Aerosleep of toch een gewone?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Had dit onderwerp een paar dagen geleden al geplaatst, maar in een verkeerde categorie, dus bij deze nog een keer.

Voor we het weten verhuist ons kleintje van de wieg naar de ledikant.
    Hier hebben we nog geen spullen voor aangeschaft, vandaar mijn vraag.
    Wij horen vele verhalen over de aerosleep, maar twijfelen toch om deze aan te schaffen vanwege de dure prijs.
    Nou vroeg ik me af wat de dames hebben gedaan die geen Aerosleep hebben? Heb ook wel eens Ikea matrassen voorbij zien komen.
    Om welke van de Ikea gaat dit? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik zou er dan wel een Aerosleep topper en hoeslaken overheen willen doen, maar komt dat in prijs verhouding niet op hetzelfde neer?
    Kan ik dan toch niet beter een hele aerosleep pakket kopen (matras en topper?)

Alle ervaringen en tips zijn welkom dank alvast :)

2. Veera

Veera Niet meer actief

Ik heb een koudschuim matras van bol.com. :)
    Aerosleep speelt goed op t gevoel van ouders in maar imo geldklopperij

3. vally

vally Niet meer actief

Ik heb alleen de aerosleep topper en 1 aerosleep hoeslaken, rest van de hoeslakens zijn gewoon van prenatal.

In het begin heeft S. veel op haar rug geslapen en heeft die aerosleep weinig nut gehad, maar nu (bijna 9 maanden) slaapt ze veel op de buik met bijna haar neus in het matras gedrukt. Draaien werkt niet want ze draait zich terug naar die houding. Dus ik moet zeggen dat ik nu de aerosleep een erg veilig idee vindt! Of het echt werkt ten opzichte van een gewoon matras....geen idee, maar het veilige gevoel is het me al wel waard!

4. IrisN

IrisN Niet meer actief

Ik heb een Ikea matras en daarop een Aerosleeptopper en aerosleephoeslaken. Bevalt prima!

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik heb ook een Ikea matras met daaroverheen een aerosleeptopper + hoeslaken.

Geeft me ook een prettig idee. Dat als ze spuugt dat ze dan niet in haar eigen spuug ligt.
    Dit zakt lekker de topper in. Die je gemakkelijk uit kunt wassen.
    en wie weet word het wel een buikslapertje. En dan ben ik al helemaal blij dat ik deze topper aangeschaft heb.

6. First time mAma

20 jan 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen ervaring maar wel gekocht voor het veilige idee ook.
    Wij hebben een bamboe-matras (schijnt ook beter te ademen) en dan een Bedfix topper; werkt en is precies hetzelfde als aerosleep, maar je doet het om het matras als een hoeslaken ipv met elastieken, en scheelt best wat in prijs! En je hebt er geen speciale hoeslakens voor nodig; gewoon Jersey hoeslakentjes:) (scheelt ook weer!)
    Enige verschil is dat je het moet laten drogen en de aerosleep de droger in kan en dus gelijk weer op het bedje. Maar aangezien we toch richting warmer weer gaan, is deze ook zo droog na het wassen :D

7. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier gewoon ikea matrasjes. Volgens mij is het nooit bewezen dat Aerosleep wiegendood voorkomt, dacht ik. Weet t niet zeker. Dus daarvoor zou je het dan niet hoeven doen.

8. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben een prenatal matras en daaroverheen hebben we een topper en hoeslaken van aerosleep. Echter nog niet gebruikt want ze ligt nog in het wiegje ;)

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Oke veel dames die een gewoon matras, met aerosleep topper en hoeslaken hebben dus. Zaten wij ook al aan te denken.
    Welke Ikea matrassen hebben jullie dan? Zie wel 4 a 5 verschillende op de website. Kleine is 3 maanden, slaapt op haar rug (ingebakerd).
    Maar inderdaad dat kan in de loop der tijd veranderen... Mocht ze een buikslaper zijn, dan is een Aerosleep matras wel veilig..?

Heb even gauw een berekening gemaakt, scheelt toch wel in prijs als je gewoon een van de Ikea aanschaft.

10. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Om welke bamboe matras gaat het? Bedfix topper, kan er niets over vinden op het internet. Heb sowieso geen droger, dus als de topper vies is weet ik niet hoe ik dat zo snel mogelijk ga laten drogen :D
    In dat geval maakt het dan niets uit welke topper hihi.
    Maar als het scheelt in prijs, is dat natuurijk wel mooi meegenomen
    Jersey hoeslakens zijn toch wel wat goedkoper, dus ook handig.

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Geen aerosleep oid. Gewoon een ikea matras met katoenen molton en hoeslaken om het matras. Tegen het spugen had ik nog een hydrofiele doek onder het hoofdje liggen. Als zl spuugde, was hij wakker en was ik er op tijd bij dat hij er niet helemaal in lag.
    En bij het slapen op de buik draaide hij zelf zijn hoofdje.

12. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ik heb gelezen dat zon aerosleep inderdaad echt geen toevoeging is... Ze geven misschien een veilig gevoel maar zijn zeker niet veiliger dan andere matrassen.

En scheelt veel in de prijs! Ik zou zeggen laat je niet gek maken door het verkooppraatje!

Hier een Ikea matras. Bevalt uitstekend!

Deze geloof ik:

VYSSA SKÖNT Matras voor babybed, wit - 60x120 cm - IKEA

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Heeft ook geen meerwaarde op gebied van wiegendood. Maar wel op gebied van spuug, dat gaat er dan door heen en blijft de baby er niet in liggen. Topper is btw heel snel droog, wij hebben ook geen droger.

14. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Aerosleep topper icm 'gewoon' matrasje!

Hier een kindje met verborgen reflux dus het gaf mij een fijner idee om hem op zijn buik te leggen icm aerosleep.
    Verder veel oorontstekingen gehad en daardoor veel spugen dus de aerosleep hield matras netjes en is goed wasbaar.
    De topper is echt zo droog, desnoods koop je een tweede op marktplaats als reserve.

15. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ook mijn kleine heeft verbogen reflux, fijn om te lezen dat het dus prima gaat zo met een Aerosleep topper :)

16. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dit is inderdaad het matras wat ik vaak voorbij heb zien komen

17. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Waarom niet de duurste matras van Ikea aanschaffen?
    Ben er benieuwd naar...

18. First time mAma

20 jan 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben dit matras + de topper;
    Matrasje | Matras 60x120 Medicura Koudschuim

Bedtextiel | Bedfix Matrasbeschermer ledikant 60 x 120

Wij hebben ook geen droger dus dat snelle drogen was voor mij ook geen pluspunt :D
    En qua hoeslakentjes scheelt het zeker! 💸

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ga voor een aerosleep. Bij de jongens ook gehad. Gewoon voor mijn gevoel.

20. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Hier een gewoon matrasje van koudschuim. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie met topper bedoelen. Ik zat nl te googlen hierop maar kom alleen maar de matras en matrasbeschermer tegen. Wat is dan een topper? Is dit dan de matrasbeschermer?

Deel Deze Pagina