet, maar mag ook niet als je zwanger bent volgens mij.

Verder was ik sinds kort met lactacyd. Nooit met gewone zeep wassen, want daar wordt het erger van en kun je ook een schimmelinfectie van krijgen. Eerst waste ik alleen met water, maar heb het idee dat de lactacyd wel beter help.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik kan je alleen zeggen dat het erg vervelend is en niet echt te verhelpen...

10. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Haha moet echt even lachen om jullie berichtjes!! Nee piemel zit er geen uren in inderdaad. ;)
    Draag zelf eigenlijk altijd normale slipjes, geen strings enzo meer. Maar dan gaat wc papiertje denk ik wel uit onderbroek of niet? Blijft dat niet allemaal plakken trouwens? En als ik niet met zeep was, heb ik echt het gevoel dat ik stink!! Mag latacyd toch wel? Wel eens gehoord dat dat ook niet goed was...
    Wat een gedoe toch hè!! Hoop hier na de zwangerschap toch echt wel vanaf te zijn hoor.. ;)

11. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Mijn vk zegt juist dat je met geen enkele zeep mag wassen ook niet lactacyd ze zegt dat t daar alleen maar erger van word. En het lijkt mij dat als je een tampon gebruikt het juist gaat broeien daarbinnen, en ja dus kans op infectie.

12. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Lijkt me trouwens best gênant om dit met verloskundige te bespreken... Zij is 25 ofzo en heeft nog helemaal geen kinderen. Of is dit een hele vraag aan haar?
    Ja begrijp idd dat het wel broeit vanbinnen, daar zal het dan vast ook niet beter van worden.

13. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Lactacyd is juist voor je vagina! Ik kreeg de tip van vrouw van de echo...
    Wel alleen uitwendig gebruiken!

Ik weet niet of een wcpapiertje in een gewone onderbroek blijft liggen. Ik denk het niet...

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nou denk dat zei wel vreemdere vragen krijgt haha. gewoon vragen ze weet heus wel wat een tampon is haha

15. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Natuurlijk is dit een vraag voor haar! Daar is ze voor! En je hoeft geen kinderen te hebben om last te hebben van afscheiding. Dat is echt erfelijk bepaald... Mijn moeder en zus hebben er, net als ik, altijd veel last van. Erg vervelend, maar niets aan te doen.

Toen ik een uitstrijkje moest laten maken, vroeg die vrouw of ik er altijd zo veel last van had. Het viel haar op... En dat terwijl ik expres van tevoren nog even in de douche was geweest...

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Tampons mag zeker niet ivm infectie gevaar.
    Wassen met zeep maakt het echt erger dan gaat je vagina nog meer afscheiding aan maken omdat de zuurtegraad aan wordt getast.
    Lactacyd laat ik in het midden ik gebruik het niet.
    Ik was altijd aleen met water nooit anders ruikt nooit vies en weinig afscheiding de ook nu ik zwanger ben.

Ik zou gewoon vaker mijn slip wisselen en idd iets van een toilet papiertje of goedkope inlegkruisjes gebruiken.
    Die hebben vaak niet zn plastic laagje dus gaan niet broeien.

17. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Ik zou het zeker even aankaarten bij je vlos
    Ik heb in de eerste zwangerschap heel veel afscheiding gehad
    Het liep me na het douchen soms gewoon bij m'n benen naar beneden.

Achteraf bleek dat ik een gbs drager ben. Daar is waarschijnlijk de vele afscheiding vandaan gekomen. M'n kindje is daar toen heel ziek van geweest.

Ik wil je niet bang of onzeker maken maar ik dacht dat wat veel afscheiding normaal was omdat ik zwanger was. Maar bleek dus dat er wel een oorzaak was waarom dat er was.

Gewoon zeggen ze hebben alle smerige en gênante dingen in hun boekjes gehad hoor. En ze weten dat je waarschijnlijk kapot schaamt dus ze zullen alles doen om je op je gemak te laten voelen. Hou er wel rekening mee dat je misschien ff uit de kleren moet. Is altijd prettig om daar van te voren rekening mee te houden.

Heb er een keer niet bij nagedacht en toen had ik letterlijk een heel sexy broekje aan. De gyn kon wel denken dat ik wat van plan was haha

18. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik had ook veel meer afscheiding dan normaal, (en dacht: dat hoort er nu eenmaal bij tijdens de zwangerschap) maar ik bleek voor het eerst van m'n leven een schimmelinfectie te hebben. Misschien toch even vragen dus... Ik heb een zalfje gekregen (waar ik overigens ongelooflijke jeuk van krijg... :( ) en de afscheiding is nu een heel stuk minder!

19. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Het zou inderdaad ook een schimmelinfectie kunnen zijn, dan kun je ook last krijgen van meer of andere afscheiding als normaal en dan kan het ook anders gaan ruiken. Gewoon een afspraak maken bij de huisarts en er even naar laten kijken. Een tampon mag je volgens mij ook niet gebruiken tijdens de zwangerschap en je kunt je daar ook beter niet wassen met zeep. Heel veel succes!!

20. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Van je vagina wassen met gewone zeep verpest je
    de zuurgraad van de vagina en krijg je juist meer afscheiding.
    Echt alleen spoelen met lauwwarm water! En tampons
    Mogen inderdaad ook niet tijdens zwangerschap.
    Even advies vragen aan de vlos wat te doen want zoveel
    Afscheiding klinkt niet normaal.

Deel Deze Pagina